אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> האם אישה יכולה לתבוע את המאהבת של בעלה בגין נזקי הבגידה?

האם אישה יכולה לתבוע את המאהבת של בעלה בגין נזקי הבגידה?

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 27/09/2012 18:37:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין פלונית נגד אלמוני ואח'

אישה שטענה כי בעלה בגד בה עם אישה אחרת, הגישה נגד הבעל תביעה נזיקית וביקשה להתיר לה לצרף את המאהבת כנתבעת שנייה להליך. ביהמ"ש לענייני משפחה בר"ג דחה את הבקשה, בקובעו כי אין עילה בדין לתביעת מאהבת בגין  גרם הפרת חוזה נישואין או רשלנות.


אישה שטענה כי בעלה בגד בה עם מאהבת שלטענתה אף ילדה לו שני ילדים, הגישה נגד הבעל תביעה נזיקית, חוזית וכספית ע"ס 2,600,000 ש"ח, בגין נזקי הבגידה והפרת חוזה הנישואין, במסגרתה ביקשה להתיר לה לצרף את המאהבת כנתבעת נוספת.


האישה טענה, כי עילות התביעה כלפי הבעל והמאהבת הינן זהות ויש לבררן בתובענה אחת, וזאת כדי למנוע החלטות סותרות ובירור כפול של אותה תביעה. כן טענה, כי לא ייתכן שאישה מהיישוב תגזול איש מאשתו ומילדיו ואף תביא עמו ילדים מחוץ למסגרת הנישואים, ובכך תרמוס כל ערך חברתי ומוסרי שעליהם החברה מושתתת.


הבעל והאישה שנטען כי היא המאהבת התנגדו לבקשת האישה, והעלו טענות מקדמיות של התיישנות ושיהוי. עוד טענו, כי יחסים הנוצרים ע"י הנישואין אינם נחשבים לחוזה עפ"י פקודת הנזיקין, והבעל הוסיף, כי האישה בעצמה התוודתה בפניו על בגידותיה.


השופט יחזקאל אליהו דחה את הבקשה לצרף את המאהבת כנתבעת להליך על בסיס חוסר העילה לתביעה כנגדה.


נקבע, כי החוק קובע מפורשות כי היחסים הנוצרים ע"י נישואין לא ייחשבו כחוזה לצורך עילת נזיקית בגין גרם הפרת חוזה וכי למאהבת אין כל חובת זהירות כלפי האישה.

עו"ד אלינור ליבוביץ', המתמחה בתחום דיני משפחה מגיבה על ההחלטה:

"למרות שישנם רבים הסוברים, כי בעידן הנוכחי "הכל שפיט" וכי עילות חוזיות ונזיקיות שונות קשורות בקשר הדוק בתחום המשפחה, הרי שהחלטתו של כב' הש' אליהו מעידה היא כי אכן ישנם נושאים שהם "אינם שפיטים".

"אני סבורה, שבדין נתנה החלטתו של כב' הש' אליהו מאחר ואכן סעיף 62 (ב) לפקודת הנזיקין קובע בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, כי יחסים הנוצרים ע"י נישואין אינם חוזה ועל כן לא ניתן לתבוע את האדם שגרם להפרת "חוזה הנישואין". מכאן, שספק אם קיים בסיס משפטי שבאמצעותו ניתן לנתח את סוגיית חיוב המאהבת בתשלום פיצויים. מה גם שצירוף המשיבה (היא המאהבת) היה כנראה מוביל למדרון חלקלק של דיון בסוגיות נורמטיביות שונות נוכח הצורך לדון בעניין הבגידה".


• ב"כ המבקשת: עו"ד אבי גפן
• ב"כ המשיבים: עו"ד זאב ולנר, עו"ד אמיר איבשקובסקי

להחלטה בעניין פלונית נגד אלמוני ואח'

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות
ביקור בבית משפט בסין וסקירת שיטת המשפט הסינית
השופט ד"ר מנחם (מריו) קליין באולם המשפטים של השופט  WOUNG SEE

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ