אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אילן ערוסי נ' בטוח לאומי-סניף ת"א-מח' משפטית

אילן ערוסי נ' בטוח לאומי-סניף ת"א-מח' משפטית

תאריך פרסום : 28/04/2013 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
4501-08
18/04/2013
בפני השופט:
אפרת לקסר

- נגד -
התובע:
אילן ערוסי
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי
פסק-דין

פסק דין

1.לפני תביעת התובע להכיר בליקוי ממנו הוא סובל בברך שמאל, "כפגיעה בעבודה".

2.ביום 16.11.2011, לאחר שנשמעה עדותו של התובע וחקירתו על תצהיר עדותו הראשית, גיבשו הצדדים רשימת עובדות מוסכמות ביחס לתנאי ואופן עבודתו של התובע בתקופה הרלבנטית לתביעה, (להלן: "העובדות המוסכמות"), כדלקמן:

א.התובע יליד ינואר 1960. עבד בחברת טלבי כ-3 חודשים, מ- 21/3/2007 עד 11/6/2007.

ב. חברה זו עוסקת בין היתר בהרכבת חלונות חשמל מאלומיניום באתרי בניה.

ג התובע עבד כעוזר למרכיב חלונות בהרכבות חוץ באתרי בניה, 5 ימים בשבוע משעה 07.00 עד 16.30.

ד. התובע עבד 3- 4 ימים בכל אתר בניה.

ה. התובע היה מרכיב יחד עם עובד נוסף 60 – 70 ויטרינות קטנות ביום, (מדובר בויטרינות בגודל של מטר וחצי על מטר וחצי), וכן היה מרכיב כ- 4 עד 7 ויטרינות גדולות ביום, (במידות של 2 עד 4 מטר).

ו. רוב הויטרינות הגדולות והקטנות שהורכבו כל יום הועלו לקומות השונות באתרי הבניה בעזרת מנוף. במקומות שלא ניתן היה להשתמש במנוף, הועלו הויטרינות ידנית על ידי התובע ועובד נוסף.

ז. התובע נהג לעלות ולרדת במדרגות עם ובלי משאות כ- 10 פעמים ביום וכן נהג לעלות ולרדת מסולמות כ- 5 פעמים בכל הרכבת ויטרינה. מספר החלונות שהורכבו ביום מפורט בסעיף ה' דלעיל.

ח.בבוקר של כל יום, התובע היה מרים 2 דליים במשקל של 10 – 15 ק"ג. בדליים היו כלי עבודה כגון פטישים, מקדחות, מברגים רגילים וחשמליים, חומרי דבק וסיליקון.

ט. 50 אחוז מעבודתו היתה הרכבת ויטרינות וב- 50 אחוז מעבודתו עשה התובע עבודות סבלות ושליחויות.

3.בהחלטה מיום 7.3.2012, מונה ד"ר בלנקשטיין אורי – מומחה לכירורגיה אורטופדית, לשמש מומחה – יועץ רפואי, (להלן: "המומחה"), לשם מתן חוות דעת רפואית בעניינו של התובע.

לצורך מתן חוות דעתו, נשלח אל המומחה תיק ובו כל המסמכים הרפואיים הרלבנטיים לעניינו של התובע, כפי שהוגשו על ידי שני הצדדים.

תשומת לבו של המומחה הופנתה לעובדות המוסכמות והוא התבקש להשיב על השאלות כדלקמן:

א. מהו הליקוי שהתובע סובל ממנו, אם בכלל, בברך שמאל?

ב. האם יש קשר סיבתי, (גרימה או החמרה) ,בין ליקוי זה בברך שמאל לבין תנאי עבודתו, כמפורט בעובדות המוסכמות?

ג. האם נוכל לראות בכל פעולה שביצע התובע בעבודתו כמפורט בעובדות המוסכמות, משום חבלה זעירה בלתי הפיכה, אשר היא כשלעצמה לא גרמה לליקוי ממנו הוא סובל אך בהצטרפותן יחד, נגרם ליקוי זה?

ד. האם השפעת תנאי העבודה של התובע על הליקוי שהוא סובל ממנו פחותה בהרבה מהשפעת גורמים אחרים, (אם קיימים כאלה), על ליקוי זה?

4.ביום 22.3.2012 ניתנה חוות דעתו של המומחה, (להלן: "חוות הדעת הראשונה"), ובה הוא השיב לשאלות בית הדין, כדלקמן:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ