אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> אחים שהכפישו את אחותם ובעלה בפייסבוק ישלמו להם 40,000 שקל

אחים שהכפישו את אחותם ובעלה בפייסבוק ישלמו להם 40,000 שקל

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 22/10/2012 16:03:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין א' ואח' נ' ת' ואח'

בית משפט לענייני משפחה במחוז תל אביב חייב שני אחים לפצות את אחותם ובעלה ב 40,000 שקל בגין פרסום לשון הרע, זאת כיוון שכתבו עליהם בפייסבוק דברי בלע, ובין היתר כינו את הבעל "היטלר" ו"מכוער" ואילו את אחותם "מפגרת".

סכסוך רב שנים בין בני זוג לבין הורי האם ואחיה החריף, כאשר חודש הקשר של בתם של בני הזוג עם הורי האישה (הסבים), בין היתר לאחר שהסבים עודדו את הבת, שטענה כי אביה נוהג כלפיה באלימות, להגיש נגדו תלונה במשטרה.

בתביעה ע"ס מליון ש"ח, שהגישו בני הזוג כנגד אחי האישה והוריה (הדודים והסבים), טענו התובעים כי שני האחים הכפישו אותם בפייסבוק, כשבין היתר כינו את האב (גיסם), "אפס", "מניאק", "דג מסריח", "מכוער שעיר" ו"היטלר" ואת אחותם, "מפגרת".

התובעים טענו, כי האחים לא הסירו את הפרסום או התנצלו עליו, וכי הסבים הסיתו את בתם ועודדו אותה להגיש תלונת כזב נגד אביה במשטרה. לטענתם, לפרסומי הפייסבוק נחשפו בין השאר חברותיה של בתם. עוד טענו, כי הפרסומים נעשו במזיד, במטרה לפגוע בשמם הטוב ולהמית חורבן על המשפחה, וכי בעקבות הפרסומים נזקקו ילדיהם לטיפול פסיכולוגי, נפגעה יכולת האב להתמודד לתפקידים ציבוריים, והם אף נאלצו לעבור דירה.

האחים הודו בפרסום, אלא שלטענתם לא מדובר בלשון הרע, כיוון שהתובעים התעללו בבתם. עוד טענו, כי מדובר באמת, וכי בכל מקרה מדובר בגידופים קלים, שהייתה להם חובה חוקית ומוסרית לפרסם. לבסוף טענו, כי התובעים לא הוכיחו את נזקיהם, וכי מתוך 11 אנשים שנחשפו לפרסום, מרביתם ממילא ידע על התנהלות התובעים. בתביעה נגדית שהגישו הסבים, הם טענו כי התובעים השפילו והשמיצו אותם בפני הרשויות וביקשו פיצוי של 150,000 שקל.

השופט נפתלי שילה קיבל את תביעת בני הזוג בחלקה ודחה את התביעה הנגדית.

טענות ההגנה שהעלו האחים נדחו, ונקבע כי אין חולק כי מדובר בפרסום לשון הרע.

"אין מדובר בגידופים 'קלים' אלא בכמות גדולה של דברי הכפשה ועלבון. מדובר בדברי בלע חמורים אשר בכל קנה מידה אובייקטיבי של 'האדם הסביר' הם מהווים לשון הרע.", כתב השופט וקבע, כי יש בפרסומים כדי להשמיץ את התובעים, וזאת בפרט כשההשמצות נשמעו גם בבית המשפט, והאחים הבהירו כי אינם מתכוונים להתנצל עליהם. עם זאת נקבע, כי התובעים לא הוכיחו כי הסבים הסיתו או המרידו את בתם, ולפיכך התביעה נגדם נדחתה.

לעניין הפיצוי נפסק, כי בהתחשב בכך שהתובעים לא הוכיחו את הנזקים להם טענו, ובכלל זה כי ילדיהם עברו טיפול, כי עברו דירה או כי מהתובע נמנעה האפשרות להתמודד לתפקידים ציבוריים, ומאידך לאור בוטות הפרסומים והעובדה כי לא ניתנה כל התנצלות בגינם, יפצו האחים את התובעים ב 40,000 שקל.

לבסוף, דחה השופט את התביעה הנגדית בקובעו כי אף אחת מהטענות שהופנו כנגד התובעים לא הוכחה.

עו"ד טל קדש, מומחה למשפט אזרחי, מנתח את פסק הדין:
 
"בית המשפט לענייני משפחה קבע כי סכסוך משפחתי, חמור ככל שיהיה, אינו יכול להוות זירה להשתלחות חסרת רסן וכמקור לפגיעה משפילה בבני משפחה. בית המשפט לא ראה כל קושי לראות בפרסום בפייסבוק, כפלטפורמה שבה ניתן לבצע פרסום פוגע, מבזה ומשפיל, גם כאשר קהל היעד שנחשף לפרסום במקרה זה היה מצומצם ביותר באופן יחסי."

לפסק הדין בעניין א' ואח' נ' ת' ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ