אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור "הסכם ממון" בין בני זוג חד מיניים

אישור "הסכם ממון" בין בני זוג חד מיניים

תאריך פרסום : 24/12/2006 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה מחוז תל אביב
47720-06
20/12/2006
בפני השופט:
פאול שטרק

- נגד -
התובע:
1. מ.ש.א
2. נ.א.א

עו"ד מ.ר
הנתבע:
***
החלטה

1.         בפני בקשה לאישור "הסכם ממון" בין הצדדים מכוח  ס' 3 (ג) לחוק בית המשפט לענייני משפחה - התשנ"ה - 1995 (להלן - " חוק בית המשפט").

2.         הגדרת "בן משפחה" לצורך העניין כולל "הידועה בציבור" (ראה סעיף 1 (2) (א) לחוק בית המשפט, כאשר הסעיף מנוסח הן בלשון זכר והן בלשון נקבה).

נתבקשתי בעניין זה לפרש את המונח  "בן משפחה" ככולל זוגיות "חד מינית", לעניין בני זוג שבחוק.

3.         יובהר, כי שינויים רבים חלו במהלך השנים בגישת הציבור, למונחים של בני זוג וכל קשר משפחתי כפי שיפורט להלן.

4.         בע"א 640/82 כהן נגד היועץ המשפטי לממשלה פ"ד (1) 673   (להלן: "עניין  כהן")  דן בית המשפט העליון במשמעות אישור הסכם ממון בין בני זוג, כאשר עלתה שאלה לגבי  משמעות קשר הנישואין ודובר בקשר בין כהן וגרושה כאשר לא נערכו קידושין כדמו"י.

5.         בעניין כהן אמר  כבוד השופט גולדברג בעניין כך:

                                   "אכן מקובל עלי, שגם בבקשה לאישור הסכם ממון על פי חוק אין בית המשפט מנוע מלדחות את הבקשה מטעם שבתקנות הציבור" (כגון הסכם בין שני גברים או בין שתי נשים" (עמ' 680) .

סקירה

6.         החל משנת 1982 עבר העולם כולו מס' מהפכות חברתיות. תקופת השלום (היחסית) באירופה  משנת 1815, עם תבוסת נפוליאון, עד פרוץ מלחמת העולם הראשונה (1914). הגישה הויקטוריאנית (מלכת אנגליה השלטת דאז, יצרה יציבות יחסית מבחינה פוליטית ותקנת ציבור הייתה ברורה ויציבה על פניה.

7.         בחלוף השנים ועם המהפכות החברתיות הרבות, עקביות הכללים החברתיים בין התקופות מצטמצמים מתקופה לתקופה והשינויים נעשים תכופים, כך חשוב לסקור את התקופות ומשמעותן:

א.         במלחמת העולם הראשונה עד 1920, כאשר נשי העולם הנאור קיבלו זכות להצביע בקלפי.

ב.         בין השנים  1920 - 1933, עם תחילת עליית משטר הטוטאליטרי באיטליה (מוסוליני), גרמניה וברוסיה הסובייטית.

ג.          עם סיום מלחמת העולם השנייה, תבוסת גרמניה - פרוץ המלחמה הקרה ועד תבוסת המשטר הקומוניסטי ברוסיה בשנת 1992.

ד.         התקופה שבין 1950 - 1982, חלו מהפכות בכל הקשור לתא המשפחתי. גילוי השימוש בסמים, מהפכת המין ומלחמות (כגון: וייטנאם) שינו לחלוטין את תקנת הציבור (שימוש בסמים, זוגיות ללא מסגרת נישואין, התרת הפלות וכו').

            החל משנת 1992 ועד היום חלו תהפוכות בפרשנות המושג של "זוגיות", במובן ההתייחסות לקהילה ההומו /לסבית.

            בשים לב להליך של המאה ה- 19, בהשוואה למאה ה- 20 ולמאה ה- 21, קיימת תחושה של הרצת שינויים חברתיים בהילוך גבוה יותר, ככל שחולף הזמן.

8.         כדאי לבחון את ההתפתחויות במעוז הפרטיות, ארה"ב, ניתן לבחון את התלבטות והשלכות לשינוי בגישה הציבורית. (GRISWOLD V. CONNETICUT 381 US 479 (1965) , כך נפסלה מכירת אמצעים למניעת הריון כעבירה פלילית.

            בשנת 1965, כבר בפסק-הדין GRISWOLD  הנ"ל, התייחס בית משפט העליון בארה"ב באופן כללי, לזכות הפרטיות של בני זוג.

9.         בעניין יישום זכות הפרטיות לזוגות חד מיניים, BOWERS V. HARDWICK 478 US 186 (1986) אישר בית משפט העליון בארה"ב, חוקים אשר אסרו על קיום יחסי מין, בין זוגות חד מיניים וייחסו לכך עבירה פלילית וזאת עוד בשנת 1986.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ