אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבז נ' ערבה ואח'

אלבז נ' ערבה ואח'

תאריך פרסום : 02/09/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום קריית גת
454-02-10
27/08/2013
בפני השופט:
ישראל פבלו אקסלרד

- נגד -
התובע:
סעדיה אלבז
הנתבע:
1. רגב ערבה
2. ש. ערבה טיולים בע"מ (לשעבר ערבה רגב בע"מ)

פסק-דין

פסק דין

לפניי תובענה כספית לתשלום סכום של 253,811 ₪. התובע טוען, כי ביום 15.9.06, הוא כרת הסכם עם הנתבע 1 (להלן: "ההסכם"), שעניינו מתן שירותי הסעות על ידי התובע, לישובים פלמחים ומשמר הנגב. התובע טוען, שתוקפו של ההסכם היה למשך שנה וכי הנתבע ביטל את ההסכם בעיצומה של אותה השנה, שלא כדין. מכאן, התובענה לתשלום חוב ופיצוי בגין מניעת רווח.

טענות התובע

להלן, בתמצית, טענות התובע כפי שבאו לידי ביטוי בכתב התביעה ובסיכומים:

1.ההתחייבות בהסכם היא של הנתבע 1, באופן אישי והתובענה הוגשה גם כנגד הנתבעת 2, לשם הזהירות, והואיל והנתבע טוען שההתקשרות הייתה עם הנתבעת 2, אשר שמה היה, בעבר, "ערבה רגב בע"מ".

2.על פי ההסכם, על הנתבע היה לשלם לתובע סכום של 650 ₪, בתוספת מע"מ, בגין נסיעה יומית במסלול אשקלון פלמחים וסכום של 750 ₪, בתוספת מע"מ, בגין כל נסיעה, במסלול אשקלון משמר הנגב.

3.ביום 4.2.07, שלחה הנתבעת לתובע מכתב ובו היא הודיעה לו שהחל מתאריך 15.2.07 ההסכם מבוטל, עקב ירידת מחירים. הודעת ביטול זו אינה כדין, שכן על פי האמור בהסכם, תוקפו עד סוף שנת 2007.

4.הנתבעים סירבו לשלם לתובע סכום של 32,580 ₪, בגין נסיעות שבוצעו בפועל על ידו, בהתאם להסכמה דלעיל.

5.חשבונית הזיכוי שהוציאו הנתבעים ביום 15.2.08 בסכום האמור, הוצאה שלא כדין.

6.בעקבות הפרת ההסכם, הפסיד התובע רווח עתידי שאמור היה להפיק מהחוזה.

7.יש לדחות את טענת הנתבעים, לפיה, באוקטובר 06 היה סיכום בין הצדדים, כי ישונו תעריפי הנסיעות. בעניין זה, נטל השכנוע מוטל על שכמם של הנתבעים והם לא עמדו בנטל זה. הנתבעים לא צרפו כל אסמכתא מטעם משרד הביטחון, עבורו בוצעו ההסעות, לפיה אכן הייתה הפחתת מחירים, למרות שהנתבע הודה בחקירתו הנגדית כי הוא קיבל אסמכתאות לכך מטעם משרד הביטחון.

8.הנתבעים טוענים שהתובע הוסיף בכתב ידו על גבי ההסכם את הכיתוב: "כל השנה 07'". התובע טען בפני ביהמ"ש, כי יתכן והוא הוסיף זאת, אך המשפט הוסף במסגרת הפגישה שבה נכרת ההסכם. אין המדובר הוא בזיוף, כטענת הנתבעים, שכן התובע מעולם לא טען שכיתוב זה הוא בכתב ידו של הנתבע.

9.התובע הפסיק עבודות שביצע עם המיניבוסים עוד בטרם ההתקשרות בין הצדדים וזאת בעקבות כריתת ההסכם.

10.אין היגיון בטענת הנתבעים, כי הם היו רשאים לסיים את ההסכם בכל עת וללא התראה מוקדמת. הראיה לכך היא, שבעקבות הפסקת העבודה על ידי הנתבעים, נאלץ התובע למכור את רכביו, מאחר ולא מצא להם עבודה אחרת.

11.הנתבעים לא הציגו את המכרז של משרד הביטחון, שבו, לטענתם, נרשם שמשרד הביטחון רשאי להפסיק את ההתקשרות עם הנתבעים בכל עת.

12.גם אם הייתה נכונה טענת הנתבעים כי הם רשאים היו להפסיק את ההסכם בכל עת, הרי הודעה מוקדמת של 11 יום, לאחר 5 חודשי עבודה, אינה סבירה בעליל. הודעה סבירה היא לתקופה של 6 חודשים לפחות.

13.על הנתבעים לשלם לתובע את הסכום של 32,580 ₪, בגין הסעות שבוצעו לפי התעריף שסוכם בהסכם וכן סכום של 179,421 ₪ (בערכי קרן), בגין הרווח שנמנע מן התובע, לאחר הפחתת הוצאות, כאשר סכומים אלה צמודים ונושאים ריבית עד ליום הגשת התביעה. לחילופין, על הנתבעים לשלם לתובע עבור 6 חודשי הודעה מוקדמת.

טענות הנתבעים

להלן, בתמצית, טענות הנתבעים כפי שבאו לידי ביטוי בכתב ההגנה ובסיכומים:

1.ההתקשרות בהסכם הייתה בין התובע לנתבעת 2. הדבר עולה אף מטענותיו של התובע בכתב התביעה, כאשר במספר מקומות הוא מתייחס לנתבעים כמי שכרתו עמו הסכם וכמי שהפרו אותו. גם התובע עצמו ראה את הנתבעת כמי שהתקשרה עמו בחוזה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ