אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פש"ר 54726-01-14 אלפנט ואח' נ' חיימוב ואח'

פש"ר 54726-01-14 אלפנט ואח' נ' חיימוב ואח'

תאריך פרסום : 05/10/2016 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
54726-01-14
28/09/2016
בפני נשיא :
איתן אורנשטיין

- נגד -
החייב:
אבנר חיימוב (בפשיטת רגל)
עו"ד דוד ששון ואח'
כונ"ר :
כונס הנכסים הרשמי
עו"ד מאיר הלר – הנאמן
החלטה
 

 

ובעניין הבנק :בנק אגוד לישראל בע"מ

על-ידי ב"כ עו"ד יוסי בן נפתלי ואח'

 

 

  1. כללי

    השאלה מושא החלטה זו היא תחרות בין משכון על מניות חברה לבין עיקול על אלה, שנרשם קודם למשכון.

     

  2. רקע

    בעניינו של מר אבנר חיימוב (להלן: "החייב") נפתח הליך פשיטת רגל לבקשת אחד מנושיו, מר מרווין אלפנט (להלן: "הנושה"), וזאת על יסוד פסק דין מיום 3.4.11 שניתן בת.א. (ת"א) 1137/09 (כב' השופט שוהם). הואיל ופסק הדין לא נפרע, נקט הנושה בהליכי הוצאה לפועל וביום 2.9.14 ניתן צו כינוס לנכסי החייב. ביום 20.5.15 הוכרז החייב פושט רגל, ועו"ד מאיר הלר מונה כנאמן לנכסיו (להלן: "הנאמן").

     

    במסגרת התביעה נקט הנושה בעיקול להבטחת התביעה. בית המשפט נעתר לבקשת העיקול הזמני והטיל ביום 2.3.09 עיקול זמני על זכויותיו ורכושו של החייב להבטחת תשלום הסך 2,492,000 ₪ (בש"א (ת"א) 3370/09). בין הנכסים שעליהם הוטל עיקול היו מניות שהחזיק החייב בחברת "דאון נכסים והשקעות בע"מ" (להלן: "המניות") וכן כספים שיש לחייב בבנק אגוד לישראל בע"מ (להלן: "הבנק"). אוסיף שביום 22.9.11 אושר העיקול הזמני ועו"ד הלר מונה ככונס נכסים על המניות (להלן: "כונס הנכסים"). מינויו של הכונס נעשה לשם: "הפעלת זכויות ההצבעה והזכויות האחרות שמקנות המניות, לרבות עיון בספרי הנתבעת [החברה – א.א.] ופנקסיה..." (פסיקתה מיום 9.10.11; בע"ק 55584-10-10).

     

    סמוך להטלת העיקול הזמני הודיע הנושה לחברה וכן לבנק על ההחלטה בדבר הטלת העיקול (נספח 3 ונספח 1 לתשובת הנאמן, בהתאמה). הבנק שהינו "מחזיק" במסגרת בקשת העיקול, אישר את קבלת ההודעה וחותמת נתקבל של הבנק על צו העיקול נושאת תאריך 5.2.09 (נספח 1 לתשובת הנאמן). אוסיף שב"כ הבנק אישר בדיון שהתקיים ביום 22.11.09 שהבנק קיבל את צו העיקול (נספח 2 לתשובת הנאמן).

     

    ביום 28.9.10, קרי לאחר העיקול, משכן החייב את המניות לטובת הבנק בהתאם להסכם פשרה מיום 30.6.10 שבין הבנק לבין מספר צדדים ובהם החייב (להלן: "הסכם הפשרה"). ההסכם הסדיר בין היתר את חובות החייב בגין ערבותו לחובות חברת "יהלומי דלתא בע"מ", וקיבל תוקף של פסק דין ביום 5.7.10 (ת.א. (ת"א) 1873/08). ביום 1.11.10 נרשם המשכון בספרי רשם המשכונות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ