אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון חברה לביטוח ואח' נ' חוסאני ואח'

איילון חברה לביטוח ואח' נ' חוסאני ואח'

תאריך פרסום : 27/05/2012 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
60681-03-11
23/05/2012
בפני השופט:
אילן דפדי

- נגד -
התובע:
1. איילון חברה לביטוח
2. משה רבי

הנתבע:
1. עיסה חוסאני
2. שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

לפני תביעה בגין נזקים שנגרמו לרכב התובע 2 אשר בוטח על ידי התובעת 1.

התובעים טענו כי בתאריך 14.10.09 עת נסע רכב התובעים ברחוב השומר בבני ברק הגיח לפתע רכב הנתבעים מתחנת דלק בצד הדרך והתנגש בחלקו האחורי של רכב התובעים וגרם לו לנזקים.

בכתב ההגנה טענו הנתבעים כי בעת שרכבם הוסע ברחוב השומר בעיר בני ברק בנתיב הימני סטה לפתע רכב התובעת ממסלולו ונכנס לנתיב הימני, פגע ברכבם בחלקו הקדמי השמאלי והסב לו נזק רב.

בדיון שמעתי את עדויותיהם של התובע 2 ושל אמו ורעייתו אשר היו עמו ברכב. כן שמעתי את עדותו של הנתבע 1.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ושמעתי את העדויות ואת טיעוני ב"כ הצדדים החלטתי לקבל את התביעה.

אני מעדיף את גרסת התובע 2 להתרחשות התאונה. התובע 2 העיד כי הנתבע 1 הגיע מכיוון תחנת הדלק כאשר בכיוון נסיעתו יש תמרור "עצור". הוא אמר כי הוא ראה את רכב הנתבעים כשהוא נוסע וכשהיה קרוב אליו הוא צפר על מנת להזהיר אותו אך לשווא. גרסתו זו נתמכה בעדויות אשתו ואמו שהיו ברכב, אשר היו מהימנות עלי. יש לציין שאמו של התובע 2 אף אמרה כי הנתבע 1 הודה במקום התאונה באחריותו לתאונה.

אף שהתובע 2 אמר כי הוא ראה את רכב הנתבעים עובר לתאונה לא ראיתי מקום ליחס לו אחריות כלשהי. מדבריו עולה כי הוא הבחין ברכב הנתבעים עוד לפני שזה הגיע לתמרור "עצור" ולכן היה לו יסוד סביר להניח כי זה יציית לו. משראה שאין הדברים כך הוא ניסה למנוע את התאונה על ידי כך שצפר לנתבע 1 אולם בשל קרבת רכבו לרכב הנתבעים הוא לא הצליח למנוע את התאונה. התובע 2 אף העיד כי הוא נסע במהירות איטית של כ- 30 קמ"ש. בנסיבות אלה לא מצאתי כאמור להטיל עליו אחריות כלשהי לתאונה.

ב"כ הצדדים הסכימו כי הנזק שנגרם לתובעת 1 יעמוד על סך של 8,582 ₪ ושל התובע 2 על סך של 3,171 ₪. אשר על כן הנתבעים ביחד ולחוד ישלמו את הסכומים האמורים.

הסכומים ישולמו בתוספת ריבית והפרשי הצמדה כדין מיום הוצאתם ועד התשלום בפועל.

בנוסף ישלמו הנתבעים ביחד ולחוד הוצאות משפט – לתובעת 1- שכר העדות בסך של 600 ₪, אגרת בית משפט בסך של 355 ₪ ושכר טרחת עו"ד בסך 2,100 ₪. לתובע 2 סך של 500 ₪.

הסכומים ישולמו בתוך 30 יום.

המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, ב' סיון תשע"ב, 23 מאי 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ