אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איזק נ' מורגנשטרן

איזק נ' מורגנשטרן

תאריך פרסום : 18/06/2013 | גרסת הדפסה

ע"א
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
7518-06-13
13/06/2013
בפני השופט:
יעקב שפסר

- נגד -
התובע:
אליהו איזק
הנתבע:
מנדל מורגנשטרן

החלטה

1.בקשה לעיכוב ביצוע פסק דין שניתן בבית משפט השלום בנתניה ביום 19.5.13, לפיו נדחתה תביעתו של המבקש כנגד המשיב, והוא חויב לשלם לו הוצאות בסך 15,000 ₪, זאת על רקע הגשת ערעור שהגיש.

2.תמצית נימוקי המבקש היא כי יש לערעורו סיכויים סבירים להתקבל באופן חלקי או מלא ובכל מקרה אין המדובר בערעור חסר סיכוי, והנזק שיגרם לו באי עיכוב ביצועו עולה על הנזק שיגרם למשיב במידה ויעוכב פסק הדין, זאת בין היתר על רקע העובדה כי המדובר במשיב מבוגר כבן 90 ואשר אינו בקו הבריאות, מצבו הרפואי אינו ברור ואשר יהיה קושי להשיב המצב לקדמותו.

3.תגובת המשיב נתבקשה ונתקבלה ובה מתנגד הוא למבוקש. לטענתו, לטענתו מדובר בתשלום הוצאות בלבד, כשסיכויי הערעור קלושים ואין כל קושי בהשבת המצב לקדמותו, באשר המשיב אדם בעל אמצעים ונכסי נדל"ן רבים אשר שוחרר מאשפוז ומצוי בביתו במצב יציב.

4.אחר עיון בבקשה ובתגובה לה, וכן בהודעת הערעור, לא מצאתי להעתר למבוקש. כידוע הכלל הוא, כי הגשת ערעור אינה מעכבת את ביצוע פסק הדין ועיכובו של פסק דין כספי, הינו סעד חריג אשר ניתן במשורה, כאשר "ברירת המחדל" בעניין זה - שלא לעכבו. על מנת שיזכה חייב על פי פסק דין כספי בעיכוב ביצועו, עליו הנטל להראות כי אם יזכה בערעור, לא יוכל לגבות בחזרה מן התובע את כספו, או מקום בו מוכח כי בית המשפט קמא נתפס לטעות גלויה וברורה, אשר לולא ארע כן, היה פוסק אחרת, כך שסביר להניח כי ערכאת הערעור תהפוך את פסק הדין על פיו (ר' תקנה 466 לתקסד"א, ע"א 9721/07 - איסכור שירותי גילוון בע"מ נ' חנניה גוזלן, (10.1.08, כב' הש' פרוקצ'יה – לא פורסם), ע"א 9351/07 - הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה אפק נ' מיכאל נגל, (23.12.07 כב' הנשיאה ביניש – לא פורסם), ע"א 5192/06 - אהובה וינברג נ' מנהל מס שבח מחוז תל אביב, (1.8.07 – כב' הש' פרוקצ'יה – לא פורסם), ע"א 7516/02 ד"ר פישר נ' יוכמן (28.10.02 כב' הש' (כתוארו אז) גרוניס - לא פורסם) ועוד.

5.לא שוכנעתי שהמבקש עמד בנטל המוטל עליו להוכיח כאמור, לגבי כל אחד מהתנאים שצויינו. אינני משוכנע באשר לסיכויי הערעור ואולם לא אביע דעתי בעניין האם אמנם "סיכוייה סבירים" כטענת המבקש, או "קלושים" כטענת המשיב.

6. גם בנטל הוכחת החשש המובע ע"י המבקש, לגבי הקושי בהשבת המצב לקדמותו אם לא יעוכב ביצוע פסק הדין, לא עמד המבקש להנחת הדעת, ולא הונחה בפני תשתית ראייתית של ממש לטענה זו מצידו. כידוע, טענה מעין זו צריכה להיות מגובה בראיות המצביעות על חשש ממשי בדבר אי יכולתו של הזוכה על פי פסק הדין להחזיר את הכסף, אם הערעור יתקבל, ולא די בטענות כלליות הנטענות בעלמא בענין זה, שאינן מגובות ולו בתצהיר.

נוכח האמור לא מצאתי יסוד לבקשה לעיכוב ביצוע והיא נדחית.

הוצאות הבקשה יובאו בחשבון במסגרת ההליך בתיק העיקרי.

ניתנה היום, ה' תמוז תשע"ג, 13 יוני 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ