אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איי.אי.ג'י, ביטוח זהב בע"מ ואח' נ' איילון בע"מ - חברה לבטוח

איי.אי.ג'י, ביטוח זהב בע"מ ואח' נ' איילון בע"מ - חברה לבטוח

תאריך פרסום : 20/02/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
151325-09
17/02/2010
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
1. איי.אי.ג'י
2. ביטוח זהב בע"מ
3. אלי אברהמי

הנתבע:
איילון בע"מ - חברה לבטוח
פסק-דין

פסק דין

זוהי תביעתה של התובעת 1 לשיבוב הסכום אותו שילמה למבוטחה במסגרת פוליסה לביטוח רכב מקיף רכוש, , ותביעתו של התובע 2 לפיצוי על נזקים שנגרמו לרכבו ואשר לא שולמו לו ע"י התובעת 1 בעקבות תאונת דרכים נטענת אשר התרחשה ביום 21/8/08.

לטענת התובעים התאונה התרחשה עת נסע התובע 2 ברכבו פיאט פונטו מספר 7944105 , ברחוב רזיאל בהרצלייה , ותוך כדי כך רכבו של מבוטח הנתבעת אשר חנה בצד שמאל בכביש כיוון נסיעת התובע 2, כשהוא ב 90 מעלות אל הכביש, נסע לאחור ,חסם את נתיב נסיעת התובע וגרם להתנגשות בין שני הרכבים .

הנתבעת טוענת כי לא היה כל מגע בין הרכב של מבוטחה ובין רכב התובע 2, אם כי היא לא מכחישה כי המבוטח אכן נסע לאחור .

שמעתי את שני הנהגים .

עד התביעה אלי אברהמי חוזר על גרסת כתב התביעה וטוען כי נסע בנתיבו והרכב של האדון, מבוטח הנתבעת, יצא מחניה ,ולא היה לו זמן לעצור ואז מבוטח הנתבעת נכנס לנתב שלו ופגע לו בפינה של הגלגל.

מטעם ההגנה העיד מר עודד מאור, מי שנהג ברכב מבוטח הנתבעת. מר מאור הציג תמונות של שני הרכבים במקום התאונה .

הוא מעיד כי לא נגרם לרכבו כל נזק , ואף הציג כאמור תמונות ממקום התאונה .

בתמונות ת/1 נראים שני כלי הרכב של הצדדים כאשר רכבו של

התובע 2 בכביש לאורכו, ואילו רכב עד ההגנה נמצא כשחזיתו לכיוון הבניינים שלצד הכביש, וחלקו האחורי פונה אל הכביש.

לא אתייחס לטענת הצדדים אם מה שרואים בתמונה מנציח את מצב עמידת הרכבים בזמן התאונה , או האם עד ההגנה הזיז את רכבו קדימה אחרי התאונה . המענין בתמונות אלו הוא כי בדופן שמאל אחורית ברכב עד ההגנה אין כל נזק.

על פי חוות הדעת של השמאי מטעם התובעים , ברכבו של התובע 2 , נגרם נזק מפושט , הכולל מגן קדמי ,קורה פנימית,מכסה מנוע,פנס ראשי שמאל, פנס ראשי ימני, פנס איתות ימני , פנס איתות שמאלי קורת רוחב עליונה ,מצנן מים וכנף קדמית ימנית .

תוך השוואת תמונת רכבו של עד ההגנה עם חוות הדעת של השמאי לגבי הנזק ברכב התובע 2, אין לי ספק כי הנזקים ברכבו של התובע 2 לא נגרמו באירוע הנדון .

קביעה זו מתבססת על מוקיד ומקומות הנזק ברכבו של התובע 2 על פי חוות הדעת, ועל עדתו כי עד ההנגה פגע לו בפינה של גלגל .

התובע 2 נהג את רכבו בכביש דו סטרי, נתיב לכל כיוון, כאשר הוא נוסע בנתיב היחיד בכיווו נסיעתו, רכבו של עד ההנגה נמצא טרם התאונה בצד השמאלי של הכביש כיוון נסיעת התובע 2. על מנת שיווצר מגע בין שני כלי הרכב, עד ההגנה היה חייב לנסוע לאחור, לחצות את כל הנתיב הנגדי לכיוון נסיעת התובע 2, לחדור אל נתיב נסיעתו , ולחסום את דרכו.

על פי חוות הדעת של השמאי יש נזקים בחזית רכבו של התובע 2 , הן בצד ימין והן בצד שמאל. כדי שייגרם נזק בצד הימני של רכב התובע 2 , חייב רכבו של עד ההגנה , לנסוע לאחור עד לקצה הימני של הנתיב בו נסע התובע 2, וכדי שיגרם נזק בצד הימני של רכב התובע 2, חייב המפגש בין שני הרכבים להיות, מרכז הפגוש הקדמי של רכב התובע 2 , באיזור הגלגל האחורי שמאלי ברכב עד ההגנה .אך התובע 2 בעצמו אומר כי עד ההגנה פגע לו בפינת הגלגל ( הקדמי שמאלי )

עיון בתמונת רכבו של עד ההגנה , טופח על פני הטענה כי היתה התנגשות בין חזית רכב התובע 2 לצד שמאל אחורי ברכב העד ההגנה .

נזק כמפורט בחוות הדעת של התובעת, שעלות תיקונו כ 11000 שח , אינו יכול בשום אופן להיגרם כתוצאה מהתנגשות עם רכב עד ההגנה ,בלי להותיר סימנים של מעיכה קשה בדופן אחורי שמאלי ברכב עד ההגנה .

אין ברכב עד ההגנה כל נזק במקום , שאמור להיות מקום ההתנגשות ברכב.

לאור מצבו הכללי של רכב התובע 2 , גילו , וצורתו החיצונית, יש רגליים חזקות לסברת הנתבעת, כי הנזקים בו אין מקורם באירוע המיוחס לעד ההגנה השתתפות בו .

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ