אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> עו"ד שהפר מעצר בית כדי להיפגש עם לקוחות ייעצר עד תום ההליכים

עו"ד שהפר מעצר בית כדי להיפגש עם לקוחות ייעצר עד תום ההליכים

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 06/11/2012 17:20:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין מדינת ישראל נגד חוסאם מוחסן

לאחר שביהמ"ש המחוזי בחיפה קבע כי עו"ד שהואשם בעבירות זיוף ומרמה ישהה במעצר בית, הפר עוה"ד את תנאי המעצר, בהם האיסור להמשיך לעסוק בעריכת דין, ונפגש עם לקוחות. בעקבות זאת, הורה ביהמ"ש על מעצרו עד תום ההליכים.

בכתב אישום שהוגש נגד עו"ד מחדרה, נטען כי ביצע עבירות זיוף ומרמה, גניבה בידי מורשה, הלבנת הון ועבירות מס, כולן כנגד לקוחותיו, תוך ניצול יכולותיו המקצועיות והאמון שניתן בו.

במסגרת ההליך הפלילי שהתנהל בעניינו, הורה ביהמ"ש על שחרורו למעצר בית בתנאים, ובהם- הרחקתו מחדרה (העיר בה ממוקם משרדו) ואיסור להיפגש עם לקוחות, ונימק החלטתו בסברה, כי עיקר מסוכנותו נשקפת מהאפשרות שיפעל כעו"ד, כמו כן, הורה לו ביהמ"ש להפקיד בטוחות בסכום של 150,000 ש"ח, והורה כי יירשמו עיקולים ושעבודים על נכסיו.

בבקשה שהגישה המדינה לעיון חוזר בתנאי השחרור של עוה"ד, טענה כי הוא הפר את תנאי השחרור, כאשר ביקש לצאת לטיפולים רפואיים, אך בפועל הגיע למשרדו בחדרה, נפגש עם לקוחות ואף ייצג אותם בביהמ"ש. על כן, ביקשה המדינה כי ביהמ"ש יורה על מעצרו עד תום ההליכים ועל חילוט הבטוחות שהפקיד.

השופט רון שפירא קיבל את הבקשה.

נקבע, כי המקרה הנוכחי חריג בנסיבותיו, באשר הראיות מצביעות על סדרת הפרות של תנאי שחרור שלוו בתכנון מוקדם ויצירת מצג שווא באמצעות הגשת בקשות מרמה לפרקליטות ולביהמ"ש, וניצל את ההיתר שניתן לו לצאת לצרכים רפואיים, לביצוע פעולות שנאסרו עליו ע"י ביהמ"ש במפורש.

כן נקבע, כי עוה"ד הוכיח שלא ניתן לתת בו אמון וכי חלופת המעצר אינה מאיינת את המסוכנות הנשקפת ממנו, ולאור העובדה שמעצר הבית, הבטוחות הכספיות והשיעבודים לא הרתיעו אותו מלהפר את תנאי השחרור, אין מנוס אלא להורות על מעצרו של עד תום ההליכים, ובד בבד לחלט את מחצית סכום הפיקדון שהפקיד, עד להשלמת החקירה בעניין הפרות תנאי השחרור.

עו"ד נדב ארגוב המתמחה באתיקה מקצועית מגיב על פסק הדין:

"מעשיו של הנאשם כעורך דין כה חמורים עד כי עצם עיסוקו בעריכת דין הוגדר כמסוכן על ידי בית המשפט, בניגוד לרוב העצורים הפליליים אשר הסכנה הנשקפת מהם קשורה בסכנה לביצוע מעשים אלימים מבחינה פיזית".

לדידו של עו"ד ארגוב, טוב עשה בית המשפט שהורה על מעצר עד תום ההליכים, והוא ממליץ לציבור, כי טרם שכירת שירותיו של עו"ד, יוודא, ככל הניתן, כי רישיונו בתוקף ולא עומדים כנגדו הליכים פליליים או משמעתיים, כדי שלא ליפול קורבן למי שמנצלים את אמון לקוחותיהם לשם ביצוע מעשים פליליים.

להחלטה בעניין מדינת ישראל נגד חוסאם מוחסן

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
אשם או זכאי: יש גם אפשרויות אחרות
צילום: נועה ברות לוצקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ