אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איליושה נ' המוסד לביטוח לאומי

איליושה נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 04/02/2014 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
17470-05-12
20/01/2014
בפני השופט:
אופירה דגן-טוכמכר

- נגד -
התובע:
אמינוב איליושה
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי
פסק-דין

פסק דין

לפני תביעה כנגד החלטת המשיב מיום 1/4/09 לפיה נדחתה התביעה להכיר בפגיעה בגבו של התובע כפגיעה בעבודה על פי תורת המיקרוטראומה.

עיקר העובדות הצריכות לעניין

התובע יליד 1967, עלה לישראל בשנת 1996.

משנת 1998 ועד מאי 2011 התובע עבד ברשת השיווק שופרסל, תחילה כקצב ולאחר מכן (החל משנת 2002) כמנהל מחלקת בשר. (יצויין, כי עד שנת 1998, לרבות בתקופה שלפני עלייתו לארץ, עסק התובע בעבודות שונות בתחום הטבחות).

במהלך תקופת עבודתו התובע החל להתלונן בפני רופאיו על כאבי גב.

מהרישומים הרפואיים עולה כי בשנת 2003 התובע נפגע בתאונת דרכים שבעקבותיה התלונן בפני רופאיו על כאבי גב עם הקרנה לרגל ימין.

התובע המשיך בעבודתו, ובמהלך השנים כאבי הגב מהם סבל הלכו והחמירו, עד שהתובע נאלץ להתפטר מעבודתו בחודש מאי 2011.

ביום 5/10/11 התובע הגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה. בטופס התביעה ציין כי הפגיעה בגבו נגרמה עקב "הרמת משאות ומשטחי בשר כבדים".

ביום 30/1/12 נמסרה לתובע הודעה כי תביעתו נדחית, מחמת שלא הוכחה קיומה של תאונת עבודה על פי תורת המיקרוטראונה ולא הוכח קשר סיבתי בין הפגיעה בגב לבין העבודה.

טענות הצדדים:

התובע טוען כי עבודתו בשופרסל היתה כרוכה בהרמה של ארגזים כבדים שהכילו בשר ומוצרים קפואים. התובע תומך את טענתו בדבר הקשר הסיבתי שבן העבודה לבין הפגיעה בגבו על בחוות דעת רפואית מטעם ד"ר אלי אשכנזי לפיה התובע היה חשוף בעבודתו להרמת משקל כבד באופן עקבי, שגרם לפגיעה בעמוד שדרה תחתון. לטעמו תאונת הדרכים אך החמירה את מצבו ולא יצרה אותו.

הנתבע טוען כי לא הוקמה תשתית ראייתית להכרה בפגיעה מסוג מיקרוטראומה. הנתבע מסתמך על חוות דעת רפואית של ד"ר זאב פלדרין הקובע כי כאבי הגב החלו לאחר תאונת דרכים וכי השינויים הדיסקוגניים מעידים על תחלואה טבעית ולא על מיקרוטראומה.

הכרעה

לאחר שעיינתי בעדויות ובמסמכים שבפני, הגעתי לכלל דעה כי דין התביעה להידחות.

מחלת גב נמנית על המחלות שגורמים רבים מובילים להתפתחותן (multiple causal diseases).

בעבר נתגלעו בפסיקה חילוקי דעות ביחס לשאלה, האם ניתן ליישם את תורת המיקרוטראומה במקרה של מחלת גב. במשך שנים רבות נקבע, כי אין ליישם את תורת המיקרוטראומה על מחלות גב, ואולם הלכה זו השתנתה במהלך השנים, לאחר שבית הדין הכיר בקיומו של קשר סיבתי בין העיסוק רב השנים במקצועות מסויימים (כגון אחיות, סבלים, נהגי משאיות, נהגי מוניות), לבין שכיחות הופעתם של כאבי גב (עב"ל 338/96 המוסד לביטוח לאומי – עובדיה פד"ע לו 213). ואולם נדמה מהפסיקה כי בכל הנוגע להכרה בכאב גב כפגיעה בעבודה לפי תורת המיקרוטראומה יש לנקוט במשנה זהירות, ולעמוד באופן דווקני על קיום התנאים שנקבעו לשם כך בפסיקה.

כידוע, לצורך ביסוס עילת תביעה מסוג מיקרוטראומה על התובע לעמוד במספר תנאים:

"תנאי להכרה בפגיעה בעבודה במסגרת תורת המיקרוטראומה הוא קיומן של פגיעות זעירות שכל אחת מהן הסבה נזק זעיר בלתי הדיר, עד שהצטברות הנזקים הזעירים הללו זה על גבי זה הביאה לנזק אצל המבוטח" (עב"ל 317/97 המוסד לביטוח לאומי - יניב, פד"ע לה 523, 533; להלן: הלכת יניב).

וכן נקבע:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ