אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אבן טוב ואח' נ' ועדת התיאום לרישום שיכונים ציבורים ואח'

אבן טוב ואח' נ' ועדת התיאום לרישום שיכונים ציבורים ואח'

תאריך פרסום : 18/08/2011 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי נצרת
833-01-11
18/08/2011
בפני השופט:
זיאד הווארי

- נגד -
התובע:
1. אבן טוב
2. אבן טוב

הנתבע:
1. ועדת התיאום לרישום שיכונים ציבורי י ם
2. כהן שלמה
3. כהן רות

פסק-דין

פסק דין

1.בפניי עתירה מינהלית בה עתרו העותרים למספר סעדים:

א.להורות על ביטול תוכנית רישום שיכון ציבורי החדשה מס' 1/67/2 בכפר תבור (להלן: "תרש"צ 1/67/2" ו/או "התוכנית המתקנת").

ב.למנוע מהמשיבים 3 – 1 ו/או מי מהם, להכין ו/או לאשר ו/או להעביר לרישום בלשכת רישום המקרקעין, כל תוכנית לצורכי רישום שמבוססת על תרש"צ1/67/2.

ג.להורות למשיבים 3 – 1 ו/או מי מהם להשלים את רישום המקרקעין בלשכת המקרקעין עפ"י התכנית לצורכי הרישום שהוכנה ו/או אושרה מכוחה של תוכנית התרש"צהראשונה מס' 1/67/1 (להלן: "התוכנית הראשונה"), וממילא לרשום על פיה את זכויות העותרים בחלקה 401 כפי שסומנה בתוכנית כאמור.

ד.לחילופין ליתן כל סעד אחר, אשר ייראה נכון וצודק בעיני בית המשפט, כדי למנוע פגיעה בזכויותיהם הקנייניות והתכנוניות של העותרים בחלקה 401 כפי שנרשמה על ידם ביום 15/08/08.

2.בסיכומיהם של העותרים, צמצמו העותרים את הסעדים להם עתרו, והסתפקו בשני סעדים, האחד לבטל את התוכנית המתקנת ולהותיר על כנה את התוכנית הראשונה, לחילופין עתרו להחזיר את הדיון בשתי התוכניות הן המתקנת והן הראשונה למשיבים 3 – 1 על מנת שמצב הגבולות ושטחי החלקות 401 – 400 ייבחן מחדש, תוך שקילת כל השיקולים והנתונים הרלבנטיים, ותוך מתן הזדמנות לעותרים לטעון את מלוא טענותיהם.

3.רקע עובדתי וטענות הצדדים בתמצית:

א.העתירה שלפנינו עוסקת בגבול שבין חלקות 400 ו- 401 בגוש 17037 בכפר תבור. העותרים, אשר הינם בעלי הזכויות בחלקה 401, טוענים כנגד התרש"צ המתוקנת, אשר הקטינה את שטח חלקה 401 מ- 711 מ"ר לגודל של 570 מ"ר, והגדילה את שטח חלקה 400, אשר בבעלות המשיבים 4-5 (להלן: "משפחת כהן"), מ- 461 מ"ר ל- 600 מ"ר.

ב.הרקע לסכסוך התחיל בשנת 1978, אז הוכנה ע"י מנהל מקרקעי ישראל (להלן: "המינהל), מפת הקצאת שטח למגרשים אשר הסתמכה על גוש רשום מס' 17037, וכן על תב"ע 3258, לפיה סומן כי מגרשם העתידי של העותרים (יקרא להלן: מגרש 3), הינו בגודל של 570 מ"ר ואילו מגרשם העתידי של משפחת כהן (יקרא להלן: מגרש 2), הינו בגודל 600 מ"ר. מפה זו נחתמה ע"י המינהל וכן ע"י משפחת כהן (ראה נספח מס' 1 לתשובת משפחת כהן).

ג. בשנת 1979, נרכשו שני המגרשים מהמינהל. באשר למגרש 2, נחתם הסכם פיתוח בין המינהל לבין משפחת כהן, על מגרש בגודל 600 מ"ר. בהמשך, במהלך שנת 1983, השתכלל הסכם הפיתוח עם משפחת כהן לכדי חוזה חכירה על מגרש 2. עפ"י חוזה החכירה, גודל השטח של מגרש 2 בתוכנית ג/3258 הינו "600 מ"ר בערך" (ראה נספח 2 לתשובת משפחת כהן).

במקביל במהלך שנת 1979, נחתם הסכם פיתוח באשר למגרש 3 בין המינהל לבין משפחת גנני, על מגרש בגודל 570 מ"ר בערך. בהמשך, במהלך שנת 1984, השתכלל הסכם הפיתוח לכדי חוזה חכירה על מגרש 3. עפ"י חוזה החכירה, גודל השטח של מגרש 3 הינו 570 מ"ר (ראה נספח ז' לתשובת המינהל). יצויין עוד, כי הן בהסכם הפיתוח והן בהסכם החכירה, נרשם סעיף אשר מתייחס לידיעת שני הצדדים, באשר לאפשרות לשינוי אפשרי בגבולות חלקתם, והסכמתם מראש לכך.

תשלום דמי החכירה עבור שני המגרשים תאם לגודל המגרש בהסכם החכירה (כלומר עבור 570 מ"ר במגרש 3 ועבור 600 מ"ר במגרש 2). אציין עוד, כי במהלך השנים לא הועלתה כל טענה באשר לגודל המגרש מצד משפחת גנני.

ביום 19.8.97, מכרו משפחת גנני את מגרש 3 למשפחת האפט. ביום 15.8.08, מכרו משפחת האפט את מגרש 3 לעותרים. העברת הזכויות בחלקה אושרה ביום 21.6.09 (ראה נספח י' לתשובת המינהל).

ד.במהלך שנת 2006 אושרה תוכנית לרישום שיכונים ציבוריים מס' 1/67/1 (התרש"צ הראשונה), ובשנת 2008 נרשמה הפרצלציה על סמך התרש"צ הראשונה. בקביעת הגבול בין החלקות, קטן שטח מגרש 2 של משפחת כהן מ- 600 מ"ר ל- 461 מ"ר, ונרשמה חלקה חדשה- חלקה 400. במקביל גדל שטח מגרש 3 של העותרים (אשר באותה תקופה שייך היה למשפחת האפט) מ- 570 מ"ר ל- 711 מ"ר, ונרשמה חלקה חדשה- חלקה 401. בסך הכל גדל שטח מגרש 3 ב- 141 מ"ר ובמקביל קטן שטח מגרש 2 ב-139 מ"ר.

במסגרת התרש"צ הראשונה וכתוצאה מהשינוי בשטחים, סומנו גדר וחנייה השייכים למשפחת כהן כפולשות לחלקת העותרים.

ה.העותרים פנו למשפחת כהן בדרישה לפנות את השטח בו הם מחזיקים בניגוד לרישום הקיים. נוכח האמור, פנו משפחת כהן למינהל בבקשה להשיב את המצב לקדמותו.

ביום 17.11.08 פנה מהנדס מועצת כפר תבור למינהל והפנה לאי דיוקים בתרש"צ הראשונה. בעקבות הפנייה, יזם המינהל את התרש"צ המתוקנת, מתוך כוונה להשיב את המצב לקדמותו, וזאת בהתבסס על החוזים הקיימים ולהיתרי הבנייה שניתנו לצדדים. התרש"צ המתקנת אושרה ביום 30.3.09 וטרם נרשמה בפנקסי המקרקעין.

ו. ביום 28.10.09 פנו העותרים למינהל בבקשה לבטל את התרש"צ המתוקנת. הבקשה הועברה לחוות דעת היועמ"ש של המינהל, אשר יחד עם מנהל מחלקת המיפוי במחוז קבעו כי יש לקדם את התרש"צ המתוקנת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ