אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> האוטובוס לא עצר בתחנה - אגד נקנסה ב 30,000 שקלים

האוטובוס לא עצר בתחנה - אגד נקנסה ב 30,000 שקלים

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 20/01/2011 10:17:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

אישה שהמתינה לאוטובוס בשעה 22:30 בלילה עם ארבעה ילדים על מנת להגיע מירושלים לביתה שבצפון הארץ טענה, כי האוטובוס לא עצר בתחנה, והיא נאלצה ללון אצל קרובי משפחה בירושלים. בית המשפט קנס את אגד ב 30,000 שקלים וחייב אותה לפצות את הנוסעת ב 3,000 שקלים נוספים.

במוצאי שבת בשעה 22:30 המתינה הנוסעת עם ארבעה מילדיה לאוטובוס מספר 952 מירושלים למגדל העמק על מנת להגיע לביתה, לאחר שבילו את סוף השבוע בירושלים. לטענתה, בסביבות השעה 22:50, הבחינה באוטובוס נוסע בנתיב הנסיעה השמאלי, כשהוא עוקף בתוך כך שני אוטובוסים אחרים שעמדו בתחנה, וממשיך בנסיעה מבלי לעצור בתחנה. הנוסעת התקשרה לאגד, אך שם נאמר לה כי אין מה לעשות, ומאחר והיה זה האוטובוס האחרון לאותו יום בקו 952, נאלצו היא וילדיה ללון אצל קרובי משפחה.

אגד טענה כי הנוסעת טעתה פעמיים בכך שלא ראתה כי האוטובוס הנכון עצר בתחנה וסברה בטעות כי אוטובוס אחר שלא עצר, היה האוטובוס לו חיכתה. עוד טענה, כי בכל מקרה לא מדובר ברשלנות חמורה.

אי עצירה בתחנה - זלזול בציבור

שופט בית המשפט לתעבורה אברהם טננבוים הרשיע את אגד בעבירות המיוחסות לה בגין המקרה, לאחר שהעדיף את גרסת הנוסעת על פני זו של אגד. השופט דחה את טענות אגד כי הנוסעת טעתה ביחס לקו שלא עצר, לאחר שקבע כי לא סביר שטעתה פעמיים, וודאי שלא בנסיבות המקרה, בהן היא וילדיה (ששלושה מהם גדולים), עמדו ממתינים ודרוכים לאוטובוס, וקבע כי העובדה שמדובר באוטובוס האחרון לאותו יום, מטילה על הנהג חובה לבדוק היטב כי אין בתחנה נוסעים הממתינים לו.

השופט ציין, כי תנאי לעידוד הציבור לעבור לנסיעה בתחבורה ציבורית הינו יעילותה, ומכאן חשיבות ההקפדה על תנאי הרישיון.

"החלטה של נהג שלא לעצור בתחנת עצירה של קו השירות, יש בה משום פגיעה חמורה וזילזול בציבור הנוסעים ובזמנם, וזאת אין לקבל" כתב השופט. במקרה הנדון, כך נפסק, נגרמה לנוסעת עגמת נפש רבה, שכן בעקבות האירוע נאלצו היא וילדיה לשהות לילה נוסף בבית קרוביהם, ולהגיע רק למחרת באמצע היום לביתם, על כל הטרחה והתקלות הכרוכות בכך.

נקבע, כי מן הראוי להטיל על אגד עונש כבד ומרתיע, ולפיכך אגד נקנסה ב 30,000 שקלים, הנהג עצמו נקנס ב 1,000 שקלים, ובנוסף חויבה אגד לפצות את הנוסעת ב 3,000 שקלים.

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

למדור: תעבורה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ