אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איזקוביץ נ' מדינת ישראל

איזקוביץ נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 07/09/2010 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי ירושלים
7707-09-10
06/09/2010
בפני השופט:
משה יועד הכהן

- נגד -
התובע:
יעקב איזקוביץ
הנתבע:
מדינת ישראל

החלטה

1.בפניי עתירת אסיר של העותר, שהוא אסיר המבצע עבודות שירות, המבקש לאשר לו לצאת את הארץ לאוקראינה כדי להשתטח על קברו של הרבי נחמן מברסלב באומן, בימי ראש השנה.

2.לטענת העותר , בקשה זו נדחתה על ידי הממונה,על אף שעקרונית אינו מתנגד לה, בטענה של חוסר סמכות ומכאן עתירתו .

3.המשיבה צודקת בטענתה כי יש לדחות את העתירה על הסף, מאחר שהוגשה לבית משפט זה במקום לבית המשפט המחוזי בחיפה , שהוא המוסמך לדון בעתירה לפי סעיף 62א(א) לפקודת בתי הסוהר,לאור מקום קיומן של עבודות השירות בעיר חדרה.

4.לגוף העניין אומר, שמכוח חזקת התקינות המנהלית, מקובלת עליי טענת המשיבה לאחר שבדקה את טענות העותר עם הממונה על עבודות השירות , כי העותר כלל לא הגיש בקשה לממונה על עבודות השירות. כלל הוא בדין המנהלי ,שרק לאחר דחיית הבקשה שהוגשה לממונה , יכול העותר להביא עתירתו בפני בית המשפט.

5.לעניין זה יש להפנות גם לסעיף 51 ז (ג) לחוק העונשין, התשל"ז – 1977 ולתקנה 10 לתקנות העונשין (נשיאת מאסר בעבודת שירות ), התשמ"ח – 1987 הקובעים במפורש את סמכותו של הממונה לאשר לאסיר בעבודות שירות היעדרות מעבודתו. גם מטעם זה לא מתקבלת על הדעת טענת העותר, כי הממונה השיב לו, לדבריו, כי הוא,אמנם, אינו מתנגד לבקשה אך אינו מוסמך להיעתר לה.

6.מטעמים אלה, של חוסר סמכות מקומית ושל העדר מיצוי הליכים, נדחית העתירה על הסף.

7.למעלה מן הצורך אעיר, כי לגופו של עניין אינני סבור כי ניתן לומר באופן קטגורי שאין לאפשר לאדם המרצה עונש של מאסר בדרך של עבודות שירות לצאת את הארץ למטרות אישיות כאלה ואחרות בכפוף להמצאת ערבויות מתאימות.שכן , החוק והתקנות האמורות אינם שוללים אפשרות להתיר לאסיר בעבודות שירות נסיעה לחו"ל ובלבד שיעמוד בהוראת תקנה 10 האמורה. כך למשל, ניתן להלום מצב שבו אדם נדרש לצאת לחו"ל מסיבות של אבל משפחתי או להבדיל חתונה וכיוצ"ב.

8.לטעמי, ההפניה של ב"כ המשיבה לדברי כב' השופט ג'ובראן ברע"פ 1781/07, אינה רלוונטית לענייננו.אכן כפי שנאמר באותו עניין : "כפי שאסיר אינו יכול לצאת לחופשה לפי רצונו, כך אין עובד השירות יכול להעדר בכל עת שיחפוץ, תהיה הסיבה אשר תהיה". פשיטא, שלפי החוק והתקנות לעיל, כפופה יציאה לחופשה של אסיר בעבודות שירות לאישורו של הממונה על עבודות השירות, אשר לפי תקנה 10( ב ) האמורה, יכול לאשרה מסיבה מיוחדת שתראה לו ובלבד שהיעדרותו של האסיר לא תעלה על 10 ימים רצופים. ברור מכאן, שהממונה הוא שצריך להשתכנע בקיומה של "סיבה מיוחדת" ולאשר גם את עיתוי החופשה ואין העובד יכול לדרוש לצאת לחופשה מסיבה ובעיתוי שייראו לו. שהרי אסיר בעבודות שירות ,כמו עובד שאינו אסיר בכל מקום עבודה, אינו רשאי לעשות דין לעצמו ולהחליט על יציאה לחופשה ללא אישור הממונה עליו.

9.בנוסף ,לטעמי , באופן עקרוני, החוק ,כפי שהוא, אינו שולל היתר לאסיר בעבודות שירות לצאת לחו"ל,בכפוף לאישור הממונה ומסיבה מיוחדת שתיראה לממונה , כל עוד לא נכלל צו האוסר את היציאה מן הארץ בגזר הדין שהטיל את עבודות השירות.אולם, כאמור, דברים אלה נאמרים בבחינת למעלה מן הצורך.

10.לפיכך, נדחית העתירה על הסף.

ניתנה היום, כ"ז אלול תש"ע, 06 ספטמבר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ