אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> קטנוע ביד אחת, תינוקת ביד השנייה- המתכון לפסילת רישיון

קטנוע ביד אחת, תינוקת ביד השנייה- המתכון לפסילת רישיון

מאת: PsakDin | תאריך פרסום : 20/03/2014 11:05:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מדינת ישראל נ' חיים אברמוביץ'

קומדיה של טעויות: אדם רכב על קטנוע ללא קסדה, כשבידו השמאלית הוא אוחז בתינוקת בת שנה - גם היא נטולת מיגון. למרבה האירוניה, הוא חלף על פני שלושה שוטרים שהיו בהפסקה. מכאן ועד לפסילת רישיונו - הדרך הייתה קצרה.

נדמה כי הפעילות הענפה להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים, אינה אגרסיבית מספיק, שכן אנשים מסוימים עדיין לוקים בחסר בכל הנוגע להתנהגותם על הכביש.

כך היה במקרה הבא: אדם בוגר החליט לרכוב על קטנוע כשהוא אוחז בכידון ביד ימין, בעוד שבידו השמאלית החזיק בתינוקת כבת שנה, שניהם ללא קסדות.

לרוע מזלו, הוא חלף בסמוך לשלושה שוטרים שהיו באותה העת בהפסקה, ונתפס. בכתב האישום שהוגש נגד הרוכב לבית המשפט לתעבורה בעכו, יוחסה לו עבירה של נהיגה בקלות ראש תוך סיכון חיי אדם.

בתגובה לכתב האישום, טען הנאשם בין היתר, כי ישב עם התינוקת על הקטנוע לשם שעשוע, כשהקטנוע כלל לא היה מונע.

על פי עדות אחד השוטרים שתפסו את הנאשם, כשנשאל האחרון לפשר מעשיו, הוא הגיב בצורה מזלזלת וניכר כי לא הבין את חומרת העניין.

גרסה תמוהה

השופט אבישי קאופמן הסתמך בהכרעתו על עדויות השוטרים, שהיו בעיניו אמינות ועקביות והצליחו לבסס את קיומה של העבירה המיוחסת. לדבריו, העבירה התבצעה אל מול עיני השוטרים כך שהם חוו אותה באופן ישיר ללא הסחות דעת.

לעומת זאת, השופט לא נתן אמון בגרסת הנאשם, אשר לדבריו, כללה סתירות ועוררה תמיהות רבות.

בנוסף, לפי השופט, הנאשם לא הביא לעדות את כל אדם אחר שהיה נוכח במקום ויכול היה להעיד לטובתו ולאשש את גרסתו.

לאחר שהשופט הרשיע את הנאשם בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום, הוא ניגש לגזור את דינו. בהתחשב שלנאשם 13 הרשעות תעבורה קודמות, ובכך שסיכן את חיי התינוקת הרכה, הורה השופט על פסילת רישיונו של הנאשם לתקופה של 3 חודשים, פסילה על תנאי למשך שנתיים וקנס של 2,000 שקל.

עו"ד דודי דויטש העוסק בדיני תעבורה, לעומת זאת, סבור כי העונש שהטיל השופט היה מחמיר ונבע מניהול משפטי לא מקצועי.

לדבריו, עבירת 'קלות ראש' לבדה אינה מקימה פסילת רישיון לפי החוק, ולכן גזר הדין מחמיר עם הנאשם. "ייתכן והתנהגות הנהג הייתה מסוכנת, אך עדיין עומדת לו הזכות לטעון לחפותו מבלי שהדבר ישמש לחובתו", מוסיף עו"ד דויטש.

לפי עו"ד דויטש, נוטה ביהמ"ש להעדיף את גרסת השוטר, שכן לכאורה הוא חף מאינטרס וכל מטרתו היא אכיפת החוק, ולשם סתירת גרסתו, הנאשם צריך לספק ראיות חד משמעיות, כמו צילום או הקלטה.

"ניהול נכון עשוי לחשוף סדקים וכשלים בגרסת השוטר, אך לשם כך נדרשים ידע וניסיון משפטי מקצועי, עליהם בחר הנאשם לוותר", אומר עו"ד דויטש, "יש להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום התעבורה, שאם לא כן, הדרך לפסילה מתקצרת, בעוד הפסילה עצמה - מתארכת".

לפסק הדין בעניין מדינת ישראל נ' חיים אברמוביץ'

למדור: דיני תעבורה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ