אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> הקטינה נולדה עם מום התפתחותי- האם הרופא והכללית התרשלו?

הקטינה נולדה עם מום התפתחותי- האם הרופא והכללית התרשלו?

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 06/11/2012 13:38:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ט.ט. ואח' נגד ד"ר ורידמון דוד ואח'

בתביעה שהגישו קטינה והוריה בעילת הולדה בעוולה, הם טענו כי הצוות הרפואי התרשל, כאשר לא אבחן את המום ההתפתחותי עמו נולדה הקטינה. בית המשפט המחוזי דחה את התביעה, וההורים הגישו ערעור לביהמ"ש העליון. האם הערעור התקבל?

עשרה חודשים לאחר שילדה בת בלידה תקינה, אובחנה הקטינה כסובלת ממום התפתחותי (תת-התפתחות), זאת בדומה לפגיעה ממנה סובלת אחותה הבכורה.

תביעת הולדה בעוולה שהגישו הקטינה כנגד הרופא שטיפל באם ושירותי בריאות כללית נדחתה ע"י ביהמ"ש המחוזי בירושלים, ועל כך הגישו הקטינה וההורים ערעור לביהמ"ש העליון. המערערים טענו, כי הרופא והכללית הפרו את חובת הגילוי כלפיהם ופגעו באוטונומיה שלהם, באשר היה עליהם ליידע את האם כי מומים בעובר עשויים להתפתח גם בסמוך ללידה ולא רק במהלכה.

עוד נטען, כי היה על המשיבים לאבחן את המום בשלב הטרום לידתי, וכי קיימת עמימות עובדתית לגבי מועד הופעת המחלה, ולפיכך הם זכאים לפיצוי יחסי. כן טענו, כי  נוכח העובדה שגם בתה הבכורה סבלה ממום התפתחותי, מעבר לבדיקות האולטרסאונד הרגילות, היה על הצוות הרפואי להפנות את האם לבדיקת MRI, שייתכן שהייתה מעידה על קיומו של המום.

המשיבים טענו מנגד, כי ביצעו לאם את הבדיקות המקובלות, אך לא גילו את המום, וכי אין לייחס להם אחריות בשל אי-גילוי מום, שאובחן כעשרה חודשים לאחר שהקטינה כבר נולדה.

השופט עמית דחה את הערעור.

נקבע, כי בשל העובדה שבבדיקות המקובלות נצפו אברי המוח של הקטינה תקינים, גם אם הרופא התרשל בכך שהסתמך על מראה עיניו בלבד ולא ביצע מדידות של אברי המוח, אין קשר סיבתי בין התרשלותו לנזק שנגרם לקטינה, זאת בפרט נוכח האפשרות, שהמחלה החלה לתת את אותותיה בקטינה רק בשלבים המאוחרים של ההיריון או בשבוע הראשון לחייה.

עו"ד סיגל רייך הלל המתמחה ברשלנות רפואית מגיבה על פסק הדין:

"פסק הדין בא ללמד כי יש לבצע בדיקות עומק רציניות טרם הגשת תביעה ברשלנות רפואית. לא כל נזק שנגרם לחולה/יילוד מקורו ברשלנות הרופא או בית החולים".

לדידה של עו"ד רייך הלל, על מנת לקבוע כי אכן הנזק נגרם עקב רשלנות של גורם רפואי, יש לבדוק את הפרקטיקה הנוהגת, חוות דעת של מומחים רפואיים, מאמרים בתחום וכיו"ב.

לפסק הדין בעניין ט.ט. ואח' נגד ד"ר ורידמון דוד ואח'

למדור: רפואה ומשפט

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ