אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אימתן רשות ערעור על החלטות ביניים הפיכות או כשרשות הערעור תאיין את ההחלטות

אימתן רשות ערעור על החלטות ביניים הפיכות או כשרשות הערעור תאיין את ההחלטות

תאריך פרסום : 06/08/2020 | גרסת הדפסה

ב"ה
בית דין רבני גדול
1097015-9
22/05/2020
בפני הדייi:
הרב שלמה שפירא

- נגד -
המבקשת:
פלונית
עו"ד אבנר זינגר
המשיב:
פלונית
עו"ד מקסים ליפקין
החלטה

 

על שולחננו בקשתה של המבקשת למתן רשות ערעור ולעיכוב ביצוע החלטת בית הדין האזורי, מנגדן תגובות המשיב ובקשותיו לדחיית בקשת רשות הערעור ולשחרור כספים.

טרם ניגש לגופה של החלטה נקדים ונאמר הביקורת שמתחנו בפסק דיננו הקודם על שני הצדדים כאחד עומדת בתוקפה. לצערנו, הרושם המתקבל מהחומר שהמשיך להיערם לפנינו הוא כי שני הצדדים ממשיכים לבחור במלחמת התשה מיותרת שקרוב לוודאי מזיקה לשניהם – אין העת כעת לקבוע מי מהם אשם בכך יותר, אך נראה כי איש מהם אינו נקי מאשמה. במסגרת מלחמת התשה זו מתישים הצדדים גם את בית הדין האזורי ואת בית דיננו כשכל החלטה כמעט היא מושא למקצי שיפורים בדמות ערעורים או בקשות לעיון חוזר, תגובות ותגובות לתגובות, לא אחת תוך מחזור טענות קודמות ולחילופין תוך העלאת עניינים טרם זמנם. התנהלות זו מקשה על עשיית הצדק ועל בירור האמת, וודאי שמעכבת אותם, ואולי יש מי שמעוניין בכך ומכוון למטרה זו את חיציו.

לא מעט עמל השקעתי בבחינת החומר שהוגש עד כה ועיון חוזר בתיקים הקודמים שבבית דיננו ובבית הדין האזורי כאחד כדי לנסות לבור את המוץ מן הבר ולנפות את הסובין מן הקמח, וסוף כל סוף לא העלה העמל ולא הניבו ההליכים כמעט דבר מלבד העיכוב שבעצם קיומם וכפי שיתבאר מהחלטתי דלהלן.

סעיפי החלטת בית דין קמא שבעניינם הוגשו הבקשות הם כדלהלן:

ג.       מתוך התנאים שהעלה בא כוח הבעל לעניין רכישת הדירה לאישה, מתקבלות ההתניות הבאות:

  1. שחרור הכסף לרכישה יותנה בהצגת חוות דעת שמאי מקרקעין מוסמך על מחיר הדירה הנרכשת. חוות הדעת תוצג לבא כוח הבעל ולבית הדין.
  2. על האישה לפנות את הדירה ב[ק'] בתוך שישה חודשים מהיום.
  3. על הדירה הנרכשת תירשם הערת אזהרה למניעת מכירתה שלא בהוראת בית הדין.

על באי כוח הצדדים יהיה לדאוג במשותף לניסוח פסיקתא מתאימה לעניין זה, שתהיה בת תוקף ב[...]

ד.       בהמשך להחלטה הקודמת, ועל אף האמור בתגובת בא כוח האישה, אנו סבורים כי יש מקום להדדיות בשחרור הכספים.

על כן, במידה והצדדים לא יגיעו ביניהם בתוך ארבעה ימים להסכמות בעניין היקף החובות שיש לפרוע על חברת [י'] והדירה ב[ב'], בית הדין ישחרר לבעל 1.5 מיליון אירו לרכישת דירה (כפוף להתניות זהות לאלה החלות על רכישת דירה לאישה), והצדדים יתמודדו כל אחד עם חובותיו.

ה. הדברים אמורים גם לגבי שחרור כסף לבעל לצרכי מחיה, לאור הכספים ששוחררו עד כה לידי האישה.

לאחר סידור הגט בא כוח הבעל יהיה רשאי להגיש פסיקתא לשחרור חצי מיליון אירו לידי הבעל.

פינוי הדירה

בבקשת רשות הערעור נטען כי שגה בית הדין בהחלטתו לקצוב פרק זמן בן שישה חודשים לפינוי המבקשת את הדירה, שכן המשיב, לטענתה, מערים קשיים על רכישת דירה חלופית ובשלהם עלולה היא למצוא את עצמה נאלצת לפנות את דירת מגוריה טרם שתרכוש דירה חלופית.

המשיב האריך לפרט את הנזקים העשויים לצמוח לו מאי־פינוי הדירה המדוברת במועד. טענותיו הן להבדל בין מחירה של דירה כ'תפוסה' למחירה כ'פנויה'. נוסף לכך הוא מעלה טענות – שלשיטת המבקשת הן בגדר תאוריות קונספירטיביות – בדבר עמידת המבקשת מאחורי חברה המבקשת לרכוש את הנכס, הטענה היא כי החברה תרכוש את הנכס בזול בשל היותה תפוסה, הוא יינזק מכך כמובן ואילו המבקשת תיהנה מכך בעומדה מאחורי הקונה מחד גיסא ובהמשך מגוריה בדירה מאידך גיסא.

בין כך ובין כך נכנס העולם למשבר ה'קורונה' שפגיעתו ב[...] ארץ מגורי הצדדים ומקום הנכסים המדוברים, הייתה מן הקשות. גם לכך כמובן השלכות כלכליות, ובין השאר עלה עניין זה בטענות שהמשיכו הצדדים לערום על שולחננו כשכל צד מגייס את המשבר לטובת טענותיו שלו.

לאחר העיון בחומרים הרבים לא שוכנעתי כי לתאוריה בדבר סיכול רכישתו של נכס חלופי יש רגליים יותר מלתאוריה בדבר אינטרס שיש למבקשת למכור את הנכס במחיר מופחת, הכול כמדומה אפשרי אצל בני הזוג אלה שבהחלט אפשר להאמין ולהתרשם כי כל אחד מהם נכון אף להזיק לעצמו אם יזדקק לכך כדי להזיק לחברו יותר, אך ההנחות בדבר יכולתו של כל אחד מהם להזיק לחברו בהקשר המדובר אינן מוכחות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ