אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מסע ההטרדות של האקסית הסתיים בדקירת בן-זוגה החדש

מסע ההטרדות של האקסית הסתיים בדקירת בן-זוגה החדש

מאת: עדית אזולאי | תאריך פרסום : 03/12/2013 14:42:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' ס.ק.

גבר, שהטריד את חברתו לשעבר לאחר שנפרדה ממנו, לא עצר באיומים ודקר את בן-זוגה. במשפט התברר, כי הורשע בעבר בגרימת מותו של חברו הטוב ברשלנות והשופט ניסה להבין, כיצד בכלל חשב האיש להסתובב עם סכין.

אישה ובן-זוגה הגישו תלונה במשטרה כנגד בן-הזוג הקודם של האישה, בגין הטרדה ואיומים. לטענת הצעירה, המטריד נהג להתקשר אליה במשך כשנתיים לאחר פרידתם, ימים כלילות, ושלח לה הודעות טקסט רבות בעלות אופי פוגעני ומאיים, אף שביקשה שיחדל. לדבריה, התנהגותו החמירה משנודע לו שיש לה בן זוג חדש: הוא שלח הודעות טקסט, בהן איים לפגוע בה, בבן זוגה ואף בחבריה.

בחודש יוני האחרון, טענו המתלוננת ובן-זוגה, פגש המטריד את השניים בטיילת בת-ים. לבקשת בן-הזוג, הם שוחחו בצד וסיכמו כי ההטרדות ייפסקו לאלתר. אלא שדקות ספורות לאחר מכן, שלף המטריד סכין, דקר באמצעותה את בן-הזוג בעכוזו ונמלט מן המקום. כעבור מספר דקות שלח המטריד למתלוננת הודעות טקסט בהן כתב, בין היתר, "בפעם הבאה אני אחתוך לו את הגרון".

בן-הזוג שנדקר נותח בדחיפות ואושפז. במסגרת הליך פלילי שנוהל נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הורשע המטריד בעבירות של הטרדה, אחזקת סכין וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

הורשע בעבר בגרימת מוות ברשלנות

על פי הסדר הטיעון אליו הגיעו המדינה והנאשם, עתרה המדינה לעונש של 24 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס. בנוסף, עתרו הצדדים במשותף לפיצוי של 15 אלף שקל לנדקר. לטענת המדינה, מעשיו של הנאשם הסלימו ללא פרופורציה והוא נחשב מסוכן לציבור.

בדיון התברר, כי הנאשם הורשע בהיותו קטין בעבירה של גרימת מוות ברשלנות באקדח, בגינה הוטלו עליו, בין השאר, 4 חודשי עבודות שירות.

ב"כ הנאשם ביקש לציין כי אותו אירוע, בו גרם הנאשם למות חברו הטוב באמצעות נשק שהופקר, גרם לו טראומה שמלווה אותו עד היום. הוא ציין את העובדה שזה מעצרו הראשון של הנאשם, ושבעת אירוע הדקירה היה שיכור. כמו כן, ביקש להתחשב בהודאת הנאשם, אשר חסכה מהמתלוננים את הצורך להעיד בבית המשפט.

הנאשם הביע חרטה על האירוע בבית המשפט והבטיח שלא לחזור שוב על המעשים.

השופט ג'ורג' קרא כתב בגזר הדין, שמכתב האישום מצטיירת דמותו של אדם אובססיבי, שמאיים באלימות ואף מקיים אותה. "לא ניתן להפחית ממידת החומרה שבמעשי הנאשם", כתב השופט, וציין שדווקא מהנאשם, שמות חברו הטוב הותיר בו טראומה, אפשר היה לצפות למודעות באשר לכוחם המשחית של כלי הנשק ולהימנעות משימוש בהם.

השופט זקף לזכותו של הנאשם את הודאתו ואת החרטה שהביע על מעשיו, וגזר עליו 24 חודשי מאסר בפועל, 20 חודשי מאסר על תנאי וכן תשלום הפיצוי המוסכם לבן-הזוג הנדקר וקנס בסך 2,000 שקל.

חלק מהסטטיסטיקה

"העונש שנגזר על הנאשם תואם את חומרת העבירה", אומר עו"ד יוני נוסבאום, העוסק בתחום הפלילי. "מפסק הדין עולה כי הנאשם הטריד את המתלוננת במשך שנתיים. אך האם המתלוננת הגישה נגד המטריד תלונה במשטרה קודם לתלונה בגין אירוע הדקירה?" שואל נוסבאום. לדבריו, יכול להיות שבמקרה זה, תלונה מוקדמת למשטרה הייתה מונעת פגיעה בבן זוגה של המתלוננת ואולי אף מפסיקה את מסכת ההטרדות כולה.

"מגזר הדין עולה, כי הנאשם הודה והתנצל, אך זאת רק לאחר שכבר היו פגיעות בגוף. האירוע הזה, למרבה המזל, לא הצטרף לסטטיסטיקה של נשים הנרצחות על ידי בני-זוגן לשעבר, אולם הוא בהחלט חלק מהסטטיסטיקה של נשים המאוימות על-ידם", מוסיף עו"ד נוסבאום ומציין, כי טיעוני ההגנה בעניין טראומת העבר של הנאשם שימשו את בית המשפט דווקא לרעתו.

• ב"כ המאשימה - עו"ד רונית דוד

• ב"כ הנאשם - עו"ד יגאל יופה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' ס.ק.

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי פסקדין

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ