אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> פרטנר סירבה להשיב סכום שגבתה בטעות ישירות לחשבון הלקוח, ותפצה

פרטנר סירבה להשיב סכום שגבתה בטעות ישירות לחשבון הלקוח, ותפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 11/07/2011 13:34:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין עזוז נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ

לקוח של פרטנר טען כי החברה חייבה אותו בטעות בתעריף גבוה מהמוסכם, אך הסכימה להחזיר את הסכומים בהמחאה או באמצעות זיכוי במסגרת החשבוניות החודשיות וסירבה לדרישתו לזכות ישירות את חשבון הבנק שלו. בית המשפט קבע כי בשל התנהלות זו, זכאי הלקוח לפיצוי של 1,000 שקלים.

התובע, אשר היה לקוח של פרטנר חויב בטעות בתעריף גבוה מהמוסכם בגין שיחות לחו"ל. פרטנר פנתה ביוזמתה אל התובע ב- SMS והודיעה לו כי העניין מטופל, אך למרות זאת, כעבור זמן מה חויב התובע במחירן המלא של השיחות, וכשפנה לחברה, נענה כי הוא יזוכה בחשבון הבא, אם כי בפועל הוא קיבל לביתו המחאה ע"ס 1,329.70 שקלים.

לטענת התובע, בחודש שלאחר מכן חויב שוב בסכום עודף של כ- 340 שקלים, ולפיכך פנה שוב לחברה ודרש לקבל את כספו חזרה לאלתר לחשבונו, ובתגובה נאמר לו כי נהלי החברה מחייבים החזר בהמחאה או באמצעות זיכוי במסגרת החשבוניות, אך הוא סירב לקבל המחאה, ולבסוף זוכה במסגרת חשבוניות התשלום, על פני חודשיים, ובנוסף הוצע לו פיצוי בדמות הטבה כספית של 180 שקלים, אך הוא סירב, ודרש פיצוי של 880 שקלים.

משלא נענה, הגיש הלקוח תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, בה דרש פיצוי של 5,630 שקלים בגין אבדן זמנו ועגמת הנפש שנגרמה לו, כאשר עיקר טענתו נגעה לסירוב פרטנר להשיב לחשבונו מיידית את הסכומים שנגבו ממנו ביתר. לגישתו, עמידתה של פרטנר על כך שעליו לקבל את ההחזר בהמחאה או בזיכוי אינה הוגנת, שכן הפקדת ההמחאה היא פעולה הגוזלת זמן ועל החברה להשיב לו את כספו באותו אופן בו נלקח. לאחר הגשת התביעה, הוצע לתובע פיצוי גבוה פי כמה מזה שהוצע לו מלכתחילה, אך הוא סירב.

לעניין אופן החזרת הסכומים, הודתה פרטנר כי כיום מבוצעים החזרים ישירות לחשבון הבנק.

סכום התביעה מוגזם

השופטת רננה גלפז מוקדי קיבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה כי צודק התובע בטענתו כי היה על פרטנר להשיב לו את כספו באותו אופן בו נגבה ממנו בטעות, וכי יש לברך על השינוי במדיניות החברה בעניין זה.

"כשם שהנתבעת ידעה לחייב את חשבונו של התובע בסכומים עודפים, כך היה ראוי שתזכה אותו באופן מיידי, באותה דרך ממש, בחשבונו, מבלי לאלצו להמתין זמן רב לזיכוי או לחילופין לשלוח אותו עם המחאה להפקיד בחשבון הבנק שלו" כתבה השופטת.

עם זאת, נקבע כי סכום הפיצוי שדרש התובע מוגזם, שכן אמנם לתובע נגרמה עגמת נפש וטרדה, אך לא ניתן להתעלם מכך שהוא טופל במהירות, וכי הפיצוי אינו בגין הטעות שגרמה לחיוב היתר, אלא בעיקר בגין סירוב החברה להשיב לתובע את כספו באופן בו נלקח ממנו ופער הזמנים בין מועדים אלה. בנסיבות אלה, כך נפסק, יש לחייב את פרטנר לשלם לתובע פיצוי של 1,000 שקלים הכולל גם את הוצאות ההליך.

לפסק הדין בעניין עזוז נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ