אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איפרגן נ' טחנת קמח אשדוד בע"מ

איפרגן נ' טחנת קמח אשדוד בע"מ

תאריך פרסום : 22/04/2014 | גרסת הדפסה

רע"א
בית המשפט המחוזי באר שבע
13230-02-14
09/04/2014
בפני השופט:
יוסף אלון

- נגד -
התובע:
מאיר מישל איפרגן
הנתבע:
טחנת קמח אשדוד בע"מ ח.פ. 510102585

החלטה

המשיבה הגישה לבית המשפט השלום באשדוד תביעה כספית נגד המבקש ואחרים בסך 300,000 ₪ בטענה לערבות אישית של המבקש לשתי חברות לגביהן מייחסת המשיבה למבקש בעלות.

ביום 31/10/13 הגיש המבקש לבית המשפט קמא בקשה לחייב את המשיבה (התובעת בהליך קמא) בהפקדת ערובה בסך 20% משווי התביעה לצורך הבטחת הוצאותיו במקרה שהתביעה נגדו תידחה.

ביום 18/1/14 דחה בית המשפט קמא את בקשת המבקש לאחר שמצא כי "אין לחייב בשלב זה את התובעת בהפקדת ערובה... וזאת במיוחד נוכח התנהלות המבקש כפי שעולה, לכאורה, מטענות הצדדים".

כנגד החלטה זו מוגשת בקשת הרשות לערער שבפני.

בבקשתו, טוען המבקש כי המדובר בתביעה חסרת בסיס משפטי אשר יש בהגנתו כדי להדוף את התביעה כולה. לאור זאת, טוען המבקש, כי יש לחייב את המשיבה בהפקדת ערובה להבטחת הוצאותיו במימון ההליך.

עוד טוען המבקש, כי המשיבה נמכרה לחברת הקמח "שטיבל" והיא אינה מקיימת עוד פעילות עצמאית, כך שלא יוכל להיפרע ממנה הוצאותיו אם תידחה התביעה. עוד נטען כי לחובת החברה שעבודים רבים לנושים המצויים בסדר קודם למבקש.

לגופם של דברים, טוען המבקש, כי בתגובה לבקשתו לחיובה בהפקדת ערובה, לא העלתה המשיבה נימוק סביר לכך שאין מקום לחייבה בביצוע ההפקדה וכן לא הציגה ראיות בדבר מצבה הכלכלי ויכולתה לשאת בהוצאות ככל שיפסקו.

החלטה לפטור חברה (בשונה מאדם פרטי) מהפקדת ערובה, כך לטענת המבקש, הינה החריג לכלל המחייב בהפקדת ערובה, בייחוד כאשר סיכויי התביעה נמוכים.

בתגובה, טענה המשיבה כי המבקש הינו בעל המניות ובעל השליטה בברות לחם משנה בע"מ ולחם משנה מאפיות (2005) בע"מ, להן סיפקה המשיבה קמח (להלן –החברות). לטענתה, ניהל המבקש את החברות (בהיבט הכספי) במשותף תוך העברת כספים וחיובים מחברה אחת לאחרת. בעבודה מולה, טוענת המשיבה, לא בוצעה הבחנה כלשהי בין החברות.

כמו כן נטען כי המבקש הקים יחד עם שותף חברה נוספת בשם לחם משנה מאפיות (2007) בע"מ אשר נועדה אף היא, כך לשיטתה, לקבל את הפעילות והחיובים הכספיים של החברות האחרות.

לחובת כיסוי חלק מחובות החברות כלפיה, מסרו המבקש ושותפו למשיבה תשע המחאות בסכום כולל של 277,567.80 ₪. לאחר שהופקדו, חזרו ההמחאות בציון "אכ"מ" ו"חשבון מוגבל" ושותפו של המבקש אף הוכרז כפושט רגל.

המבקש, כך לטענת המשיבה, חתום כערב אישי לפירעון ההמחאות ולחובות החברות.

מקורה של התביעה נשוא בקשת רשות ערעור זו, בתביעה כספית שהגישה המשיבה לבית המשפט השלום באשדוד נגד המבקש לגביה ניתן פסק דין בהיעדר הגנה (ביום 6/11/08 – להלן פסק הדין) ומכוחו נפתח הליך בהוצאה לפועל אשר התנהל במשך ארבע שנים בלא כל התנגדות מצב המבקש ומבלי ששילם סכום כלשהו לתיק ההוצאה לפועל. רק לאחר שהוטל עיקול על דירת המגורים של המבקש, כך לטענת המשיבה, הגיש המבקש לבית המשפט קמא בקשה לביטול פסק הדין בהיעדר.

ביום 19/4/13 בוטל פסק הדין, נסגר גם תיק ההוצאה לפועל ובוטלו העיקולים.

לאור כל זאת, טוענת המשיבה, כי סיכויי התביעה הכספית (נשוא בקשה זו) שהגישה נגד המבקש לבית המשפט קמא גבוהים.

עוד טוענת המשיבה כי התנהלות המבקש בהליך הקודם, ובמסגרת הפ' 10882-07-11 - במסגרתה התבקש בית המשפט המחוזי בבאר שבע לקבוע כי דירת המגורים שייכת לגרושתו של המבקש בלבד ובסופה נקבע כי הסכם הגירושים שנחתם בין הצדדים הינו למראית עין בלבד – מלמדים על סיכויי תביעתה הגבוהים.

אשר ליכולתה הכלכלית, טוענת המשיבה כי מדובר בחברה פעילה בעלת יציבות כלכלית ואין כל חשש כי ככל שתידחה תביעתה נגד המבקש לא יוכל המבקש לפרוע הוצאותיו.

לאחר עיון בבקשה ובתגובת המשיבה – על נספחיהן – לא מצאתי מקום למתן הרשות לערער.

טענתו העיקרית של המבקש הינה לסיכויי תביעה קלושים ולחשש מחוסר יכולתה הכלכלית של המשיבה לשאת בהוצאותיו ככל שתביעתה נגדו תידחה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ