אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> עבריין מורשע ומכור לסמים לא ישב בכלא בגין עבירות שוד ופריצה

עבריין מורשע ומכור לסמים לא ישב בכלא בגין עבירות שוד ופריצה

מאת: עדית אזולאי | תאריך פרסום : 13/11/2013 16:29:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' פלוני

סיפור מרגש ונוגע ללב הגיע אל פתחו של בית המשפט המחוזי בתל אביב לאחרונה: עבריין מכור לסמים, שהורשע בשלל עבירות רכוש ואלימות, נתפס לאחר שפרץ לדירה ואיים על השוהים בה. הוא לא ידע שהשוד הזה ישנה את חייו.

בשנת 2012 פרץ גבר לדירה בתל אביב, איים על בני הזוג שהתגוררו בדירה שהוא מחזיק אקדח ודרש את הקוד הסודי של כרטיס האשראי שלהם. השניים מסרו לו את הקוד והוא הודיע להם, שאם יבטלו את הכרטיס או ידווחו למשטרה - הוא יפגע בהם. השודד נתפס זמן קצר לאחר מכן על ידי המשטרה. השופטים האריכו את מעצרו עד תום ההליכים, במשך תשעה חודשים.

לשודד עבר פלילי עשיר, הכולל, בין השאר, עבירות סמים, עבירות רכוש ופריצה, עבירות תקיפה ואיומים ועוד. 16 הרשעות קודמות רשומות בתיקו והוא ריצה עונשי מאסר רבים. אם לא די בכך, תלויים נגדו שני עונשי מאסר על תנאי, בגין אלימות ופריצה.

האור בקצה המנהרה

אלא שהשודד, באופן מפתיע, שינה את אורחותיו בעת המעצר והחל בתהליך גמילה מסמים. הוא הודה במיוחס לו בהליך גישור פלילי, ובהתאם להסדר שהושג הוא שוחרר ממעצרו, עבר למוסד שיקומי והמשיך בגמילה אינטנסיבית במשך שנה. הגמילה שינתה את חייו מן הקצה אל הקצה: תוך שיתוף פעולה מלא עם הצוות, הוא הפסיק להשתמש בסמים והפך לדמות מרכזית בקהילה ולמי שמסייע לחלשים ממנו.

במעמד מתן גזר הדין התרשם הפרקליט, עו"ד ארז ריכטנברג, מהתקדמות הנאשם בהליך הטיפולי והסכים עם המלצת שירות המבחן שלא להפעיל את המאסרים על תנאי התלויים נגדו. עם זאת, דרש שהנאשם יחזיר למתלוננים את הסכום שנגנב מהם, ויפצה אותם בסכום משמעותי.

"אם אשכח את מעשיי - אשוב לסורי"

בטרם נתנה השופטת יהודית אמסטרדם את גזר הדין, ביקש בא כוחו של הנאשם, עו"ד אושרי בן-ישי, להביא בפני בית המשפט את נסיבות חייו של הנאשם: הוא בן לשני הורים עיוורים, שנפטרו זה מכבר. מתוך עשרת אחיו, שניים נפטרו ממחלות קשות ושלושה חולים באיידס. שני אחים נוספים חולים במחלות נפש. לסמים התגלגל הנאשם בגיל 15, ועד גיל 20 הספיק להתדרדר לסמים קשים. כל ניסיונות הגמילה שלו כשלו. רק הגמילה האחרונה, שאליה הגיע באמצעות עורך-דינו ושטיפלה גם בבעייתו הנפשית, עלתה יפה ושינתה את חייו. הנאשם עוד מצוי בשיקום ולפני כברת דרך ארוכה, ציין בא-כוחו, ועל כן על בית המשפט להתחשב בכך כשיקבע את סכום הפיצוי.

הנאשם עצמו דיבר לפני בית המשפט בהתרגשות: לדבריו, בפעם הראשונה בחייו, הוא עומד בפני בית המשפט פיכח וצלול. הוא מתבייש במעשיו אך לא רוצה לשכוח אותם - "אם אשכח אותם, אני עלול לשוב לסורי", אמר הנאשם.

מהפך מרשים

לדברי השופטת, לעיתים רחוקות מוגש בפני בית המשפט תסקיר כה חיובי ומעודד, ומשום כך אין בכוונתה להפעיל את המאסרים המותנים העומדים כנגד הנאשם. כמו כן, היא לא מצאה לנכון להטיל עליו קנס, וקבעה כי עליו להשיב את הסכום שגנב. עוד קבעה השופטת, שהנאשם יועמד בפיקוח שירות המבחן למשך 18 חודשים.

עו"ד אושרי בן-ישי, סניגורו של הנאשם: "אני שמח על החלטת בית המשפט. אינני מקל ראש בחומרת העבירות, אך החלטה זו מאפשרת למרשי להמשיך בהליך השיקום האינטנסיבי ולסלול לעצמו חיים חדשים נטולי פשע, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים הטיפוליים."

תגובת ב"כ המדינה, עו"ד ארז ריכטנברג, לא נמסרה עד לרגע פרסום הידיעה.

 

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' פלוני

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי פסקדין

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ