אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אילוז נ' בן חיים ואח'

אילוז נ' בן חיים ואח'

תאריך פרסום : 04/11/2013 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
7635-11-12
28/10/2013
בפני השופט:
פנינה לוקיץ'

- נגד -
התובע:
יחיאל אילוז
הנתבע:
1. מאור בן חיים
2. הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

הצדדים הסמיכוני לפסוק בתביעה זו בהתאם להוראת סעיף 79א' לחוק בתי המשפט וזאת לאחר שמיעה קצרה של הנהגים ברכבים שהיו מעורבים בתאונה נשוא התביעה.

המדובר בתאונה שארעה בכביש נהריה-עכו, בסמוך לצומת הפנייה לקיבוץ עברון.

בתאונה היו מעורבים רכב התובע, מ.ר. 8403624, שהיה נהוג על ידי בנו של התובע (להלן: "רכב התובע"), ורכב הנתבע מס' 1, מ.ר. 9294935, שהיה נהוג על ידי הנתבע 1 והשימוש בו היה מבוטח על ידי נתבעת 2 (להלן: "רכב הנתבע").

אין מחלוקת בין הצדדים כי התאונה ארעה לאחר שרכב התובע פנה לכביש הראשי מרמזור היציאה משכונת אוסישקין ונסע לכיוון דרום, ואילו רכב הנתבע, שעמד בתחנת אוטובוס המצויה מצדו המערבי של הכביש (מעט אחרי הצומת ממנה יצא רכב התובע), ביקש לחצות את שני מסלולי הנסיעה, להכנס למסלול המיועד לפנייה שמאלה לקיבוץ עברון.

בנו של התובע תיאר את התרחשות התאונה, כך שבעת שהחל בנסיעה לכיוון דרום, במסלול השמאלי מבין שני מסלולי נסיעה דרומה, הבחין לפתע ברכב הנתבע "חותך" את שני נתיבי הנסיעה בנסיון להגיע למסלול פניה שמאלה שמתחיל מעט קדימה ממקום נסיעת התובע. על אף שניסה לבלום את רכבו ואף הסיטו לכיוון מסלול הפניה שמאלה, לא הצליח לחמוק מפגיעת רכב הנתבע כאשר צידו הקדמי ימני של רכב הנתבע פגע בפינה ימנית קדמית של רכב התובע, והרכבים שפשפו האחד את השני, כך שנגרם נזק לרכב התובע מפינה קדמית ימנית (שנפגעה ממראת הצד של רכב הנתבע), לאורך תחתית הכנף עד לדלת הקדמית.

לעומתו, אישר הנתבע כי אכן ביקש "לחתוך" את שני המסלולים על מנת להכנס למסלול הפניה שמאלה, אולם טען כי עשה כן לאחר שהביט במראה ווידא כי אין רכבים הנוסעים מכיוון נהריה לדרום. לטענתו, רכב התובע, לאחר שפנה שמאלה ברמזור, צריך היה להבחין בו שכן הוא אותת קודם לחציית המסלולים. לטענתו, רכב התובע נכנס למסלול הפניה שמאלה לפני התרחשות התאונה וביקש אף הוא לפנות שמאלה, אולם זאת מבלי שאיפשר לרכב הנתבע להשתלב במסלול הפנייה שמאלה.

מעבר לטענות בשאלת האחריות לארוע התאונה, העלו הנתבעים טענות לענין גובה הנזק, כאשר התובע אישר כי טרם תיקן את את רכבו (למעט החלפת הצמיג), ולפיכך יש לראות את חוות הדעת כמייצגת נזק "גלובאלי" ובודאי שאין מקום לפסוק את המע"מ הגלום בה.

לאחר עיון מדוקדק בתמונות שהציגו הצדדים ושמיעת מלוא טיעוני הצדדים בפני, ולאור ההסדר הדיוני, אני מחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובע את הסך של 6,000 ₪ בצירוף הוצאות משפט בסך של 250 ₪.

הסכומים ישולמו בתוך 30 יום שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

ניתן היום, כ"ד חשון תשע"ד, 28 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ