אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון בע"מ - חברה לבטוח ואח' נ' גור דנה ואח'

איילון בע"מ - חברה לבטוח ואח' נ' גור דנה ואח'

תאריך פרסום : 21/06/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום פתח תקווה
5463-08
17/06/2010
בפני השופט:
עינת רון

- נגד -
התובע:
1. איילון בע"מ - חברה לבטוח
2. פלהנדלר רעות

הנתבע:
1. גור דנה
2. גור שגיא

פסק-דין

פסק דין

התביעה שבפני היא בעקבות תאונה מיום 10/06/08, בין רכב המבוטח אצל התובעת 1, ובבעלותה של התובעת 2, גב' רעות פלהנדלר, לבין רכב הנתבעים, גב' דנה גור ומר שגיא גור.

הצדדים נחלקו באשר לאחריות לתאונה.

להלן טענותיהם כפי שהובאו בכתבי התביעה, ההגנה, בנספחיהם ובבית המשפט:

לטענת התובעות, בתאריך הנ"ל, נהגה התובעת 2 ברחוב דרך ירושלים ברחובות. עת ביקשה להחנות את רכבה, יצא רכב הנתבעים מחנייה בנסיעה לאחור ופגע בצידו האחורי השמאלי של רכב התובעות. הנתבעת 1, עזבה את מקום האירוע מבלי להשאיר את פרטיה.

התובעת 2, גב' רעות פלהנדלר, העידה בבית המשפט באשר לנסיבות התאונה. לדבריה, כאשר החנתה את רכבה הבחינה במראה כי רכב החל ביציאה מהחנייה שממול והחלה לצפור, למרות זאת, הרכב פגע ברכבה מאחורה. לטענתה, הבחינה כי הנהגת ברכב הפוגע הייתה בחורה צעירה שהמשיכה בדרכה ולא עצרה לאחר הפגיעה.

לאחר שהרכב הפוגע נסע מהמקום, פנה אל התובעת אדם שהבחין באירוע.

לאחר מכן, משהייתה בידי התובעת, כתובתה של הנתבעת, היא נסעה לביתה והבחינה בחנייה ברכב המעורב שלדבריה, היו עליו סימני פגיעה מעטים. הנתבעת סירבה להתייחס לנאמר.

מחקירתה הנגדית של התובעת, הגב' פלהנדלר, עלה כי, הפרטים של הרכב הפוגע נודעו באמצעות העד לאירוע שרכבו נסע מאחורי התובעת 2. היא אומנם לא הבחינה במספרו, אך הבחינה בסוגו ובצבעו.

עד הראיה, מר ערן סיטון, העיד בבית המשפט באשר לנסיבות קרות התאונה. לדבריו, בעת תפקידו כנהג אמבולנס הבחין בשני כלי רכב, כאשר הרכב הראשון החל בנסיעה לאחור והרכב השני צפר לו על מנת להזהירו. הרכב שנסע לאחור פגע ברכב השני ונסע ממקום האירוע. לאחר שהפוגעת החלה בנסיעה, נסע אחריה מר סיטון בעודו רושם את מספר רכבה.

מחקירתו הנגדית של מר סיטון, עלה כי, רכב התובעת נפגע בפגוש באזור השמאלי.

התובעות תמכו תביעתם בפוליסת הביטוח, בטופס ההודעה, בדו"ח שמאי, בתמונות נזק, בפירוט תשלומים, במכתב דרישה, בהודעת עד ראייה ובאישור על הגשת תלונה למשטרת ישראל.

לטענת הנתבעים, בתאריך הנ"ל לא היו במקום התאונה ולא היו מעורבים כלל בתאונה נשוא כתב התביעה. יתכן ונפלה טעות ברישום מספר הרכב. הנתבעים לא נהגו את רכבם במקום ההתרחשות ומכחישים כל קשר לאירוע הנדון.

לאחר פעמיים בהן ביקשו ב"כ הנתבעים דחייה על מנת להביא עניינם בבית המשפט, ומשנקבעה ישיבה שלישית, הודיע ב"כ הנתבעים, כי הנתבעים לא יעידו והוא יסתמך על טיעוניו בלבד.

ב"כ התובעות, בסיכומיה, טענה כי לנתבעים לא קמה הגנה, בנוסף, הרי שהחליטו שלא להעיד בפני בית המשפט. כמו כן, לתובעת 2 נגרמו הפסדים רבים בשל פרמיה גבוהה שנגבתה ממנה, לפיכך, הכרעה בתיק ו/או לקיחת האחריות על ידי הנתבעים, היו מביאים לכך, שהתובעת 2 הייתה מקבלת בחזרה את ההנחה בגין העדר תביעות.

ב"כ הנתבעים, בסיכומיו, טען כי התביעה במקרה זה לא הרימה את נטל ההוכחה הדרוש. הרי, שהתובעת 2 העידה באופן חד משמעי כי לא ראתה את מספר הרכב הפוגע. לגבי הנזק, לא הוכח כי התובעת 2 הפסידה את ההנחה בשל העדר תביעות.

שמעתי את התובעת 2 וכן את העד מטעמם של התובעים. האמנתי לשני עדים אלה ולא מצאתי כל סיבה לפקפק במהימנות עדויותיהם, מה גם שעדויותיהם לא נסתרו ולא הופרכו.

מטעמים השמורים עימם בחרו הנתבעים שלא להעיד והסתפקו בטענה כי לא היו מעורבים כלל ועיקר בתאונה זו.

ברם, כאמור קיבלתי את גרסת עדי התובעים. קיבלתי את גרסת העד כי רשם את מספר הרכב ואף פרט את נסיבות הפגיעה באופן התואם את גרסת התובעת 2. זו האחרונה, אומנם לא רשמה את מספר הרכב, אך הבחינה בסוגו ובצבעו.

על כן ובנסיבות אלה, אין די בהעלאת טענה בעלמא, שמא שגגה נפלה מלפני עדים אלה באשר למסירת פרטי הרכב.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ