אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> 14 שנות מאסר לגבר שאנס קטינה

14 שנות מאסר לגבר שאנס קטינה

מאת: עדית אזולאי | תאריך פרסום : 08/09/2013 17:44:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' יוסי ואנונו אוחיון

הנאשם, תושב קרית-מלאכי, אנס באלימות קטינה כבת 14 שהיתה מוכרת לו. בבית המשפט הוא ביקש להתחשב במצבו ולא מצא לנכון לקחת אחריות על מעשיו או להביע עליהם חרטה. בנוסף למאסר מאחורי סורג ובריח, נגזר עליו גם מאסר על תנאי ופיצוי של 50 אלף שקל לקטינה.

בכתב אישום שהוגש כנגד גבר כבן 24, נטען כי בשעת לילה מאוחרת באוקטובר 2011, גנב הנאשם את רכבו של חברו ונהג בו ללא רישיון. תוך כדי הנסיעה בקריית מלאכי, עיר מגוריו, הבחין הנאשם בקטינה מוכרת לו, כבת 14, והציע להסיעה הביתה.

הקטינה, שזיהתה את הנאשם כחבר של אחד ממכריה, הסכימה אך התחרטה מיד ואמרה לנאשם שהיא מעדיפה ללכת ברגל. בשלב זה, הנאשם משך בזרועה, הכניסה בכוח לרכב, נעל את הדלתות ונסע מהמקום, תוך שהוא מתעלם מצעקותיה ומבקשותיה לצאת מהרכב.

בשלב מסוים עצר הנאשם וירד מהרכב להטיל את מימיו. מכר של הנאשם והקטינה שעבר במקום, קטין אף הוא, הבחין בקטינה המבוהלת וניסה לפתוח את דלת הרכב ולסייע לה, אך הנאשם מיהר ונכנס חזרה לרכב, תוך שהוא נוסע מהמקום במהירות ופוצע את הקטין.

באזור התעשייה בקריית מלאכי עצר הנאשם את הרכב וביצע בקטינה מעשים מגונים בניגוד לרצונה, אנס אותה וביצע בה מעשי סדום. הקטינה המפוחדת הצליחה להימלט מהרכב רק לאחר שהנאשם בא על סיפוקו.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את הנאשם, בין השאר, בחטיפה לשם ביצוע עבירות מין, באינוס, במעשה סדום ובכליאת שווא.

בטיעונים לעונש ציינה המדינה, כי לנאשם 4 הרשעות קודמות בעבירות אלימות ורכוש שונות, בעטיין נידון למאסר בפועל. היא ציינה, כי הנאשם לא לקח אחריות על מעשיו, ועל כן, טענה, יש לגזור עליו עונש של בין 14 ל-18 שנות מאסר בפועל, וכן להטיל עליו מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה ופיצוי משמעותי למתלוננת.

הנאשם: "אשכרה הולכים להרוס לי את החיים"

הנאשם, מצדו, אמר בבית המשפט: "מייחסים לי פה עבירות קשות ואשכרה הולכים להרוס לי את החיים... זה אשכרה לבוא ולקחת את הלב מתוך בן אדם... זה הורס אותו אישית ואת משפחתו". הנאשם ביקש להתחשב במצבו: הוא אב לילדה בת 3, ושרוי במצוקה כלכלית.

לטענת סניגורו, העונש שיוטל על מרשו צריך לעמוד על בין 8 ל-13 שנות מאסר. לדבריו, האלימות שהופעלה כלפי הקטינה הייתה קלה ולא הותירה פציעות, מה גם שהמדובר בעבירת מין אחת, שאינה מצדיקה ענישה חמורה. עוד הוסיף, העובדה שהנאשם לא הודה במעשיו, אינה הסיבה להחמרה בעונש.

14 שנות מאסר בפועל

סגנית הנשיאה,השופטת רויטל יפה-כ"ץ, והשופטים אריאל ואגו ויורם צלקובניק, קבעו כי הנאשם ביצע מעשים קשים וחמורים, אשר הותירו צלקת עמוקה בגופה ובנפשה של המתלוננת.

השופטים ציינו כי הנאשם לא הביע חרטה על מעשיו ועד היום אינו מבין את הפסול שבהם. "על מעשים מסוג זה יש להגיב בענישה קשה וכואבת", כתבו והוסיפו, כי הדבר נכון שבעתיים, כשמדובר בקטינה כה צעירה: "מצווים אנו לשמור על גופם וכבודם של קורבנות עבירות המין, שלדאבוננו הפכו נפוצות, ורק החמרה בעונשם של עברייני המין, תוכל, אולי, לשרש את המעשים השפלים והנבזים האלה, הגורמים לנזקים בלתי הפיכים לקורבנות", נכתב בגזר הדין.

לאור כל זאת, גזרו השופטים על הנאשם 14 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו ופיצוי סמלי למתלוננת בסך של 50 אלף שקל.

פיצוי זעום שאינו מבטא את גודל הזוועה

לדברי עו"ד אפרת נחמני-בר, העוסקת בתחום הפלילי, הפיצוי שפסק בית המשפט לקטינה הוא זעום בנסיבות המקרה ואינו מבטא לא את גודל הזוועה ולא את שיעור הנזק בפועל.

"נזכיר, כי על פי החוק למניעת הטרדה מינית מוסמכים בתי המשפט לפסוק פיצוי בשיעור של עד 120,000 שקל ללא הוכחת נזק (החל מאוגוסט 2013)" מוסיפה עו"ד נחמני-בר. "במצב זה, ראוי היה שבמקרי תקיפה מינית קשה, כגון אונס ומעשי סדום, ייפסקו סכומי פיצוי משמעותיים בהרבה".

עו"ד נחמני-בר מזכירה גם, שעל פי חוק העונשין, קרבן העבירה זכאי לפיצוי של 258,000 שקל בגין כל מעשה עבירה בודד. "למרבה הצער, בתי המשפט נמנעים מלהפעיל את מלוא סמכותם גם במקרים קשים כגון זה", היא אומרת. לדעתה, המקרה הנדון הינו מסוג המקרים שמצדיקים פיצוי בשיעור המקסימלי שמתיר החוק.

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' יוסי ואנונו אוחיון

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ