אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איסמעיל נ' סויד ואח'

איסמעיל נ' סויד ואח'

תאריך פרסום : 18/11/2013 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום קריות
9778-01-13
11/11/2013
בפני השופט:
ערן נווה

- נגד -
התובע:
בריק איסמעיל
הנתבע:
1. ג'אבר סויד
2. עמראן סויד

פסק-דין

פסק דין

בפניי תביעה כספית.

לטענת התובע, הנתבעים שהם אב ובנו, פגעו במתכוון ברכבו והסבו לרכב נזק.

התביעה מורכבת מ- 3 ראשי נזק – תיקון השמשות בסדר גודל של 2,116 ₪ וטענה לפיצוי בגין עוגמת נפש בשיעור של 10,000 ₪ ופיצויים עונשיים בסך של 10,000 ₪.

הנתבעים מצידם הכחישו את חבותם וטענו שהם לא האחראים לנזק לו טוען התובע.

בתאריך 11.11.13 שמעתי את התיק בראיות.

נשמעה גירסת התובע ואחיו שתמך בעדותו ונשמעה גירסת הנתבעים.

לאחר ששמעתי את הצדדים ובחנתי את המסמכים, אני נותן בזאת את פסיקתי:

דין התביעה להידחות ובנסיבות העניין ייעשה הדבר ללא צו להוצאות.

להלן נימוקיי:

1.התובע הוא הנושא בנטל הראייה. הוא זה שצריך לשכנע את ביהמ"ש שהנזק ברכבו הוא תוצאה של תקיפת הנתבעים. התובע הגיש תלונה במשטרה אך נמנע מלחכות עד שהמשטרה תגבש את עמדתה.

תמוה בעיני עד מאוד שאירוע חמור שכזה, מתאריך 18.12.12, דהיינו חלפה כשנה מאז האירוע, טרם הביא לחקירתם של הנתבעים אשר מואשמים על ידי התובע במשטרת ישראל והעדר חקירה או ממצאים תיזקף בעניין זה לחובתו של התובע.

2.התובע יכול היה להביא לעדות את העד מוחמד, שהינו הדוד אשר ישב במרפסת והיה עד לכאורה לאירוע, אך נמנע מלעשות כן.

בעדותו של האח למדתי לראשונה, כי היו מעורבים באירוע מס' אנשים נוספים ובתוכם אחד מוסטפא וקבוצה נוספת, אך אף אחד מהם לא הגיע לדיון ובמאמר מוסגר אציין שנראה בעיני תמוה שכזו קבוצה היתה מעורבת בפגיעה ברכבו של התובע, שלאור הנזקים, אכן מישהו הסב לה נזק.

3.התובע נמנע מלציין את מהות הסכסוך בינו ובין הנתבעים, שמבוססת על חוסר שביעות הרצון של התובע ממערכת היחסים של הנתבע מס' 2 עם אחייניתו.

התרשמותי היא שבין הצדדים יש סכסוך בעניין אבל העובדה שקיים סכסוך אין בו די כדי להטיל אחריות על נתבעים, מקום שלא הוכחה אחריות שכזו.

לאור העובדה שהתובע הוא הנושא בנטל הראייה ולא העמיד מספיק כלים בפני ביהמ"ש על מנת לקבל את תביעתו, אין לי אלא לקבוע כי דינה להידחות.

אני אסתפק בתוצאה האמורה, בין השאר לאור מחדלם של הנתבעים באי הגשת תצהירים, כפי שקבע ביהמ"ש בהחלטות קודמות, אך זו התרשמותי מתוך עדויות הצדדים.

למעלה מן הצורך אציין, כי הנזק לרכב הוא יחסית קטן ולשמשות בלבד, דבר שאני מתקשה להאמין שקבוצה של כ- 5-7 אנשים היתה גורמת לו בלבד (כגירסת אחיו של התובע) ומרבית ראשי הנזק עניינם בעוגמת נפש ופיצויים עונשיים, שממילא הם ראשי נזק לא ממוניים בסמכות ביהמ"ש בלבד.

התביעה נדחית, אין צו להוצאות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ