אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אילגנאיב נ' מדינת ישראל

אילגנאיב נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 11/02/2014 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום אשקלון
53706-07-10
04/02/2014
בפני השופט:
אורית חדד

- נגד -
התובע:
לאריסה אילגנאיב
הנתבע:
מדינת ישראל
פסק-דין

פסק דין

ביום 17.6.09 הגיעו נציגי משטרת ישראל בלווית צו חיפוש לביתה של התובעת ברחוב צה"ל 40/10 בקרית גת, צו שניתן מחמת חשד למעורבות בנה (להלן:"אלצ'ין") בעבירה של סחר בסמים מסוכנים.

תביעה זו ששיעורה 31,561 ₪ הוגשה בגין נזקים אשר נגרמו לרכושה של התובעת בביתה -דירתה עקב ביצועו של צו החיפוש תוך שימוש בכוח בלתי סביר על פי הנטען בכתב התביעה.

תמצית טענות התובעת ועדויותיה

1.לטענת התובעת בשעתו התגורר עימה בנה אלצ'ין והוא אשר פתח את דלת הבית לשוטרים שהגיעו למקום וללא התנגדות מצידו לביצוע צו החיפוש.

התובעת לא נכחה בבית בביצוע הצו, אולם חזרה בשעות הערב, אז התחוור לה כי ביתה נהרס לחלוטין, לרבות קירותיו, חלונות הבית, משקופים, שקעים, מזגן, ריהוט וכלי בית.

התובעת נאלצה עקב כך להתגורר כחודש ימים אצל מקורביה על מנת לתקן את ההרס. לטענתה השוטרים ניצלו לרעה את הכוח הנתון בידם ומחמת התנהלותם תובעת היא מרכיבים אלו:

היזק לרכוש על פי המפורט בחוות דעת שמאי שצורפה, 21,061 ₪, שכר טרחת השמאי – 1,400 ₪, הפסד 14 ימי עבודה – 3,000 ₪, כלי מטבח – 1,100 ₪ ועוגמת נפש – 5,000 ₪.

2.מטעם התובעת העידו התובעת עצמה, בנה אלצ'ין, שתי שכנותיה – קונצ'קוב לינה ואברמוב שרה וכן השמאי מטעמה - מר מאיר אייל. כן צורפו תמונות שצולמו להמחשת הנזקים.

תמצית טענות הנתבעת ועדויותיה

3.הנתבעת מקדימה וטוענת כי ביתה של התובעת מוכר למשטרת ישראל ולמבצעי החיפוש בפרט וזאת על רקע צווי חיפוש קודמים שהוצאו ובוצעו מחמת חשד למעורבותו בפלילים של אלצ'ין.

אלצ'ין הינו בעל עבר עשיר בתחום הסמים ואף הורשע בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואף התובעת עצמה נקטה מצידה באלימות פיזית ומילולית כנגד שוטרים בחיפושים קודמים.

4.הנתבעת מאשרת כי ביתה של התובעת נפגע בעת החיפוש, אולם מכחישה היא את הנזקים הנטענים והיקפם כפי המפורט בחוות דעת השמאי שצורפה לכתב התביעה.

מתוקף הכרות בית התובעת כאמור טוענת הנתבעת כי זה היה מאז ומתמיד הרוס ומוזנח כשלדבר ביטוי בקירות גבס שבורים (המשמשים בדרך זו להסלקת חומרים אסורים), במרצפות ובפאנלים במטבח שהיו שבורים ובבגדים וצואה של כלבים על רצפת הבית אשר מהווה מוקד לעישון סמים.

5. צו החיפוש נשוא התביעה בוצע כדין ובסמכות והניב תפיסה של סמים ורכוש ולנתבעת הגנה מתו הוראת סעיף 5(א) לפקודת הנזיקין (נוסח חדש). לתובעת אין אלא להלין על עצמה על כי חשפה עצמה ורכושה למציאות זו משהעמידה ביתה לרשותו של מי שמבצע פעילות עבריינית.

6.בהליך החיפוש דנן שיסה אלצ'ין בשוטרים שני כלבים ואף נעל את הדלת בפניהם ובהמשך לכך אף הוגשה תלונה על ידו הוא בגין שימוש באלימות נגדו תוך העלאת עניין היזקו של הרכוש.

תלונה זו נבדקה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים והתיק נסגר מחוסר ראיות.

7.מטעם הנתבעת העידו שניים מהשוטרים שהיו מעורבים בחיפוש: מר אורן בוטבול ששימש בשעתו ראש צוות בילוש בתחנת משטרת קרית גת ומר אפי יצחק (להלן: "בוטבול", "יצחק" בהתאמה). כן צורפו כמוצגים חלק מתיק החקירה הרלבנטי ודוחות פעולה מחיפושים קודמים בענין אלצ'ין.

דיון והכרעה

8.המחלוקת בתיק זה נסובה למעשה על שאלת היזקו של רכוש התובעת בהתאם לרשימה שפורטה בחוות דעתו של השמאי ובכללה 21 פריטים. יצויין כי חוות הדעת מתייחסת לעלות החלפתו של כל פריט שנהרס בפריט משומש מקביל, ככל שמעשי הדבר, או לעלות התיקון הנדרש – לפי העניין.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ