אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> ההורים עסוקים בגירושין, ילדיהם הוכרזו "קטינים נזקקים"

ההורים עסוקים בגירושין, ילדיהם הוכרזו "קטינים נזקקים"

מאת: עו"ד אורלי קעטבי עמיר | תאריך פרסום : 29/09/2016 14:02:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אורלי קעטבי אמיר (צילום: רוית ישראל), אילוסטרציה: Dollarphotoclub

סכסוך קשה וארוך שנים בין ההורים השפיע על שלושת ילדיהם לרעה וכיום הם סובלים משלל בעיות רגשיות והתפתחותיות. בעקבות התערבות רשויות הרווחה בית המשפט החליט באחרונה להכריז עליהם כ"קטינים נזקקים", והם יזכו לטיפול צמוד בקהילה.

מזה שנים מתגוררים שלושת הילדים הקטינים עם אמם ונחשפים לוויכוחיה הקשים והמרים עם אביהם. לפי מה שחשפו רשויות הרווחה בעפולה, הילדים אף נחקרו לא פעם על ידי שוטרים עקב תלונות שהגישה אמם על כך שאביהם מכה אותם, עניין שנמצא עד היום תחת חקירה.

בבקשה שהוגשה על ידי הרווחה לפני מספר חודשים הן ביקשו מבית המשפט לענייני משפחה בנצרת להכריז על הקטינים כ"ילדים נזקקים" לתקופה של שנה, על מנת שניתן יהיה לטפל בהם בקהילה, ללא צורך באישור ההורים.

לייעוץ בתחום:

עורך דין דיני משפחה

הכרזת ילד כנזקק לפי חוק הנוער (טיפול והשגחה) משמעותה מתן סמכות לרשויות הרווחה לטפל בילד שהוזנח על ידי הוריו במגוון דרכים, החל מטיפול בקהילה וכלה בהוצאתו מהבית במקרים חמורים במיוחד.

לטענת רשויות הרווחה, הילדים פיתחו קשיים משמעותיים בלימודים, אינם משתלבים חברתית במסגרות החינוך ונמצאים בסיכון התפתחותי חמור כתוצאה מהיחסים הבעייתיים בין הוריהם העסוקים בסכסוכים בינם לבין עצמם.

האב אמנם תמך בבקשת הרשויות, אך ניצל את ההליך כדי להטיל רפש באמם, שלטעמו אינה ראויה לגדל את הילדים. הוא טען בין היתר, כי האם מערבת את הילדים בהליכי הגירושין, מעלילה עליו עלילות שווא ומונעת ממנו ביקורים.

גם האם לא טמנה ילדה בצלחת וטענה כי האב הוא שאחראי להרעה במצב הילדים. באשר לרווחה, היא טענה כי הרשויות טועות וכי הישגיהם הלימודיים של ילדיה טובים והיא מקפידה לקחת אותם לטיפול מקצועי באופן פרטי. לבסוף היא הוסיפה כי היענות לבקשת הרווחה תכתים את שמם של ילדיה ותפגע בעתידם.

אילצו את ביהמ"ש להתערב

סגן הנשיא השופט אסף זגורי התייחס לתסקירי רשויות הרווחה, המעידים על מצבם הקשה של הילדים, שאובחנו כסובלים מלקות למידה ובעיות פסיכולוגיות, הפוגעות ביכולתם להשתלב בחברה.

השופט קבע כי ניכר שמצבם של הילדים נובע מהסכסוך המר בין הוריהם והבהיר כי ההכרזה עליהם כ"נזקקים" נדרשת כדי להגן עליהם מפניהם.

"ההכרזה על הילדים "כנזקקים" הינה לא פחות מאשר הכרזה על ההורים כמי שאילצו את בית המשפט להתערב באוטונומיה ההורית שלהם מפאת חוסר האמון השיפוטי (של בית המשפט) והמקצועי (של גורמי הרווחה ואנשי הטיפול) ביכולתם לספק צרכי הילדים ולהרחיקם ממימוש הסכנה האורבת לשלומם הנפשי בשל הקונפליקט ההורי הבלתי פתור", כתב השופט בהחלטתו.

השופט הסביר לאם כי קבלת בקשת הרווחה לא נועדה "להעניש" את ההורים או לכפות עליהם שיתוף פעולה, כי אם להעמיד בפני גורמי הטיפול ובית המשפט אמצעים למניעת הידרדרות נוספת במצבם של הילדים.

השופט הכריז לפיכך על הילדים כ"קטינים נזקקים" וקבע כי בשלב זה ימשיכו להתגורר אצל אמם ולהתראות עם אביהם, ובמקביל ישולבו בתכניות טיפוליות מטעם רשויות הרווחה. ההורים יופנו להדרכה הורית, ואם בתום חקירת המשטרה יתברר שהאב אכן נקט באלימות כלפי ילדיו – הוא יופנה לקבלת טיפול מתאים.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

* עורכת דין אורלי קעטבי עמיר עוסקת בדיני משפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ