אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איי.אי.ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ

איי.אי.ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ

תאריך פרסום : 10/06/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום הרצליה
37117-12-09
10/06/2010
בפני השופט:
לימור רייך

- נגד -
התובע:
1. איי.אי.ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ
2. אמיל פרוים

הנתבע:
דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ
פסק-דין

פסק דין

לפני תביעה שהגישו התובעים כנגד הנתבעת בגין אירוע תאונת דרכים שארעה ביום 24.6.09 בסך של 6,562 ₪.

מטעם התובעים העיד התובע 2 ואשת חיקו אשר נסעה עימו ברכב וישבה במושב הקדמי ליד הנהג.

עדותם של שני הנהגים, היתה סדורה, זהה ופוזיטיבית, במובן של תאור השתלשלות העניינים עד קרות האירוע ואחריו.

לטענת התובעים, האירוע ארע בעת שהאוטובוס שעמד בנתיב הימני מבין 3 נתיבים, כאשר הם עומדים בנתיב האמצעי, החל לבצע פניה שמאלה, בטרם סיימו את הפנייה שמאלה, הם חשים בחבטה בחלק הקדמי ימני, לטענתם הם צופרים לאוטובוס אלא שזה לא מגיב ולמעשה עלה בידם להחליף פרטים עם נהג האוטובוס רק כעבור כמה מטרים, כאשר האוטובוס עוצר בתחנת אוטובוס סמוכה.

עוד העידו התובעים, כי עצרו מיד כאשר נהג האוטובוס נעצר בתחנת האוטובוס, ירדו על מנת לקרוא לנהג האוטובוס שיראה את הנזק שנגרם כתוצאה מאירוע התאונה, לטענת התובע 2 ואשתו, התגובה של נהג האוטובוס היתה תמיהה, באשר לטענתו, הוא בכלל לא הבחין בהם.

לטענת נהג האוטובוס מטעם הנתבעת, במקום שבו מבצעים שני כלי הרכב פניה שמאלה, כמעט לקראת סיום הפניה, הוא שומר חבטה בצד שמאל אחורי של כלי רכבו, מסיט את מבטו ומבחין ברכב של התובעים כאשר הוא פוגע באוטובוס והיה מגע בין שני כלי הרכב, כל אותה עת נמצא נהג האוטובוס בנתיב הימיני.

עוד העיד הנהג מטעם הנתבעת, כי הוא נעצר בתחנה שנמצאת מיד לאחר הפניה, ירד על מנת להחליף פרטים ולברר מה קרה, היו חילופי האשמות וכן פרטים כאשר לאוטובוס לא נגרם כל נזק.

עיון בנזק שנגרם לכלי רכבו של התובע 2, מעלה כי מדובר בנזק של תלישת הפגוש החוצה, בראות עיני, נזק כזה מסתדר יותר עם גרסת התובעים מאשר עם גרסת הנתבעת, כאשר האוטובוס פוגע בחלקו האחורי ומושך את החלק הקדמי של הפגוש, במיוחד כאשר מדובר בסיבוב חד, כאמור בסבירות הרבה יותר גבוהה מאשר שכלי הרכב הפרטי הוא זה שסוטה בעת שהוא מבצע פניה ימינה, לנתיב הנסיעה של האוטובוס, או אז ניתן היה לצפות לפגיעה מסוג מעיכה ושריטה.

בכל מקרה, בין שתי העדויות העדפתי את גרסת התובע 2 אשר קיבלה חיזוק מעדותה של אשתו, וכן מתמונות הנזק, המוקד וסוג הנזק.

סוף דבר, הנני מורה על קבלת התביעה הנתבעת תשלם לידי התובעת סך של 6,562 ₪ עבור הנזק הישיר בצירוף הפרשי הצמדה מיום 16.9.09, אגרה בסך 337 ₪, שכר בטלה עבור העדים שאינם בעלי דין בסך של 300 ₪ כל אחד, שכ"ט עו"ד בסך של 1,000 ₪ + מע"מ.

סכומים אלו ישולמו תוך 30 יום.

ניתנה והודעה היום כ"ח סיון תש"ע, 10/06/2010 במעמד הנוכחים.

לימור רייך, רשמת

הוקלד על ידי: שיפרה סויסה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ