אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איסמן נ' עיריית חיפה ואח'

איסמן נ' עיריית חיפה ואח'

תאריך פרסום : 10/02/2014 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום כפר סבא
12999-04-13
06/02/2014
בפני השופט:
אלדד נבו

- נגד -
התובע:
טלי איסמן
הנתבע:
1. עיריית חיפה
2. הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

1.תביעה זו הוגשה בגין נזקים שנטען, כי נגרמו לרכב התובעת במהלך פינוי גזם על ידי משאית מנוף מטעם הנתבעת 1 והמבוטחת על ידי הנתבעת 2.

2.הנתבעות מכחישות כי גרמו הנזק לרכבה של התובעת וטוענות כי פינוי הגזם נעשה באופן שלא גרם כל נזק לרכבים שחנו בסמוך ואף לא לרכבה של התובעת.

3.הואיל ומדובר בתיק המתנהל בסדר דין מהיר, נימוקי פסק הדין יינתנו בתמצית וזאת כמצוות תקנה 214טז.(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד - 1984.

4.התובעת הגישה, כראיה מטעמה, תמונות ממקום פינוי הגזם וממועד האירוע (ת/1), בהן נראים בבירור שיירי הגזם אשר פונה באותו בוקר ושיירי העפר והאבנים המפוזרים על הקרקע ועל הרכבים שעומדים במקום וכן הנזק שנגרם לרכב התובעת.

מטעם התובעת אף העיד בעלה, מר אורי איסמן, אשר ראה מחלון ביתו את משאית פינוי הגזם בעת ששהתה במקום האירוע.

5.הסבריו של מפעיל משאית המנוף, כי "הרים" את הגזם על ידי מנוף המשאית ממקום רכבה של התובעת אל מקום פנוי מרכבים ורק אז הרים אותו אל ארגז המשאית [עמ' 5 ש' 15-18] נסתרו הן על ידי עד ההגנה, מר מאיר ביטון, אשר טען כי הוא זה אשר גרר את ערימת הגזם בעצמו והן בעדותו של נהג המשאית שהודה כי אין לו כל אפשרות להרים גזם הנמצא בגזרה האחורית של ארגז המשאית [עמ' 7 ש' 4-5 וכן ש' 18-19].

6.אותו הסבר נסתר אף מעיון בתמונות ת/1 בהן ניתן לראות בבירור, כי שאריות הגזם, העפר והאבנים נמצאות דווקא במקום בו מצוי רכב התובעת ואילו המקום אליו כביכול "הועברה" ערימת הגזם, נקי, ללא כל זכר לשיירים.

7.לכך יש להוסיף את הודאתו של מר ביטון, כי הגזם הורם למשאית ברווח שבין רכב התובעת לזה שמאחוריו (עמ' 8 לפרו', שו' 32 עד עמ' 9 לפרו', שו' 3) ואף את הודאתו של נהג המשאית שהודה כי רכב התובעת וזה לאחריו היו במקומם בשעת פינוי הגזם [עמ' 5 ש' 15].

8.לפיכך, אני דוחה את גרסתן של הנתבעות בכל הנוגע לאופן פינוי הגזם וקובע כי הגזם, עם פסולת העפר והאבנים הורם מעל רכבה של התובעת ושיירי הפסולת והגזם שנפלו בעת הפינוי – גרמו לנזק נשוא התביעה.

9.לעניין גובה הנזק – הנתבעות לא הגישו כל חוות דעת נגדית לזו שהוגשה מטעם התובעת, אשר מצידה אף צירפה חשבונית בגין התשלום שבוצע ולפיכך אני מקבל את טענותיה גם לעניין גובה הנזק.

10.התביעה מתקבלת.

הנתבעות ישלמו לתובעת סך 8,357 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית חוקית מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל.

כמו כן, הנתבעות, ישלמו לתובעת הוצאות משפט בסך 3,000 ₪ וכן שכ"ט עו"ד בסך 4,500 ₪.

חיוב הנתבעות הוא ביחד ולחוד.

התשלום יבוצע בתוך 30 ימים מהיום.

ניתן היום, ו' אדר תשע"ד, 06 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ