אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אייזנברג נ' גולדברג

אייזנברג נ' גולדברג

תאריך פרסום : 20/01/2014 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חיפה
9734-09-13
07/01/2014
בפני השופט:
אחסאן כנעאן

- נגד -
התובע:
עו"ד יואל גולדברג
הנתבע:
שאול אייזנברג

החלטה

לפני בקשה להורות לתובע להפקיד ערובה על פי תקנה 519 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד - 1984 (להלן: "התקנות").

המבקש, עו"ד במקצועו, ייצג את המשיב בהליך הוררות שהתקיים אל מול עירית נהריה.

על פי טענת המשיב, ובקליפת האגוז, סוכם עם המבקש כי שכר טרחתו יהיה בשיעור 10% כולל מע"מ מהסכום שיפסק. עוד נטען בכתב התביעה כי במסגרת הליך הבוררות נפסק לו סך של 597,000 ₪. בניגוד להסכם בין הצדדים כבה המבקש שכר טרחה בסך של 140,000 ₪ כולל מע"מ ומכאן תביעת המשיב להשבת הכספים.

המבקש טוען בבקשתו כי מצבו הכלכלי של המשיב קשה נוכח העובדה כי הלה מסר למבקש המחאות על חשבון שכר הטרחה ואלו חוללו בהיות חשבונו מוגבל. עוד טוען המבקש כי לאחר שהשיקים חוללו התחייב המשיב לשלם למבקש שכר טרחה בהתאם לקביעת המבקש ואף אמר לו "קח אפילו כפול".

המשיב בתגובתו מכחיש את טענת המשיב באשר לסיכום המאוחר שנעשה לגבי שכר הטרחה. המשיב טוען כי על פי ההלכה הנוהגת הפקדת ערובה תינתן רק במקרים נדירים.

לאחר ששקלתי את טענות הצדים נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות.

תכליתה של תקנה 519 לתקנות היא למנוע תביעות סרק (ראה: רע"א 7543/04 ליסטר נ' ליסטר [פורסם בנבו]). בהתאם לפסיקה יש לעשות שימוש בסמכות זו רק כאשר קיימת הערכה שסיכויי התביעה קלושים מאוד (ראה: רע"א 6301/94 יערי נ' משטרת ישראל [פורסם בנבו]). עוד נפסק כי יש לאזן קביעה זו על ידי מתן דגש על זכותו הגישה לתובע (ראה: רע"א 4265/09 אללוף נ' הורביץ [פורסם בנבו]).

בבואי בשלב זה לבחון את סיכויי התביעה לא ניתן לומר כי סיכוייה קלושים. המבקש לא דאג לערוך הסכמי שכר טרחה לא בעת הסיכום הראשוני ולא בשלב מאוחר יותר. בשלב זה מדובר בסיכומים בעל פה. יתרה מכך, במכתב תשובה של המבקש לבא כח המשיב מיום 23.6.2013 איננו מעלה כלל כל טענה כי היה סיכום מאוחר על שכר טרחה שונה פי שטען בכתב ההגנה. במכתב מיום 4.12.2012 ששלח המבקש למשיב טען כי הוא גובה את שכר הטרחה בהתאם למה שנפסק בפסק הבורר. טענה זו שונה מהטענה שהועלתה בכתב ההגנה. לא נטען באותו מכתב כי הסיכום היה שהמבקש יגבה כראות עיניו.

לאור זאת אינני מוכן לקבוע בשלב זה כי סיכויי התביעה קלושים ואף לא קלושים מאוד.

בשים לב לכך מצבו הכלכלי של המשיב אינו רלוונטי שכן הייתה חשיבות לעניין זה אלו הגעתי למסקנה כי סיכויי התביעה קלושים. ההלכה הפסוקה קבעה שאין מחייבים תובע להפקיד ערובה מחמת עוניו בלבד (ראה:ברע"א 544/89 אויקל תעשיות (1985) בע"מ נ' נילי מפעלי מתכת בע"מ, פ"ד מד (1) 647, 650).

סוף דבר, אני מורה על דחיית הבקשה. המבקש יישא בהוצאות המשיב בסך של 2000 ₪.

מזכירות בית המשפט תמציא העתק מההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ו' שבט תשע"ד, 07 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ