אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אייכהולץ נ' טביב- זדה

אייכהולץ נ' טביב- זדה

תאריך פרסום : 04/05/2011 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
6790-01-11
04/05/2011
בפני השופט:
רות בהט

- נגד -
התובע:
אורי אייכהולץ
הנתבע:
אוהד טביב- זדה
פסק-דין

פסק דין

זוהי תביעה לפיצוי התובע בגין נזקים שנגרמו לטענתו עקב התקנת תוכנה אחרת ממה שסוכם עם הנתבע.

התובע טוען בכתב התביעה כי סיכם עם הנתבע, בעל מעבדת מחשבים במיתר, על התקנת תוכנת נורטון 360 במחשב שלו. לטענתו, אירעו תקלות שונות כבר לאחר מספר ימים מיום ההתקנה. בדיעבד הסתבר לו שכבר בעבר הותקנו כרטיסי זיכרון שונים ממה שסוכם. התובע סירב לקחת חזרה את התוכנה שהתקין ונגרמו לו כעס, עלבון ועוגמת נפש.

הנתבע טען בכתב ההגנה כי כפי שעולה מהחשבונית עצמה, סוכם ביניהם על התקנת תוכנת אנטי וירוס 2011 ולא תוכנת אנטי וירוס 360. המדובר במוצרים שונים, והתוכנה שמבקש התובע יקרה יותר. הנתבע אינו מכחיש שלא התקין אצל התובע תוכנת אנטי וירוס 360 אולם כאמור לטענתו, הדבר לא סוכם. בנוסף על כך הוא מתייחס להוצאת דיבה של התובע כלפיו, ענין שאינו רלוונטי לתיק שבפני בשל העובדה שבכוונתו להגיש תביעה נפרדת בענין זה.

התובע העיד בפני ובין היתר טען כי סיכם עם הנתבע על הגדלת נפח דיסק קשיח, הגדלת זיכרון המחשב והתקנת תוכנת נורטון 360, אולם הודה כי אין לו מסמך על כך. בין היתר התייחס גם לכך שהתוכנה אינה נותנת לו כיסוי מספיק, אולם אין טענה ולא הוכח כי יש תקלה כלשהי בתוכנה הטעונה תיקון. כל טענתו היא שהותקנה לו תוכנה בניגוד למוסכם.

נוסף על כך ולחילופין, לא הוכח גובה הנזק הנתבע. נראה כי המדובר בסכום גלובלי בגין עוגמת נפש.

הנתבע כאמור בכתב ההגנה חזר על גרסתו כי סוכם על התקנת תוכנת אנטי וירוס 2011 ולראיה הגיש את כל הקבלות והחשבוניות הנוגעות לענין. באשר לטענת התובע בדבר תקלות שהתוכנה גורמת לו, ציין כי הסכים עם התובע שיבוא למעבדה והוא יבדוק מה הטענות לענין התקלות. אולם התובע לא הסכים, ואף הוציא דיבתו רעה.

נטל ההוכחה מוטל על התובע והוא לא עמד בנטל זה.

כאמור בחשבונית הרלוונטית לעסקה נשוא כתב התביעה (היו ביניהם עסקאות נוספות שאינן רלוונטיות), סוכם על התקנת תוכנת אנטי וירוס 2011.

עדות התובע היא עדות בעל דין יחיד והיא עומדת בניגוד למסמך ת/2. יש לציין בהקשר זה כי התובע לא צירף לכתב התביעה את החשבונית הרלוונטית, ויש בכך כדי לתמוך בגרסת הנתבע שהתובע העלים מידע מבית המשפט.

לחילופין, לא הוכח גם הנזק הנתבע.

לאור העובדה שהתובע לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכחת תביעתו, דין תביעתו – להידחות.

מצער הדבר כי הצדדים לא נעתרו לבקשתי להפנות ההליך לגישור, וכן מצער עוד שהתובע לא קיבל את הצעת הנתבע לבדוק האם התוכנה שהותקנה פועלת כראוי, ואם יש תקלות – יתוקנו.

אינני סבורה כי יש מניעה שהצדדים יעשו כן גם ללא קשר לפסק הדין.

התובע ישלם לנתבע הוצאות משפט בסך 500 ₪. הסכום ישא הפרשי הצמדה וריבית מהיום.

ניתן היום, ל' ניסן תשע"א, 04 מאי 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ