אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נפלה ותבעה: דלתות המעלית נפתחו והמעלית לא הגיעה

נפלה ותבעה: דלתות המעלית נפתחו והמעלית לא הגיעה

מאת: עוה"ד ד"ר ערן אגו והילה בועז-גבאי | תאריך פרסום : 10/11/2014 14:41:00 | גרסת הדפסה

צילום: kangw 060318_DYJ26 by dantada, www.morguefile.com

עובדת שרצתה להגיע למשרד, נכנסה למעלית, מעדה ונפלה משום שהמעלית נעצרה במפלס נמוך מדי. 'ישראליפט' תישא בפיצוי של כ-200 אלף שקל.

בנובמבר 2010, הגיעה אישה לעבודתה בכפר אבות 'דרורים' והזמינה מעלית כדי לרדת למשרד שלה שבקומה 1-. כשדלתות המעלית נפתחו, היא צעדה לתוכה, אך נפלה ושברה את הכתף. התברר, כי המעלית נעצרה בגובה נמוך בכ-25 ס"מ ממפלס הקומה.

לכתבות נוספות בנושא:

האישה, שנאלצה לעבור ניתוח לשחזור וקיבוע הכתף, הגישה תביעה לפיצוי לבימ"ש השלום בכפר סבא כנגד חברת הניהול של הכפר - מעסיקתה, חברת המעליות 'ישראליפט' וחברות הביטוח שלהן.

התובעת טענה, כי הנתבעות התרשלו בפיקוח על תקינות המעלית, וכי היה על 'ישראליפט' לדאוג שדלתות המעלית לא ייפתחו במקרה שהיא לא מגיעה לקומה. לכל הפחות, טענה, היה עליהן לכתוב על גבי המעלית אזהרה מפורשת המתריעה מפני מקרה שכזה.

לטענת התובעת, נותרה לה נכות צמיתה בשיעור של 15% בעקבות התאונה, שנקבעה על ידי הביטוח הלאומי וגובתה בחוות דעת מומחה מטעמה.

חברת הניהול טענה, כי היא נקטה באמצעי זהירות סבירים וכי אין לייחס לה אחריות לתאונה. לטענתה, ישראליפט התחייבה כלפיה בחוזה כי תהיה אחראית לכל נזק שייגרם כתוצאה מרשלנות הקשורה למעליותיה. לפיכך, חברת הניהול גם הגישה הודעת צד שלישי כנגד ישראליפט והמבטחת שלה.

ישראליפט טענה, כי הקפידה על תחזוקה שוטפת של המעלית ועל עריכת בדיקות תקופתיות. לטענתה, לא נמצא כל פגם שיכול היה לגרום לתקלה ולא ניתן היה לצפות את האירוע.

שתי הנתבעות הוסיפו וביקשו לייחס לתובעת אשם תורם משמעותי, משום שהתרשלה בכך שלא הבחינה במצב המעלית לפני שנכנסה לתוכה.

אין אשם תורם

השופט אלדד נבו קבע, כי בהיעדר ראיה אחרת, ההנחה היא שהתקלה אירעה כתוצאה מתחזוקה לקויה של ישראליפט, שהתקינה את המעלית ותחזקה אותה באופן שוטף, והיא בעלת הידע המקצועי הבלעדי בנוגע לתקלות העלולות להיגרם לה.

השופט קבע כי אין להטיל כל אשם תורם על התובעת: "אדם סביר אשר מבקש להיכנס אל מעלית לאחר שדלתותיה נפתחו בפניו, רשאי להניח כי המעלית עצרה במפלס הקומה ואינו צריך לצפות כי אין כך הדבר" נכתב בפסק הדין.

לכן, קבע השופט, האחריות הבלעדית לתאונה מוטלת על ישראליפט.  בכך, דחה השופט את התביעה נגד חברת הניהול.

השופט העמיד את סך נזקי התובעת על כ-240,000 שקל בעבור כאב וסבל, הפסדי שכר ופנסיה לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות ועזרת צד ג'. בניכוי דמי פגיעה ומענק נכות של כ-70 אלף שקל שהתובעת קיבלה מהביטוח הלאומי, תצטרך ישראליפט לפצות את התובעת ב- ב-171,680 שקל, בנוסף להוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של כ-50,000 שקל. כמו כן ישראליפט תישא בהוצאות המשפט של חברת הניהול והמבטחת בסך 15,000 שקל.

* עוה"ד ד"ר ערן אגו והילה בועז גבאי עוסקים בדיני נזיקין, תאונות עבודה וביטוח

** הכותבים לא ייצגו בתיק. שמות באי הכח לא אוזכרו בפסק הדין

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
נפגעתי בתאונת דרכים ‒ מה עושים עכשיו?
עו"ד מרים כפרי קהן. צילום: רובי קהן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ