אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אי.ר. מראם (2001) בע"מ נ' אבו זהיא

אי.ר. מראם (2001) בע"מ נ' אבו זהיא

תאריך פרסום : 25/04/2010 | גרסת הדפסה

ת"ט
בית משפט השלום נצרת
27882-09-09
21/04/2010
בפני השופט:
אינעאם שרקאוי

- נגד -
התובע:
אי.ר. מראם (2001) בע"מ
הנתבע:
רמי אבו זהיא

החלטה

בפני התנגדות לביצוע שטר.

1.בקשתו של הנתבע מבוססת על טענה אחת ויחידה, כי חתימתו על הצ'ק נשוא התביעה הייתה לשם אישור קבלת הסחורה על ידו מאת התובעת, ומעולם לא הוסבר לו כי הוא חותם כערב לצ'ק. הוא מוסיף כי הוא הוטעה על ידי פקידה של התובעת, כשהיא ידעה שתפקידו בחברה אשר עבד בה, הגליל למסחר (1997) בע"מ (להלן: "החברה") היה נהג, ומעולם לא ניהל חברה זו.

2.הנתבע נחקר בפניי על תצהירו ובחקירתו אישר כי הצ'ק נשוא התביעה נמסר לידיו ע"י מנהל החברה, מר חנות עסאם (להלן: "עסאם") וכי הוא נתבקש למסור צ'ק זה למנהל התובעת. הנתבע אכן מסר את הצ'ק, כטענתו בתצהיר ובחקירתו, לפקידה של התובעת, ואף חתם על גבי הצ'ק. הוא אף אישר כי החתימה המתנוססת על גבי הצ'ק, לרבות מס' תעודת הזהות, הינם שלו.

3.אמנם הנתבע הוסיף וטען בחקירתו כי הוטעה על ידי הפקידה של התובעת, כאשר לא הוסבר לו כי הוא חותם כערב לצ'ק, אלא כאישור על קבלת הסחורה, אך על טענה זו מוטל ספק רב כאשר הנתבע מתבקש לחתום על גבי הצ'ק ולא על דף נפרד המאשר כי קיבל את הסחורה.

4. הנתבע ידע כי מדובר בצ'ק, הרי הוא הביא צ'ק זה, והוא מבין כי צ'ק מגישים לביצוע לשם קבלת כסף מזומן, כפי שהוא העיד שהוא עושה עם משכורתו, ולכן בקשת הפקידה לחתום על גבי הצ'ק, הייתה צריכה להדליק אצלו נורה אדומה.

5.הנתבע, על אף שחתם על גבי הצ'ק, לא ראה לנכון לברר עניין זה עם עסאם, לא פנה לתובעת כמה ימים לאחר שחתם על גבי הצ'ק בדרישה למחוק את חתימתו ואף עסאם עצמו, אשר הגיש תצהיר התומך בבקשת הנתבע, בחר לא להתייצב לדיון היום ותצהירו הוצא מתיק בית המשפט.

6. ערה אני להלכת בית המשפט ולפיה בית המשפט בודק בשלב זה האם יש לנתבע הגנה אפשרית ואין עליו לבדוק את מהימנות הנתבע ואת אמיתות גרסתו, ברי אני סבורה כי טענת הנתבע הינה טענה דחוקה ביותר אשר מצדיקה מתן רשות להתגונן מותנית בהפקדת סכום בבית המשפט.

7.לאחר עיון בסכום התביעה, ולאור טענות הנתבע, כפי שהובאו לעיל, אני נותנת לנתבע רשות להתגונן, וזאת בכפוף להפקדת סכום של 8,000 ₪ לקופת בית המשפט, אשר יופקדו תוך 45 ימים מהיום.

8.במידה וסכום זה לא יופקד, תידחה בקשת הנתבע למתן רשות להתגונן, ותהיה התובעת זכאית לקבל פסק דין על מלוא סכום התביעה.

9.לאור התוצאה אליה הגעתי, איני עושה צו להוצאות.

לעיוני ביום 13.06.10

המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, ז' אייר תש"ע, 21 אפריל 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ