אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אי סי איי טלקום בע"מ נ' יהודה ואח'

אי סי איי טלקום בע"מ נ' יהודה ואח'

תאריך פרסום : 23/12/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
18582-01-10
19/12/2011
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
אי סי איי טלקום בע"מ
הנתבע:
1. אור יהודה
2. טל אל איסוף ומחזור בע"מ

פסק-דין

פסק דין

זוהי תביעה לתשלום פיצויים על נזקים שנגרמו לרכבה של התובעת באירוע של תאונת דרכים בה מעורבת משאית לאיסוף גזם נהוגה ע"י הנתבע 1 בבעלות מעבידתו הנתבעת 2.

על פי כתב התביעה התאונה אירעה ביום 18/9/08 שעה שרכב התובעת נהוג בידי עד התביעה נסע בכביש והגיע לקטע בכביש שם עמדה המשאית בצורה אלכסונית לתוואי הנסיעה , למשאית מחוברת רמפה , העולה ויורדת לצורכי העמסת סחורה . עד התביעה עצר עקב עומס תנועה ולפתע הורמה הרמפה ופגעה בדופן ימין לש רכב התובעת .

הנתבעת מכחישה את אחריותם של הנתבעים לתאונה ומטילים אותה על הנהג ברכב התובעת, אשר ,איבד סבלנותו " עקב כך שהמשאית חסמה חלקית את הכביש, ולמרות שראה את הרמפה בתהליך של הרמה, אצה לו הדרך, והחליט לנסוע למרות שהרמפה היתה בתהליך של הרמה .

מטעם הצדדים העידו הן נהג רכב התובעת , והן מר מימון רחמים שהוא עוזר הנהג במשאית של הנתבעת 2

עד התביעה מוסר בדותו כי לאחר שפנה ימינה אל הרחוב בו הייתה התאונה , היה פקק תנועה , ולכן נסע לאט, ראה משאית עם "דלת אחורית" העולה ויורדת כמו מעלית כשהיא עם הגב לנתיב התנועה . דלת זו הייתה מורדת עד הכביש , וכנראה שכולם דרכו עליה , לאחר שגם הוא ערב הרגיש שהוא מתחיל להתרומם עם הרכב , התרומם עד כדי כמעט 40 ס"מ , צפר וצעק ואז הורידו את הרמפה ואת רכבו .

על פי חוות הדעת של השמאי , נפגעו ברכב התובעת כנף אחורית ופנס אחורי ימני .

מטעם ההגנה העיד כאמור עוזר הנהג , מר רחמים מימון, שמוסר שביום התאונה עמד על המדרכה באלכסון והיה במרחק של חצי מטר מהרמפה ראה כי הנהג מוריד את הרמפה , בא נהג ושפשף את השפיץ עם הכנף של הרכב..

מעדותם של שני העדים עולה כי המשאית עמדה באלכסון לרוחב הכביש, כאשר אל גוף משאית מחוברת רמפה להרמת חפצים והעמסתם על המשאית. רמפה זו תפסה חלק ניכר מרוחב תוואי הכביש בו נסעו רכבים . עוזר הנהג אמר שהיה סמוך לרמפה והנהג הוריד אותה . הנהג עמו אל העדי בפני , ולא ניתן לדעת האם הנהג לפני שהוריד את הרמפה , הוא וידא ע"י העוזר שלו שאין רכב עובר שעלול להיפגע .

עדותו של עוזר הנהג מבולבלת , ומלאת סתירות , שכן פעם הוא אומר שעמד על המדרכה , כאשר חזית המשאית כלפי המדרכה ופעם אומר שהוא עמד ליד הרמפה המותקנת בחלק האחורי של המשאית ופונה אל הכביש .

העד נשאל

ש- איך יכול להיות שהרכב עבר את כל החלק הקדמי ורק החלק האחורי נפגע ,

ועונה

ת- כשאנחנו מורידים את הרצפה עד 10 ס"מ לרצפה הוא סרט את הרכב... "

הוא גם טען שלא ראה רכב מגיע . משמע שהוא בכלל לא הסתכל לכיוון ממנו מגיעה התנועה , ולא דאג לכך כי בזמן שהרמפה נעה למעלה או למטה, שלא יעברו רכבים בכביש העלולים להיפגע .

מתוך שברי הראיות שהובאו בפני, אני מגיע למסקנה כי התאונה התרחשה כדלקמן.

המשאית עם הרמפה המחוברת לחלק האחורי שלה עמדה באלכסון לרוחב הכביש, הרמפה היתה מורדת, עד פני הכביש , התנועה זרמה בכביש , בין אם תוך כדי כך שהיא עוברת מעל הרמפה או לידה, על עוד הרמפה הייתה למטה, לא הייתה בעיה לרכבים העוברים לעבור מ\בבטחה .

בשלב מסוים וכאר עד התביעה עמד לעבור במקום, נהג המשאית העלה את הרמפה , ותוך כדי תנועתה סרטה את הכנף האחורית הימנית ברכב .

אין כל ספק כי בנסיבות הענין, האחריות לאירוע התאונה נופלת על שכמו של הנתבע 1 נהג המשאית.

הנתבע 1 חסם נתיב תחבורה ראשי , בלי לנקוט באמצעים לחסימת הנתיב, ולמניעת פגיעה במשמשים אחרים בכביש.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ