אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איזון משאבים בין בני זוג

איזון משאבים בין בני זוג

תאריך פרסום : 07/11/2007 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה ירושלים
13402-05
23/10/2007
בפני השופט:
איתי כץ

- נגד -
התובע:
כ' ב'
עו"ד יחזקאל אליהו
הנתבע:
כ' י'
עו"ד משה פרדס
פסק-דין

רקע כללי- עובדות והליכים

5.       בפני תביעה בכותרת "רכושית הצהרתית/נקיטת הליכים לפי סע' 11 לחוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג-1973 ופירוק שיתוף במקרקעין".

6.      התובעת והנתבע נישאו זל"ז כדמו"י ביום ...1978 ומנישואיהם נולדו ארבעה ילדים, שלושה שהם היום בגירים ואחת קטינה.

7.      ביום 12/08/03 הגיש הנתבע תביעת גירושין לבית הדין הרבני האזורי בירושלים (להלן: "ביד"ר") ובני הזוג התגרשו זה מזה ביום 20/07/06 , כשנה וחודש לאחר שהתובעת הגישה תביעה זו.

8.      בהחלטתי מיום 15/12/05 דחיתי את בקשת הנתבע להעברת הדיון בתביעות שהגישה התובעת, ובכלל זה- התביעה שבכותרת, לביד"ר (בש"א 56991/05 בתמ"ש 13400/05).

9.      בד בבד עם הגשת התביעה הגישה התובעת אף תביעה למזונות (תמ"ש 13400/05)  ותביעת משמורת (תמ"ש 13401/05) וניתנו בהן פסקי דין על פי הסכמות הצדדים.

10.  בדיון ביום 26/09/05 הגיעו הצדדים להסכמה, אשר קבלה תוקף של החלטה, לפיה דירת מגוריהם ברחוב ..... בעיר ....והידועה כגוש  ..... חלקה .....(להלן: "הדירה"/"הבית") הרשומה  על שם שניהם בחלקים שווים - תימכר  ותמורתה, לאחר ניכוי החובות הרובצים עליה, תחולק ביניהם שווה בשווה. הדירה נמכרה ביום 05/04/06 תמורת סך של 580,000$. יתרת סכום זה, לאחר ניכוי המשכנתא, מוחזקת בנאמנות בידי עו"ד מור יוסף.

11.  בדיון ביום 11/04/06 הגיעו הצדדים להסכמה, אשר קבלה תוקף של החלטה, לפיה התובעת תמכור את המכונית מסוג מיצובישי שנת 1995 (להלן : "הרכב"  או "המכונית") ותמורתה תחולק ביניהם שווה בשווה. הרכב נמכר ביום 18/04/06 תמורת סך של 21,000 ש"ח.

טענות הצדדים

12.  בכתב התביעה טוענת התובעת כי מכח תחולת חוק יחסי ממון על הצדדים, היא זכאית למחצית משווי הדירה, למחצית משווי הרכב, למחצית תכולת הדירה, ובכלל זה מיטלטלין השייכים לבתם הקטינה, וכן למחצית מן הכספים והזכויות שנצברו על שם הנתבע במהלך הנישואין ועד למועד הגשת התביעה.

13.   הנתבע טוען כי נישואי הצדדים נסתיימו לחלוטין תשע שנים טרם הוגשה התביעה דנן וכי "אין להם קיום אף מצידה של התובעת".

14.  לטענתו,  הצדדים הגיעו להסכמה לפיה כל צד יישאר עם הזכויות הרשומות על שמו.

15.  הנתבע מודה בזכאות התובעת למחצית מתכולת הדירה  למעט המיטלטלין השייכים לקטינה, היות ולדבריו אלה, ככל שקיימים הם, אינם מעניינה של התביעה דנן. כן מודה הנתבע כי התובעת זכאית למחצית משווי הרכב.

16.  הנתבע מכחיש את הטענות המיוחסות לו על ידי התובעת ולפיהן ביצע פעולות שיש בהן כדי לסכל את זכויותיה ברכוש המשותף.

17.  טענתו המרכזית של הנתבע בכתב ההגנה היא כי לצדדים חובות פרטיים, בנוסף לחובותיהם למוסדות הבנקאיים, בגין הלוואות שנטלו בין היתר למימון הוצאותיהם השוטפות ולצורך רכישת הבית ושיפוצו, וכי על התובעת לשאת במחציתם.

18.  החובות הנטענים על ידי הנתבע הם כדלקמן:

א.     חוב לאביו, מר א' כ' (להלן: "האב")  בסך השווה ל-70,000$ בגין הלוואה שנלקחה לצורך רכישת הבית ושיפוצו.

ב.      חוב למר ח'  מ'  (להלן: "מר מ'") בסך של 20,000  ש"ח בגין שיפוץ הבית , מימון נסיעת התובעת לחו"ל והחלפת גיר לרכב. יצוין כי בסע' 18 לתצהיר עדותו הראשית טען הנתבע  כי נפלה טעות דפוס בכתב התביעה וכי סכום החוב הוא 20,000 $ .

ג.       חוב למר א'  מש'  (להלן: "מר מש'") בסך של  10,000$ בגין הלוואה שנלקחה לצורך  רכישת הבית  ושיפוצו.

ד.      חוב למר ש' ג' (להלן: "מר ג'") בסך של  15,000 ש"ח בתקופת רכישת הבית.

ה.      חוב לאחיו, מר ש' כ'  (להלן: "האח") בסך של 117,717.35$ בגין הלוואה שניתנה לצדדים בפריסה לאורך השנים 1996-2005,  שחלקה נלקח לצורך רכישת הבית ושיפוצו וחלקה שימש לצורך הוצאותיהם השוטפות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ