אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אירועים בלבן בע"מ נ' וקנין

אירועים בלבן בע"מ נ' וקנין

תאריך פרסום : 04/05/2011 | גרסת הדפסה

ת"ט
בית משפט השלום באר שבע
21835-01-10
04/05/2011
בפני השופט:
יניב בוקר

- נגד -
התובע:
משה וקנין
הנתבע:
אירועים בלבן בע"מ

החלטה

בפני בקשתו של המבקש כי תינתן לו הרשות להתגונן בפני תביעתה השטרית של המשיבה, אשר הוגשה כנגדו כבקשה לביצוע שטר בלשכת ההוצאה לפועל בבאר-שבע, בתיק שמספרו 1417859098.

טענת ההגנה של המבקש היא אחת ויחידה: כי לא יכול היה לשלם למשיבה עבור השטר, וזאת בשל עיקול צד ג' אשר הוטל, לדידו, על זכויותיה של המשיבה על פי השטר, לטובת נושה של המשיבה, חברת טכנו שק שיווק בע"מ.

עיקול זה, לטענתו, אף מומש והפך, במסגרת הסכם פשרה בינו ובין צד ג', שקיבל תוקף של החלטה על ידי כב' הרשם מ' הולצמן בתיק הוצל"פ מס' 1407534086, לחיובו לשלם לצד ג' 26,700 ₪, בתשלומים כמפורט בהסדר (מב/1).

ב"כ המשיבה טען, לעומתו, כי לא הוטל כל עיקול על זכויותיה של המשיבה בשטר, שכן העיקול הינו כלפי חייבת אחרת, בשם "הגן המלכותי קייטרינג" וזאת כעולה מן המסמכים שהגיש המבקש עצמו.

לפיכך, ביקש ב"כ המשיבה כי אקבע שהגנתו של המבקש היא הגנת בדים.

לטעמי, עומדת למבקש הגנה בפני תביעת המשיבה, ולו בדוחק.

אמנם, החלטתו של כב' הרשם מ' הולצמן אישרה הסכם פשרה שבין המבקש לצד ג', וזאת במסגרת הליך של מימוש עיקול שהוטל על זכויותיה של החייבת בתיק ההוצאה לפועל שם, חברת הגן המלכותי קייטרינג.

ברם, תיתכן האפשרות המשפטית שהחלטתו של כב' הרשם הולצמן כללה שימוש בסמכויותיו בדבר הרמת מסך בין החברה החייבת דשם ובין המשיבה דכאן.

אחרת, יוצא כי חיובו של המבקש כאן בתשלום לידי צד ג', הינו חיוב שלא כדין, שהרי לא נטען על ידי מי מהצדדים (והמבקש לא נשאל על כך בחקירתו הנגדית), כי למבקש היה חיוב אחר, נוסף, לחברת הגן המלכותי קייטרינג שבגינו ייתכן חיובו כמחזיק כלפי החייבת דשם.

במילים אחרות, המסקנה המשפטית שביקש ב"כ המשיבה להסיק, מן השוני בין זהותן של החברות, אינה המסקנה המשפטית היחידה האפשרית.

די בכך שקיימת האפשרות שנערכה בתיק ההוצאה לפועל האחר הרמת מסך (ולו מכללא על דרך אימוצו של הסכם הפשרה שבין המחזיק ובין הזוכה), כדי להקים למבקש הגנה בפני התביעה שבפני, ולו בדוחק.

זאת ועוד, המבקש טען בפני, ולו בעל-פה, כי העיקול הוטל על חיובו לשלם על פי השטר. ההלכה היא כי "בהליך שבו נדונה בקשת רשות להתגונן, די אם הנתבע מראה הגנה לכאורה; אין בודקים בשלב זה כיצד יצליח להוכיח את הגנתו ואין בודקים את טיב ראיותיו. כך, למשל, אין בודקים אם בידי הנתבע מצויה ראיה בכתב להגנתו כנגד הראיה בכתב של התובע. כשנתבע טוען טענה בעל פה כנגד מסמך יש ליתן לו רשות להתגונן (בהנחה שמראה הגנה לכאורה), שכן אין למנוע ממנו להעלות טענה טובה מטעמים שבדרכי הוכחה בלבד" (עמ' 310).

(כב' השופט אורי גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, מהדורה שביעית תשס"ג – 2003).

לאור כל האמור לעיל, אני מתיר למבקש להתגונן בפני תביעתה השטרית של המשיבה.

התביעה תידון בסדר דין מהיר והצדדים יפעלו בהתאם לאמור בתקנה 214ב1 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984.

הוצאות הדיון בבקשה ייקבעו על ידי בית המשפט, בתום הדיון בתיק העיקרי.

ניתנה היום, ל' ניסן תשע"א, 04 מאי 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ