אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> נכה חנה בצומת סואן ונקנס ב-100 ש' בלבד

נכה חנה בצומת סואן ונקנס ב-100 ש' בלבד

מאת: PsakDin | תאריך פרסום : 10/04/2014 12:40:00 | גרסת הדפסה

להכרעת הדין בעניין מדינת ישראל נ' דניאלי

בעל תו נכה קיבל דו"ח בשל חנייה באמצע צומת סואן ברמת גן. הוא התעקש להישפט, וטען כי לא הפריע לתנועה ולא הייתה לו ברירה אחרת. ביהמ"ש קבע כי האיש חנה בניגוד לחוק, אך התחשב במצבו הכלכלי, הגופני והנפשי וקנס אותו ב-100 שקל בלבד.

בעל תו נכה רשאי להחנות את רכבו גם במקום שהחניה אינה מותרת בו, כל עוד אינו מפריע לתנועה. כך עשה בעל תו נכה, שחנה בסמוך לתחנת אוטובוס באוגוסט 2011 ברחוב אבא הלל ברמת גן, סמוך לצומת הבורסה.

פקחית שהבחינה בו ניגשה אליו ורשמה לו דו"ח של מאות שקלים, לטענתה משום שהפריע באופן ממשי לתנועה. האיש סירב לדו"ח וביקש להישפט.

כתב האישום הוגש נגדו לביהמ"ש לעניינים מקומיים ברמת גן. במהלך הדיון טען הנאשם כי עיריית רמת גן מפלה בין נכים בכל הנוגע לאכיפת חנייה, שכן אילו היה נושא תו של נכה עם כסא גלגלים, לא הייתה מתעקשת לקנוס אותו. לדבריו, העירייה לא הוכיחה כי הפריע לתנועה, שכן מדובר בכביש רחב בן חמישה נתיבים.

לטענת הנאשם, שהציג בפני ביהמ"ש סיפור חיים קשה ועצוב, הוא לא מצא מקום חנייה קרוב ליעדו, ובמצבו הגופני המקשה עליו ללכת, לא יכול היה לחנות במקום אחר, כיוון שמדובר באזור סואן, מה גם שמצבו הכלכלי לא מאפשר לו לחנות בחניון בתשלום.

העירייה טענה כי הנאשם העמיד את רכבו בצומת הומה ליד מדרכה הצבועה באדום לבן, הסמוכה לתחנת אוטובוס. לדבריה, מדובר בנתיב ראשי, שאמור לאפשר גם את הפנייה ימינה, ורכבו של הנאשם הפריע כך שהנוסעים נאלצו לעבור לנתיב השמאלי כדי שיוכלו להשלים את הפנייה.

לטענת העירייה, הנאשם לא הוכיח את טענת האכיפה הבררנית, ולא הראה כי בעל תו גלגלים לא קיבל דו"ח בזמן שחנה במקום דומה.

חייב להרשיע אבל לא להחמיר

השופט עדי הדר קבע כי האופן שבו העמיד הנאשם את רכבו אכן הפריע לתנועה, והוסיף כי אף שהוא מבין שהגורל התאכזר לנאשם, הוא אינו יכול לסטות מהוראות החוק אשר אינו מתיר, גם לא לנכה, לחנות במקום שמפריע ממשית לתנועה.

השופט מצא לנכון לציין, כי אם הנאשם היה מוכיח כי העירייה נוקטת מדיניות כללית של אי אכיפת נכי גלגלים, ייתכן וכתב האישום היה מבוטל.

בסופו של דבר, השופט הרשיע את הנאשם בעבירת החניה שיוחסה לו לפי כתב האישום, אך לנוכח נסיבותיו האישיות המיוחדות, קבע שאין להחמיר איתו וגזר עליו קנס של 100 שקל בלבד.

להכרעת הדין בעניין מדינת ישראל נ' דניאלי

למדור: תעבורה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ