אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אילן שוורץ נ' אופיס דיפו ואח'

אילן שוורץ נ' אופיס דיפו ואח'

תאריך פרסום : 27/04/2010 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
1126-09
26/04/2010
בפני השופט:
אור אדם

- נגד -
התובע:
אילן שוורץ
הנתבע:
1. אופיס דיפו
2. CPM שירותי מחשוב בע"מ

החלטה,פסק-דין

החלטה

לאחר שלדיון היום התייצבו התובע, הנתבעת 1 והנתבעת 3 והנתבעת 2 לא התייצבה ואין בתיק אישור מסירה סרוק לגביה, ולנוכח בקשת התובע תמחק הנתבעת 2.

התביעה תימשך כנגד הנתבעות 1 ו- 3.

ניתנה והודעה היום י"ב אייר תש"ע, 26/04/2010 במעמד הנוכחים.

אור אדם , שופט

פסק דין

1.בפניי תביעה על סך 20,800 ₪ שהגיש התובע כנגד שלוש חברות בקשר לטיפול במחשב שהתקלקל בתקופת הרחבת האחריות.

2.לדיון היום לא התייצבה הנתבעת 2 ואף לא היה אישור מסירה סרוק שהיא זומנה כדין לדיון היום ולכן לא ניתן היה לקיים את הדיון בהעדרה, והתובע ביקש למחוק אותה מכתב התביעה, תוך שהוא שומר על זכותו לתבוע אותה בעתיד, אם יחפוץ. כמו כן התברר כי שמה של הנתבעת 3, הוא כפי שנאמר בפתח הפרוטוקול ואני מתקן את שמה לשם המלא של החברה, הנתבעת 3.

3.מכתבי הטענות התברר כי ביום 10/5/07 רכש התובע מחשב נייד מהנתבעת 1, תמורת 6,800 ₪ עם הרחבת אחריות לתקופה של שלוש שנים בתוספת 650 ₪.

4.ביום 5/4/09 התקלקל המחשב, התובע הופנה לנתבעת 2 לתיקון המחשב והובטח לו כי בתוך 14 יום יתוקן המחשב.

5.רק כאשר פנה ביוזמתו כעבור שבוע, נאמר לו כי התיקון נשלח להצעת מחיר ורק אז הבין כי הנתבעות 2 ו- 3 אינן מודעות להרחבת האחריות שניתנה לו.

6.לאחר תקופה ממושכת של טלפונים, מיילים, פקסים וביקורים אצל הנתבעת 1, התייאש התובע ולקח את המחשב בטרם תוקן ביום 10/6/09.

7.בגין כל נזקיו תובע התובע סך של 20,800 ₪, אשר מורכבים מעלות מחשב חלופי, אובדן זמן, דלק ונסיעות, עלות הרחבת האחריות, עוגמת נפש והונאה מצד הנתבעות.

8.הנתבעת 1 מודה בכתב ההגנה כי נפלה טעות אצלה בכך שאישור הרחבת האחריות לא הועבר לנתבעת 3, מייד כאשר רכש אותו התובע.

9.בנסיבות אלה, הם אף הציעו לו פיצוי וניסו לנהל עימו מו"מ, אולם התובע סירב לכל הצעה ועמד על מלוא סכום התביעה.

10.הנתבעת 3 בכתב הגנתה, טענה כי לפי הרשום אצלה תקופת האחריות של התובע נסתיימה ולא הייתה להם כל ידיעה על הרחבת האחריות שהוא רכש מהנתבעת 1 שלא הועברה אליהם.

11.בדיון היום, העידה נציגת השירות מנהלת איכות השירות של הנתבעת 3, והאמנתי לעדותה על כל מסכת הטלפונים שהם עשו עם התובע על מנת לאתר את הרחבת האחריות ולתת לו שירות כדבעי. הנתבעת 3 התקשרה מספר פעמים עם התובע וביקשה ממנו כי ישלח העתק קריא יותר של החשבונית, משום שכפי שהסבירה הנציגה הם היו נכונים לתקן את המכשיר אם יוכח שהתובע רכש הרחבת אחריות. הנתבעת 3 הציגה את העתק החשבונית ששלח התובע במייל, ואכן הוא בלתי קריא בעליל. הנתבעת 3 הסבירה כי עשתה גם נסיונות עם הנתבעת 1 ועם התובע באמצעות שיחת וועידה למצוא דרך חלופית לאיתור הרחבת האחריות, אולם כל הניסיונות עלו בתוהו כאשר כפי העולה משיחות הטלפון התובע לא שיתף פעולה באופן מלא.

12.אין ספק כי לתובע נגרמה עוגמת נפש של ממש, התובע רכש הרחבת אחריות וזכותו המלאה הייתה לקבל תיקון של המחשב בתוך 14 יום, כפי שדורשת האחריות. התובע העיד בפניי והאמנתי לדבריו לגבי עוגמת הנפש הרבה, המיילים, הפקסים והנסיעות שנאלץ לעשות והכל כאשר הוא רכש את הרחבת האחריות והמחדל היה של מישהו אחר. עוד הציג התובע פקס מיום 12/5/09, לפיו בשלב מסוים הגיעו לאופיס דיפו, איתר את החשבונית ושלח אותה בפקס לנתבעת 2 ולא ברור מדוע לאחר מכן, על ידי תקשרות בין שלוש הנתבעות לא ניתן היה לתקן סוף סוף באיחור של חודש, את המחשב המקולקל שלו.

13.בסופו של דבר אין ספק כי יש מקום לפצות את התובע בגין נזקיו ועוגמת הנפש שנגרמה לו. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לקזז מהסכום שהיה ראוי לפצותו בגין העובדה שכעולה משיחות הטלפון עם הנתבעת 3 הוא לא שיתף פעולה באופן מלא ובכך לא איפשר את הקטנת הנזק ותיקון המחשב במועד שבו התבררה הבעיה.

14.לאחר ששמעתי את כל הצדדים והתרשמתי מעדויותיהם לא מצאתי כל מחדל או רשלנות בפעולתה של הנתבעת 3, ולכן אני דוחה את התביעה כנגדה. בהתחשב בנסיבות העניין ובעובדה שעד הגשת כתבי ההגנה לא יכול היה התובע לדעת מי מהנתבעות גרמה לנזקו, אינני פוסק הוצאות כלפי הנתבעת 3.

15.באשר לנתבעת 2 כפי שפורט לעיל, ביקש התובע למחוק אותה ואני מוחק אותה מכתב התביעה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ