אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבז ואח' נ' עיריית אשדוד ואח'

אלבז ואח' נ' עיריית אשדוד ואח'

תאריך פרסום : 07/07/2010 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום אשדוד
1970-03
07/07/2010
בפני השופט:
גיל דניאל

- נגד -
התובע:
אלבז ואח'
הנתבע:
עיריית אשדוד

החלטה

הליך המתנהל משנת 2003 ומצוי בשלב ההוכחות. התיק נקבע למספר מועדי הוכחות, אך בשל נסיבות שונות (שעיקרן במחדלים הקשורים לצד התובעים), לא עלה בידי בית המשפט לסיים שמיעת הראיות. בתום דיון ההוכחות האחרון, בחנתי האפשרות לקבוע מועד נוסף לדיון, בשים לב לכך שיש עדיין לשמוע מספר רב של עדים. ניסיון לתאם מועד מוסכם על דעת כל הצדדים, לא עלה יפה. כל זאת, כאשר מדובר במספר רב של צדדים ועורכי דין. לפיכך, הודעתי לב"כ הצדדים בתום הדיון כי אשקול בכובד ראש אפשרות לקבוע התיק לדיון במהלך פגרת הקיץ. כך אומנם עשיתי, שעה שקבעתי התיק להוכחות ליום 18.7.10, לשמיעת כל העדים.

הוגשה בקשה מטעם ב"כ צד ג' 2 לדחיית מועד הדיון, מן הטעם כי עורכת הדין תשהה באותו מועד בחופשת ירח דבש. אין ספק, כי בנסיבות רגילות, היה מקום להיעתר לבקשה, וללא היסוס. אלא שכאמור, המדובר בהליך שתחילתו עוד בשנת 2003, וחובה להביאו לידי סיום. השאלה, מי מבין הצדדים היה הגורם להתמשכות הדיון אינה מבטלת את הצורך המיוחד בסיום הדיון בהליך המשפטי. לנוכח הבקשה, בחנתי האפשרות לדחות את מועד הדיון והודעתי על כי ניתן יהיה לנסות ולקבוע התיק לדיון ליום 12.9.10. אולם, שינוי זה של מועד הדיון חייב להיעשות בהסכמת הצדדים, שכן אין טעם לשנות מועד הדיון בשל טעם הקשור למי מבאי כוח הצדדים, ולקבוע התיק לדיון למועד שבו בא כוח צד אחר אינו יכול להופיע לדיון. בהליך משפטי מרובה צדדים ועורכי דין, מהלך כזה היה גורר דחיות נוספות, עד אין קץ. על פי הודעה שנמסרה, ב"כ הנתבעים 1-3 אינו יכול להתייצב לדיון ביום 12.9.10. לפיכך, אין בידי בית המשפט לדחות את מועד הדיון שנקבע, לתאריך זה.

הנה כי כן, ניסיון למצוא מועד חלופי לדיון, שבו יתאפשר לצדדים ובאי כוחם להתייצב לדיון, לא עלה יפה. במצב דברים זה, משמעות דחיית מועד הדיון תהיה דחייה לפרק זמן ארוך מאד, עד למועד אחר, שאולי (אם בכלל) יימצא, התואם את יומנם של כל באי כוח הצדדים ושל בית המשפט.

על כן, וחרף ההבנה לבקשתה של באת כוח צד ג'2 ולנימוק המבורך (והמוצדק, בעיקרו) לבקשתה לדחיית מועד הדיון, אין באפשרותי להיעתר לבקשה. כאמור, בית משפט זה עורך מאמצים לקידומו של ההליך המשפטי, וחובה גם על הצדדים לערוך מאמץ דומה. כאשר מדובר במשרד עורכי דין הכולל מספר עורכי דין, אין מניעה מהתייצבות עורך דין אחר מאותו משרד לדיון. ברור, כי בדרך הדברים הרגילה, מוטב שעורך דין המטפל בתיק ובקי בו, יהיה המייצג, אך כאשר קיימת מניעה מכך, וזהו המצב במקרה זה, ולא ניתן לשנות את מועד הדיון, זהו הפתרון ההכרחי והסביר. עוד יש לזכור, כי מדובר בצד ג' 2, שהוא המבטח של הנתבעים 1-3. בכל הנוגע לשאלת אחריות נתבעים אלו, הנתבעים מיוצגים על ידי עורך דין ועל ידי כך נשמר גם האינטרס של צד ג' 2, בקשר לסוגיה מרכזית זו.

על כן, הדיון ייערך ביום 18.7.10, כפי שנקבע. בית המשפט חוזר על חובת התייצבותם של כל העדים לדיון, לצורך סיום שמיעת הראיות באותו מועד.

ניתנה היום, כ"ה תמוז תש"ע, 07 יולי 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ