אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איווסטנט בע"מ נ' סוקמנסקי

איווסטנט בע"מ נ' סוקמנסקי

תאריך פרסום : 21/07/2010 | גרסת הדפסה

ת"ט
בית משפט השלום תל אביב - יפו
23146-01-10
20/07/2010
בפני השופט:
יגאל נמרודי

- נגד -
התובע:
ליליה סוקמנסקי
הנתבע:
איווסטנט בע"מ

החלטה

להלן החלטתי בבקשת המבקשת לביטול החלטה שניתנה ביום 18.4.2010 בעקבות הימנעותה מלהתייצב לדיון; לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, החלטתי לדחות את הבקשה:

בבוא ביהמ"ש להחליט האם יש מקום לבטל החלטה שניתנה במעמד צד אחד, יש לבחון מהי הסיבה בגינה נמנע בעל הדין מלהתייצב לדיון והאם יש מבקש סיכויי הגנה.

המבקשת התכוונה להגיע אל ביהמ"ש במועד שנקבע אולם היא אחרה. לאחר שבחנתי את הסבריה, מצאתי שניתן על ידי המבקשת הסבר מניח את הדעת למחדלה.

בחינת סיכויי ההגנה: בכל הקשור לטעות בנתוני תיק ההוצל"פ (התיק נפתח לביצוע שטר ע"ס 7,500 ₪ בעוד שבתיק ההוצל"פ עודכן בטעות שסכום השטר הינו 75,000 ₪), הרי שלצורך האמור אין צורך בביטול ההחלטה, שהרי בהחלטתי מיום 18.4.2010 הוריתי על עדכון נתוני תיק ההוצאה לפועל בהתאם לנתוניו הנכונים של השטר.

אשר לטענת ההגנה בדבר כישלון תמורה מלא: בתצהיר התומך בהתנגדות נטען: ".... העסקה היחידה הינה רכישת דלתות אצל חב' היי דור ביטחון בע"מ" [סעיף 1 לתצהיר], כי "מעולם לא קיבלנו כל תמורה" [סעיף 2 לתצהיר] וכן "אנו טוענים כי קיים כשלון תמורה מלא וכזה המעמיד לרשותו את הזכות לבטל את השיק בשל כך" [סעיף 4 לתצהיר].

הלכה היא, כי על בעל דין אשר מבקש שתינתן לו רשות להתגונן בפני תביעה שהוגשה בסדר דין מקוצר או בפני שטר שהוגש לביצוע בלשכת ההוצאה לפועל להתכבד ולפרט את הטענות המבססות את הגנתו (ע"א 527/07 מזל נחום נ' קרן אהרונסון בע"מ [פורסם בנבו]).

טענת המבקשת לפיה לא התקבלה כל תמורה בגין השטר אינה מפורטת כדבעי; המבקשת אינה מפרטת בתצהירה באיזה מועד בוצעה הרכישה, כמה דלתות הוזמנו, מה הייתה התמורה בגין כל דלת ודלת ומה היה מועד האספקה שנקבע. למעשה, די בהיעדר הפירוט כאמור על מנת שלא תינתן למבקשת רשות להתגונן בפני התביעה על פי השטר. זאת ועוד, את החסר בהשלמת הפרטים הנחוצים לא ניתן היה להשלים באמצעות בחינת מסמכי העסקה, שכן המבקשת לא צירפה לכתב ההתנגדות את מסמכי עסקת היסוד.

העובדה שתצהירה של המבקשת לוקה בחסר עולה לא רק מהעיון בתצהיר עצמו, אלא גם מכתבי הטענות שהוגשו במסגרת הבקשה לביטול החלטה. בתגובת המשיבה לבקשה לביטול החלטה מצוין שהנפרעת – שאמורה הייתה ליתן למבקשת, כך בהתאם לנטען, תמורה - הינה למעשה תאגיד בבעלות בתה של המבקשת. נתון זה לא צוין על ידי המבקשת בתצהירה התומך בהתנגדות (יצוין, כי גם במסגרת תשובת המבקשת לתגובת המשיבה לבקשת לביטול החלטה לא צויינו הפרטים החסרים).

בשים לב לאמור, בהיעדר פירוט, אין מקום ליתן למבקשת רשות להתגונן בפני התביעה על פי השטר ועל כן – בהיעדר הגנה – אין מקום לבטל את ההחלטה שניתנה ביום 18.4.2010.

הבקשה לביטול החלטה – נדחית. המבקשת תישא בהוצאות ושכ"ט ב"כ המשיבה בשיעור של 500 ₪ בצירוף מע"מ. הליכי ההוצאה לפועל יימשכו כסדרם.

ניתנה היום, ט' אב תש"ע, 20 יולי 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ