אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> הקרב על הגג: האם מדובר ברכוש משותף?

הקרב על הגג: האם מדובר ברכוש משותף?

מאת: עו"ד שלום פנחס וייס | תאריך פרסום : 17/03/2016 17:26:00 | גרסת הדפסה

Clarita, www.morguefile.com

בעלים של מספר דירות בבניין בתל אביב, ביקש לרשום את הגג כחלק מהרכוש המשותף, אך נתקל בהתנגדות השכנים, שטענו שמדובר בשטח שקיבלו בהסכם ואושר בצו הצהרתי לפני 20 שנה. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את טענתם, וציין שההסכם מחייב גם את המבקש.

בעל 12 דירות בבניין ברחוב אלנבי בתל-אביב פנה לבית המשפט המחוזי בשנת 2012, בבקשה לרשום שטח של 385 מ"ר מגג הבניין, כרכוש משותף של כל הדיירים. אלא שבעלי דירת הגג הגישו את התנגדותם לבקשה, בטענה שהגג הוצמד אליהם בהתאם להסכם משנת 1959. הסכם, שלדבריהם הופקד בתיק הבית המשותף.

לשאלות בנושאי מקרקעין:

פנו ל-עורך דין מקרקעין

בנוסף, טענו המשיבים כי לפני 20 שנה כבר פנו לבית המשפט ובפסק הדין שנתן הוציא צו המצהיר על זכויותיהם הבלעדיות בשטח, כך שהמבקש מנוע בכלל מלהגיש את הבקשה הנוכחית ("מעשה בית דין" בעגה המשפטית).

המבקש טען לעומתם, כי רכש את הדירות בהסתמך על מרשם המקרקעין, שבו אין כל ביטוי להצמדת השטח לדירה כלשהי. עוד הוא טען כי ההסכם הישן אינו בתוקף, מכיוון שזכותם של המשיבים מעולם לא נרשמה בשום מקום. באשר לצו, הוא טען כי בהליך שבמסגרתו ניתן התקיימו פגמים משמעותיים, בין היתר משום שלא כלל את כל בעלי הזכויות בבניין.

המשיבים, מצידם, לא ידעו לספר מדוע זכויותיהם על הגג לא נרשמו בטאבו.

מצב בלתי אפשרי

השופט יונה אטדגי קבע כי פסק הדין שהצהיר על כך ששטח הגג צמוד לדירת המשיבים שריר וקיים ועל כן אינו יכול להיעתר לבקשת המבקש, דבר שייצור מצב בלתי אפשרי של שני פסקדין סותרים.

לדברי השופט, גם אם טענת המבקש הייתה נכונה ולא כל בעלי הזכויות היו שותפים בהליך הקודם, היה עליהם לתקוף את תוצאותיו במיידי, באמצעות הגשת בקשה לביטול פסק הדין, אלא שהדבר לא נעשה, ועל כן, הצו המצהיר על הצמדת הזכויות עומד בתוקפו.

"משניתן פסק דין הוא מהווה סוף פסוק להתדיינות נוספת בענין נושא הפסק. זהו העיקרון של 'מעשה בית דין'. ביסוד עקרון זה עומד אינטרס הציבור, וכמותו אינטרס בעלי הדין להליך, כי יהיה סוף לדיון המשפטי", כתב השופט אטדגי.

כמו כן, השופט הסביר כי למרות העובדה שהצמדת שטח הגג לדירת המשיבים לא הוסדרה בטאבו, המבקש יכול היה לדעת עליה, לו היה מעיין בתיק המשותף.

לפיכך, השופט החליט לדחות את הבקשה. עם זאת, השופט לא פסק הוצאות לטובת המשיבים, שלא טרחו לרשום את ההצמדה בטאבו, מה שיצר את הצורך בהתדיינות המיותרת.

  •  ב"כ המבקש: עו"ד תמיר מדר
  • ב"כ המשיבים: עו"ד דוד בסון, עו"ד אלעד סטופל, עו"ד צבי דורות

עורך דין שלום פנחס וייס עוסק במקרקעין

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ