אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור בקשה להיתר נישואין לפני גיל 18

אישור בקשה להיתר נישואין לפני גיל 18

תאריך פרסום : 26/10/2014 | גרסת הדפסה

ה"נ
בית משפט לעניני משפחה ירושלים
55166-09-14
23/10/2014
בפני השופטת:
אורית בן דור ליבל

- נגד -
מבקשים:
ש' ד'
משיבים:
פרקליטות מחוז ירושלים אזרחי משרדי ממשלה
פסק דין
 

 

  1. לפני בקשה למתן היתר נישואין שהגישה המבקשת ילידת 20.12.1996.

 

  1. כנטען בבקשה הקטינה מעוניינת להינשא לבחיר לבה, בגיר כבן 19 שנה, והאירוע כבר נקבע ליום 11.11.14.

לדברי המבקשת היא צפויה להתחיל בלימודיה האקדמאיים במדעי המחשב בראשית חודש 12/14, ועל מנת שלא להפסיד ימי לימודים בחודש הלימודים הראשון, במהלכו ימלאו לה 18 שנה, מבקשת היא להקדים את מועד הנישואין לחודש 11/14.

 

  1. ב"כ היועמ"ש מתנגד לבקשה בטענה כי המבקשת לא העלתה כל טעם חריג שיש בו להצדיק להתיר את הנישואין מתחת לגיל הקבוע בחוק. עוד מדגיש ב"כ היועמ"ש כי עמדת המחוקק ברורה ולפיה נישואין מתחת לגיל 18 אסורים, וכי "המחוקק קבע פרשת מים מאוד ברור מגיל 18 ואילך. לספור יום או יומיים או מה המרחק מגיל 18 לא יהיה נכון" (עמ' 2 שורות 4-5 לפרוטוקול הדיון מיום 21.10.14).

 

  1. בדיון שהתקיים לפני ביום 21.10.14 נכחו המבקשת והוריה, החתן המיועד ואביו, וכן ב"כ היועמ"ש, ובו חזרו הצדדים על עמדותיהם.

 

  1. לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, שמעתי את הקטינה ואת יתר הנוכחים בדיון, ושקלתי את כל הנסיבות, נחה דעתי כי דין הבקשה להתקבל.

 

 

  1. חוק גיל הנישואין, התש"י-1950 (להלן: "החוק") אוסר על נישואי קטינה מתחת לגיל 18. סעיף 15 לחוק מאפשר לבית המשפט להתיר נישואי קטינה "אם מלאו להם שש עשרה שנים, ולדעת בית המשפט קיימות נסיבות מיוחדות הקשורות בטובת הקטין או הקטינה, לפי העניין, המצדיקות מתן היתר זה; בית המשפט לענייני משפחה יכריע בבקשה למתן היתר לאחר ששמע את הקטין או הקטינה, לפי העניין".

 

  1. דין נימוקי ההכנות לחתונה והזמנת מסדרי הקידושין - להידחות, שכן כבר נקבע שהכנות לחתונה ובכלל זה הוצאות כספיות, אינן מהוות טעם מוצדק למתן היתר. הדברים אמורים במיוחד לאחר שהבהירו החתן המיועד ואביו כי לכתחילה סוכם עם בעל אולם השמחות כי אפשר ומועד האירוע ידחה.

לענין זה מצאתי גם מקום להעיר כי מי שמגיש את הבקשה רק לאחר שהחל בהפקתו של אירוע החתונה, מסתכן בהפסד הוצאות ובאי נעימות מובנת למקרה שבקשתו דחתה.

 

  1. גם הנימוק של הקדמת מועד האירוע כדי לא לפגוע בחודש הראשון ללימודים, אינו מהווה כשלעצמו טעם למתן ההיתר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ