אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> כדאי לגבות מזונות תוך שנתיים מפסק הדין, אחרת תאלצו לבקש אישור

כדאי לגבות מזונות תוך שנתיים מפסק הדין, אחרת תאלצו לבקש אישור

מאת: עו"ד שירי מלכה | תאריך פרסום : 19/08/2015 13:09:00 | גרסת הדפסה

צילום: pschubert www.morguefile.com

בית המשפט לענייני משפחה קבע שכאשר ניתן פסק דין המחייב במזונות והם לא שולמו, יש לפעול לגביית החוב תוך שנתיים לכל היותר, אחרת הזוכה יצטרך לפנות לבית המשפט לקבל אישור מחודש לגבייה.

בני זוג יהודים התגרשו בבית הדין הרבני האזורי בירושלים בדצמבר 2002. 11 שנים אחרי שניתן פסק הדין שחייב את הגבר במזונות ילדים, הגישה האישה בקשה לביצוע פסק הדין בלשכת ההוצאה לפועל. האישה ביקשה לחייב את הבעל בהפרשי המזונות שהצטברו בין השנים 2003-2008, בסך של 31,773 שקל.

עזרה בגביית מזונות?

עורך דין משפחה

הגרוש טען שהוא כבר שילם את הסכומים האמורים. עוד הוא טען שלפי תיקון 11 (ב) לחוק לתיקון דיני משפחה (מזונות), מאחר שגרושתו לא ניסתה לגבות את המזונות תוך שנתיים לאחר שנפסקו, היא צריכה לקבל אישור מבית המשפט לפעולת הגבייה.

האישה טענה שהתיקון לחוק לא חל על מי שמחויב במזונות ילדיו מכוח הדין האישי ומאחר שהם כאמור יהודים, לכן התיקון לא חל עליהם.

לשכת ההוצאה לפועל דחתה את טענות הגרוש, בהתאם לפסיקה המצדדת בטענת האישה, והוא חויב לשלם את חוב המזונות האמור. הגרוש לא השלים עם ההחלטה, והגיש ערעור לבית המשפט לענייני משפחה בירושלים.

לטענתו, הרשמת טעתה – והתיקון לחוק חל על כולם – גם מי שחל עליו דין אישי, עברי או אחר. הוא גם טען שהרשמת שגתה כשהתעלמה מכך שבהסכם הגירושים הייתה תנית בוררות שחייבה את האישה לפנות לבורר בנושא חוב המזונות לפני שהיא ניגשת להליכים משפטיים. לדעתו על בית המשפט לקבל את טענותיו, לבטל את חיוב התשלום ולהעביר את העניין לבוררות.

האישה לעומת זאת, הסכימה עם החלטת הרשמת, וביקשה שהערעור ידחה.

לא נדרש בורר

השופט איתי כץ קבע שהמערער צודק: התיקון לחוק חל גם על יהודים, ולפיכך כל אדם שהמתין למעלה משנתיים לגביית חוב המזונות, נדרש לקבל את אישור בית המשפט לשם כך. מאחר שהאישה לא פנתה לקבל אישור כאמור, אלא ניגשה במישרין לגבות את החוב  בהוצאה לפועל, דין התיק שם להיסגר.

עם זאת, השופט כץ דחה את בקשת המערער להעביר את העניין לבוררות. השופט הסכים עם קביעת הרשמת שלא מדובר במצב בו הצדדים חלוקים בנושאים שנקבעו לגופו של עניין במסגרת ההסכם, אלא מדובר רק בביצוע התשלום, ולפיכך גם הרשמת וגם בית המשפט רשאים לדון בסוגיה. לא נפסקו הוצאות.

שמות באי הכוח לא צוינו בפסק הדין

* עו"ד שירי מלכה עוסקת בדיני משפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ