אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אי.סי.אם - יצרני מיזוג אויר בע"מ נ' בורשרט

אי.סי.אם - יצרני מיזוג אויר בע"מ נ' בורשרט

תאריך פרסום : 15/02/2010 | גרסת הדפסה

ת"ט
בית משפט השלום הרצליה
2038-11-09
08/02/2010
בפני השופט:
צחי אלמוג

- נגד -
התובע:
רונית בורשרט
הנתבע:
אי.סי.אם - יצרני מיזוג אויר בע"מ (בפירוק)

החלטה

התנגדות לביצוע שישה צ'קים משוכים על בנק לאומי סניף 772 מהשנים 96-97. הצ'קים הינם בסכומים שונים שבין 1485 ₪ ל – 2,800 ₪ והם חוללו מסיבה של אכ"ם או חשבון מוגבל. המבקשת הגישה תצהיר שנערך בחודש ינואר 98 ובו טענה כי הייתה נשואה לדוד קדוש בין השנים 91-97 והוא זה שחתום על הצ'קים ללא ידיעתה וללא הסכמתה, כאשר במועד חתימה על הצ'קים היו כבר בני הזוג בסכסוך. היא טוענת עוד כי השם המופיע על-גבי הצ'קים הוא שם עיסקו של דוד קדוש, כאשר שם זה שונה על-ידו מהשם המקורי של החשבון (דוד ורונית קדוש) וזאת ללא ידיעתה והסכמתה ולאחר פרוץ הסכסוך. המבקשת אינה חתומה על הצ'ק, לא קיבלה כל תמורה ולא ביצעה עם המשיבה כל עסקה.

אומנם מדובר בתצהיר ישן, אולם אין הדבר מחייב לקבוע כי האמור בתצהיר אינו נכון או שהטענות בו "התיישנו". כל עוד לא נסתר הדבר, עומדות הטענות בתצהיר בחזקתן, אף אם מדובר בתצהיר שנעשה לפני שנים רבות. במהלך חקירת המבקשת לא נסתרו הטענות העיקריות שבתצהיר שהינן כי לא היא חתמה על הצ'ק, לא קיבלה כל תמורה מהמשיבה, אין לה היכרות עם המשיבה וכי החתימה על הצ'קים נעשתה שלא בהרשאתה ולא בהסכמתה. כידוע די בכך שיש למבקשת הגנה אפשרית ולו בדוחק על-מנת לקבל את ההתנגדות ולאפשר לה להתגונן מפני התביעה. כאמור טענות אלו של המבקשת לא נסתרו בשלב הזה. יחד עם זאת, מחקירת המבקשת עולה כי היא הגישה את התנגדותה באיחור של מספר חודשים ואף לא צירפה בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות, אולם בפסיקה נקבע כי במקרים מסויימים באיזון הנכון שבין הקפדה על סדרי הדין לבין הרצון לרדת לחקר האמת יש מקום לתת לבעל דין את יומו בביהמ"ש, כאשר את האיחור להגשת התנגדות ניתן לרפא בהוצאות (ראו לעניין זה ברע ת"א 2137/08 ג'ודה ויקטוריה נגד וולסטריט).

לאור האמור לעיל ומאחר ובתיק הופקדה ערובה על-ידי המבקשת בסך 2,500 ₪, אני מאריך את המועד להגשת התנגדות עד ליום בו הוגשה כנגד תשלום הוצאות בסך 500 ₪ + מע"מ אשר יועברו למפרק מהערובה המופקדת בתיק. היתרה תישאר עד למתן פסק דין בתיק.

א. התיק נקבע לשמיעת ההוכחות בפני כב' השופטת חנה קלוגמן ביום 4.7.10 שעה 10:30.

ב. הצדדים יפעלו לפי תקנה 214ב1 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בתקנה זו.

ג. הואיל ומדובר בתביעה בעילה שטרית, יוגשו תחילה תצהירי עדות ראשית על ידי הנתבע עד 15 יום לפני מועד ההוכחות.

ד. תצהירי עדות ראשית מטעם התובע יוגשו עד 7 יום לפני מועד ההוכחות.

ה. כל אחד מהצדדים יעביר עותק מתצהיריו ישירות לצד שכנגד, במקביל להגשתם לבית המשפט. צד שלא יגיש תצהירים יראו אותו כמי שמוותר על הבאת ראיותיו.

ו. עד למועד הגשת תצהירי העדות הראשית, יוגשו ע"י כל אחד מהצדדים כל הבקשות לעניין הזמנת עדים שלא בשליטתם .

ז. הצדדים יהיו ערוכים להשמיע את כל עדיהם במועד שנקבע לשמיעת ההוכחות וכן לסכם בעל פה.

ניתנה והודעה היום כ"ד שבט תש"ע, 08/02/2010 במעמד הנוכחים.

צחי אלמוג, רשם

הוקלד על ידי: קארין אסרף

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ