אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> המדינה תפצה בכ- 700,000 ש"ח אדם שהוכה ע"י גובי מס הכנסה

המדינה תפצה בכ- 700,000 ש"ח אדם שהוכה ע"י גובי מס הכנסה

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 30/01/2012 11:44:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין יפים שלפמן נגד מדינת ישראל- משרד האוצר/ משרד המשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל תביעה נזיקית כנגד המדינה, בה טען התובע כי הותקף על ידי גובים של מס הכנסה, וחייב את המדינה לפצות את התובע בכ 700,000 ש"ח.

התובע טען, כי בעת שנהג ברכבו של בנו, התבקש ע"י שוטר מג"ב לעצור בצד הדרך, ולאחר שהציג את רישיונו, הודיעו לו גובי מס שנכחו במקום, כי רכבו מעוקל בשל חוב בעל הרכב למס הכנסה. התובע טען כי ניסה להסביר לגובים כי נפלה טעות בידם וכי בנו, שהינו בעל הרכב, אינו חייב כספים למס הכנסה, אולם אלה לא שעו לטענותיו ולמרות שביקש, סירבו להזדהות בפניו.

כן טען, כי לאחר שהגיע הגרר, ביקש לקחת מהרכב בגדי עבודה ומפתחות של הבית, וכשנכנס לאוטו, גובי המס התנפלו עליו והחלו להכותו באכזריות, בעוד ששוטר המג"ב שעמד שם לא עשה דבר על מנת לסייע לו.

התובע טען, כי באותו שלב סבר שמדובר במתחזים שמנסים לגנוב את הרכב אך לאחר שהובל אל משרדי מס הכנסה, הבין כי אכן מדובר באנשי רשות. לטענתו, לאחר שהגיע למשרדים, הודתה הרשות בטעותה ואישרה כי לבנו אין כל חוב, ואישרה לו לשחרר את הרכב, אך זאת תמורת 1,500 ש"ח.

גובי המס ושוטר המג"ב הכחישו כי תקפו את התובע, כאשר לטענתם נהגו מתוך התגוננות, שכן כשהתובע נכנס לרכב, הוא הרים בידו פטיש, ומחשש שיתקוף אותם, תפסו את התובע ואחזו בו, וזה הכל. לטענתם, התובע אף חתם על מסמך שבו הצהיר כי לא הייתה אלימות באירוע.

השופטת תמר שרון נתנאל קיבלה את התביעה כאמור. ראשית נקבע, כי מלכתחילה, לא הייתה לגובי המס סמכות לתפוס את הרכב, וזאת לאור העובדה כי התובע אינו בעליו ואינו בעל החוב לרשויות המס, שלא לומר שבסופו של דבר התברר כי לבעל הרכב, בנו של התובע, לא היה כלל חוב.

עוד נקבע, כי גרסת התובע לאירועים עדיפה על גרסת הגובים, שהייתה לא עקבית ומלאת סתירות, וכי גובי המס אכן התעמתו עם התובע פיסית.

נקבע, כי טענת התקיפה של התובע נתמכת בשריטה שנמצאה על בטנו, ובעצם קיומו של המסמך עליו חתם התובע, אשר מחזקת דווקא את גרסתו, באשר היוזמה לעריכת המסמך ונסיבות עריכתו מעלים תמיהה רבה. עם זאת, נקבע, כי לא מדובר באלימות ואכזריות קשה, כפי שתיאר.

לפיכך נפסק, כי לאור פעילותם הבלתי חוקית של גובי מס הכנסה, ולאור האלימות שנקטו כלפי התובע, שלא לצורך, אחראית המדינה לנזקים שנגרמו לו ועליה לפצות את התובע ב 661,822 ש"ח בגין הפסד השתכרות, הפסד פנסיה וכאב וסבל.

לפסק הדין בעניין יפים שלפמן נגד מדינת ישראל- משרד האוצר/ משרד המשטרה

למדור: דיני נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
נפגעתם בתאונת דרכים? 7 כללים שחשוב לזכור
עו"ד ריול עדיקה (צילום: שירה הרשקופ)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ