אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מעלה בכספי החברה במשך חצי שנה: "נפלתי קרבן לתרגיל עוקץ"

מעלה בכספי החברה במשך חצי שנה: "נפלתי קרבן לתרגיל עוקץ"

מאת: עדית אזולאי | תאריך פרסום : 14/01/2014 18:31:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין פרקליטות מחוז דרום נ' זגורי

מזכירה, שנפלה קרבן לתרגיל עוקץ, ניסתה לכסות חובות באמצעות מעילה בכספי החברה שעבדה בה. נגזרו עליה שישה חודשי עבודות שירות במשרה מלאה וכן קנסות גבוהים. כיצד תוכל לשקם את חייה ולהמשיך בעבודתה החדשה?

מזכירה, שעבדה בחברת הייטק דרומית בין השנים 2007-2008, ניצלה את תפקידה וגנבה במרמה משכורות של עובדים שעזבו את החברה, כשהיא מדווחת עליהם להנהלת החשבונות כעובדים פעילים. היא הנחתה את הנהלת החשבונות להעביר את משכורתם של העובדים - בהתאם לתלוש המשכורת שלהם - לחשבון בנק, שהתברר כי שייך לאחותה, ובמשך שישה חודשים גנבה 150 אלף שקל.

המזכירה, בת 39, הודתה והורשעה במסגרת עסקת טיעון וטענה שהסיבה לביצוע העבירות נעוצה במעסיקה הקודם, סוכן ביטוח שעקץ אותה באלפי שקלים וסיבך אותה בחובות, גם לגורמים עבריינים.

כיום היא נמצאת תחת צו כינוס נכסים ומשלמת 650 שקל בחודש, ואינה מעוניינת שמי מקרוביה או מעסיקיה החדשים ידע על הסתבכותה בפלילים. לכל אורך המשפט הקפידה הנאשמת לצייר עצמה כחסרת אונים וכקרבן של נסיבות חייה, ולא כבעלת נטיות עברייניות.

פגועה או פוגעת?

תסקיר שירות המבחן ציין, כי לנאשמת עבר נקי וכיום היא מנסה לשקם את חייה - הן במסגרת עבודתה החדשה כמזכירה בחברה גדולה, והן בהסדר הנושים שהגיעה אליו. עם זאת, נכתב, הנאשמת מתקשה לראות את השלכות מעשיה ואת הפגיעה באחר.

התביעה עתרה למאסר של בין 8 ל-25 חודשים בעוד ההגנה ביקשה לבטל את כתב האישום או להימנע מהרשעה, תוך הדגשת השיהוי הרב - כחמש שנים - בהגשת כתב האישום. לדברי הסנגור, הנאשמת הודתה מיד בביצוע העבירות בהן הואשמה והעיכוב בהגשת כתב האישום גרם לה עינוי דין ממשי.

הפרה של יחסי האמון בין מעביד לעובד

לדברי השופטת רובין לביא, הפרת אמונו של המעסיק בידי העובדת מהווה פגיעה חמורה יותר מעצם נטילת הרכוש. היא ציינה, כי הנאשמת גנבה באופן שיטתי, מתוכנן ומתוחכם, תוך יצירת מצג כוזב וניצול מעמדה. לא מדובר כאן בפיתוי רגעי ובמעידה חד פעמית, קבעה השופטת, אלא במעשים פוגעניים ומתמשכים.

השופטת הוסיפה, כי הנאשמת נוטה לצמצם ולהפחית מחומרת המעשים, והביעה חרטה רק בשל המחיר שהיא משלמת על מעשיה כעת. בטענותיה, הנאשמת דבקה בעמת הקרבן ומנסה להסיר מעצמה את האחריות, ובכך יש כדי להעיד על סיכון ממשי להישנות עבירות דומות בעתיד, שכן גם היום היא נתונה במצוקה כלכלית.

עם זאת, קבעה השופטת לביא, לא ניתן להתעלם מהשיהוי הממשי בהגשת כתב האישום ויש להקל משמעותית בעונשה של הנאשמת. משכך, אף שהעונש הראוי הוא שנת מאסר לפחות, הוטלו על הנאשמת שישה חודשי עבודות שירות ב"משרה מלאה" (חמישה ימים בשבוע, 8.5 שעות כל יום), שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס בסך 2000 שקל, וכן פיצוי של 20 אלף שקל לחברת ההייטק.

תתקשה לשקם את חייה

"מדובר בהפרה בוטה וחמורה של חובת הנאמנות של העובד כלפי מעבידו", אומר עו"ד אשרי בן ישי, העוסק בתחום הפלילי. עם זאת, הוא מוסיף, גזר הדין ה"קל" הוא דווקא חמור, שכן הנאשמת תיאלץ לעזוב את מקום עבודתה לטובת עבודות השירות, "וכפועל יוצא מכך לא יהיה באפשרותה לשלם את חובותיה האחרים, עליהם הגיעה להסדר, או את תשלום הקנס הגבוה שנגזר עליה, שלא לדבר על מחייתה".

לדעת עו"ד בן ישי, העונש יקשה על הנאשמת לשקם את חייה וייתכן שיגרור אותה לתהומות חדשים, מבחינה כלכלית. החלופה הנאותה לעונש, מוסיף בן ישי, היתה יכולה לבוא בדמות של"צ (שעות לטובת הציבור), שהנאשמת יכלה לבצע שלא על חשבון זמן עבודתה.

לגזר הדין בעניין פרקליטות מחוז דרום נ' זגורי

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי פסקדין

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ