אבו גאבר נ' מדינת ישראל
|
בפ"מ בית משפט השלום לתעבורה בחדרה |
6086-02-14
3.3.2014 |
|
בפני : כרמית פאר גינת |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: סאלח אבו גאבר |
: מדינת ישראל |
| החלטה | |
החלטה
בפני בקשה לביטול פסילה מנהלית ולביטול צו איסור שימוש ברכב.
המבקש נפסל למשך 30 יום על ידי קצין משטרה, וזאת בגין עבירה של נהיגה ברכב מנועי כשרישיון הנהיגה אינו תקף לסוג הרכב.
למבקש נערך שימוע גם בגין השבתת הרכב, וקצין המשטרה הורה אף על איסור שימוש מנהלי ברכב המבקש לתקופה של 30 ימים. זאת לאחר שנמצא כי המבקש הוביל בנגרר מטען במשקל החורג מהמשקל המותר למבקש בהתאם לדרגת רישיונו.
המדובר ברכב משא מסוג וולבו מספר הרכב 4533768 ( להלן: "הרכב ו /או "רכב המבקש" ו/ או "המשאית"), מספר רישוי עגלה 4240115 ( להלן: "הגרר" ו / או "הנגרר").
כעולה מחומר הראיות, בתאריך 24.2.14 ברחוב המייסדים בפרדס חנה כרכור, השתמש המבקש בגרר, וכתוצאה מכך נהג במשאית כשמשקלה הכולל עולה על המשקל המותר לו על פי רישיון הנהיגה הקיים ברשותו (דרגה (C.
ב"כ המבקש עותר להורות על ביטול איסור השימוש ברכב, וכן להורות על ביטול הפסילה המנהלית. לטענת ב"כ המבקש, למבקש רישיון נהיגה דרגה C המאפשר לו לנהוג על משאית מעל 15 טון פלוס נגרר. ב"כ המבקש טען בנוסף לפגם בהליך השימוע היות ולטענתו, טופס השימוע המקורי נעדר פרטים מהותיים.
ב"כ המאשימה מתנגד לבקשה. לטענתו, קיימות ראיות לכאורה שכן המשקל של הגרר נמצא חורג מהמותר.
סמכות הפסילה של קצין משטרה מותנית בכך שקיימות ראיות לכאורה שהנהג עבר עבירה ועל כן יש יסוד כי יוגש כנגדו כתב אישום.
מעיון בחומר החקירה עולה שאכן קיימות ראיות לכאורה לכך שהמבקש עבר עבירה של נהיגה תוך הובלת מטען במשקל החורג מהמשקל המותר.
ביחס למשקל הכולל המותר של הרכב, בשלב זה בו אנו מצויים, די בדברי השוטר כפי שנרשמו בנסיבות הדו"ח לפיהן משקלו הכולל של הרכב 30,000 ק"ג , משקל אשר אינו מאפשר למבקש לנהוג רכב זה.
כמו כן, עיון בטופס השימוע שנערך למבקש מלמד כי יש ממש בטענות ב"כ המבקש שכן טופס השימוע המקורי נעדר פרטים של קצין המשטרה אשר ערך את השימוע. על גבי הטופס גם אין חתימה של הקצין הפוסל .
טענותיו של ב"כ המבקש לעניין התאמת רישיון הנהיגה של המבקש לרכב בו נהג הינן טענות אשר מקומן להתברר במסגרת התיק העיקרי.
יחד עם זאת, היות ומשקל הרכב חרג מהמותר עקב הוספת הנגרר, והיות וטופס השימוע המקורי נעדר פרטים מהותיים, נראה לי כי האיזון הראוי במקרה זה הינו בהחזרת רישיון הנהיגה והרכב למבקש, והותרת הנגרר בהשבתה.
אשר על כן, רישיון הנהיגה ורכבו של המבקש יוחזרו לו לאלתר.
החלטת הקצין הפוסל בעניין הגרור בלבד תיוותר על כנה, והוא יושב לבעליו לאחר 30 ימי אחסנה.
המזכירות תמציא העתק החלטה זו לצדדים.
תיק החקירה יועבר למשיבה ע"י המזכירות.
ניתנה היום, א' אדר ב תשע"ד, 03 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|