אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון חברה לביטוח בע"מ נ' זיאן

איילון חברה לביטוח בע"מ נ' זיאן

תאריך פרסום : 23/02/2014 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום חיפה
21104-10-12
20/02/2014
בפני השופט:
אורי גולדקורן

- נגד -
התובע:
איילון חברה לביטוח בע"מ
הנתבע:
בהאא זיאן
פסק-דין

פסק דין

1.ביום 21.12.2011 התרחשה בכביש הראשי בכפר ירכא תאונת דרכים בה היו מעורבים שלושה כלי רכב: ג'יפ מסוג יונדאי (להלן: הגי'פ), בו נהג סלמאן קויקס (להלן: נהג הג'יפ), מאזדה, בו נהגה אבאסתם אבו-עלי (להלן: נהגת המאזדה), ואשר הייתה מבוטחת על-ידי התובעת, ויונדאי, בו נהג הנתבע (להלן: נהג היונדאי). כתוצאה מהתאונה נפגע המאזדה בחלקו הקדמי (עקב מגע בעת התאונה עם הג'יפ שהיה מלפניו) ובחלקו האחורי (עקב מגע בעת התאונה עם היונדאי שהיה מאחוריו).

2.לטענת התובעת, עלות נזקו הישיר של המאזדה, על-פי חוות דעת שמאי ומעריך נזקים, הייתה בסך 11,968 ₪. התובעת, כמבטחת המאזדה, שילמה למבוטחה 10,328 ₪, ומכוח זכותה לשיפוי הגישה תביעה זו נגד נהג היונדאי.

בכתב התביעה נטען כי התאונה נגרמה כאשר היונדאי פגע בחלקו האחורי של המאזדה והדף אותו על הג'יפ שמלפניו. האחריות לתאונה יוחסה לנהג היונדאי, אשר התרשל והפר חובה חקוקה.

3.בכתב ההגנה טען נהג היונדאי כי התאונה התרחשה כאשר תחילה פגע המאזדה בג'יפ שמלפניו, ובעת שנהגת המאזדה יצאה מדלת רכבה מבלי למשוך את בלם היד, התדרדר המאזדה לאחור ופגע ביונדאי.

גרסת נהגת המאזדה

4.בטופס "הודעה על תאונת דרכים" מיום 28.12.2011, בו דיווחה נהגת המאזדה לתובעת על נסיבות התאונה, נרשמה גרסתה:

"רכב צד ג' 1 רישוי ... עצר בפני הרכב המבוטח. רכב המבוטח עצר כדי למנוע מגע. רכב צד ג' 2 ... היה נוסע אחרי הרכב המבוטח ולא הצליח למנוע מגע, אז פגע ברכב המבוטח אחורה ודחף אותו לרכב מס' רישוי 9979914".

5.בתצהירה (ת/1) מיום 3.2.2014 ציינה נהגת המאזדה כי בעת נסיעתה האיטית אחרי הג'יפ, תוך שמירת מרחק ממנו, בלם לפתע הג'יפ בעצירה פתאומית, והמאזדה בלמה מיד אחריו. היא ראתה במראה את היונדאי שהגיע במהירות מאחורי המאזדה, פגע בו בעוצמה מאחור וכתוצאה מכך הוא נהדף על הג'יפ ונפגע בחלקו הקדמי.

6.בחקירתה הנגדית אמרה נהגת המאזדה כי היונדאי הגיע מאחוריה במהירות גבוהה ("בטוח יותר ממאה קמ"ש"), וכי אינה יודעת הכיצד לא נגרם לו נזק כלשהו. לדבריה, בעת שנהג הג'יפ ניגש אליה ודרש כי תמסור לו את פרטיה, הגיע נהג היונדאי ואמר: 'לכו תסתדרו כי אין לי ביטוח' (עמ' 8 לפרוטוקול).

גרסת נהג היונדאי

7.בתצהירו (נ/1) ציין נהג היונדאי כי באמצע העליה בכביש הראשי, בו קיים נתיב נסיעה אחד לכל כיוון, פגע המאזדה בחלקו האחורי של הג'יפ. כתוצאה מבהלה שאחזה בנהגת המאזדה, היא יצאה מהמאזדה מבלי להרים את בלם היד, דבר שהוביל להתדרדרותו של המאזדה לעבר היונדאי והסב לחלקו הקדמי נזק רב. עוד נאמר בתצהיר כי במקום התאונה היה נתיב נסיעה אחד בלבד לכל כיוון, וכי מאחורי היונדאי עמדו כלי רכב רבים וילדים חצו את הכביש.

8.בחקירתו הנגדית הוסיף נהג היונדאי פרטים חדשים אודות ההתרחשויות לאחר שהמאזדה פגע בחלקו האחורי של הג'יפ שהיה מלפניו (ההדגשות הוספו - א"ג):

"אני מבהיר שהיא קודם ירדה מהאוטו לראות מה קרה לה. המאזדה היה תפוס בוו גרירה של הג'יפ. הג'יפ זז. המאזדה התדרדר החוצה כשהנהגת הייתה מחוץ למאזדה, והיא רצה אחרי המאזדה וניסתה להרים את מעצור היד. היא ניסתה לעשות זאת דרך החלון של המאזדה ואני תפסתי את האוטו שלה. אני התקדמתי עם היונדאי ועצרתי את התדרדרות המאזדה ואז היא פגעה בי. אם לא הייתי עושה את מה שעשיתי היו נפגעים ילדים" (עמ' 7).

גרסת נהג הג'יפ

9.בתצהירו (נ/2) של נהג הג'יפ נאמר כי בעת נסיעתו בכביש הראשי בפקק תנועה באמצע העליה פגע המאזדה בחלק האחורי של הג'יפ והסב לו נזק רב. לאחר מכן נהגת המאזדה יצאה מרכבה ו"בעקבות כך" התדרדר המאזדה. עוד צוין כי חברת הפניקס, מבטחת הג'יפ, הגישה תביעה נגד נהגת המאזדה בבית המשפט בחיפה (להלן: תביעת מבטחת הג'יפ).

10.פסק הדין שניתן ביום 21.11.2013 בתביעת מבטחת הג'יפ הוגש כראיה בתיק. עיון בפסק הדין בתא"מ ובפרוטוקול הדיון (ת/3) שהתקיים בתביעת מבטחת הג'יפ נגד נהגת המאזדה, מגלה כי בפתח הדיון אמר בא-כוחה של מבטחת הג'יפ את הדברים הבאים:

"עכשיו נודעו לי פרטים חדשים בקשר לרכב המעורב השלישי. לפי התיאור של הנתבעים (מחמוד ואבתיסאם אבו עלי - א"ג) הרכב השלישי הוא שפגע, ולכן הוא אחראי. אין לנו את הפרטים של הצד השלישי. לכן אני מבקש לתקן את כתב התביעה".

הבקשה לא התקבלה, ועקב העדרו של נהג הגי'פ מהישיבה נמחקה התביעה.

11.בחקירתו הנגדית אמר נהג הג'יפ כי בעת שהמאזדה התדרדר, ונהגת המאזדה הייתה מחוצה לו, "קפצו אנשים ועצרו לה את האוטו. כנראה לא היה הנד-ברקס" (עמ' 12). כשנשאל מי קפץ לעבר המאזדה הוא הצביע על נהג היונדאי (שישב באולם בית המשפט) באומרו: "אדון ועוד אנשים". ובהמשך:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ