אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> הבריחו ביצים לא מורשות מהשטחים - איזה עונש קיבלו?

הבריחו ביצים לא מורשות מהשטחים - איזה עונש קיבלו?

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 07/05/2013 11:45:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' בן חור ואח'

שני ישראלים נתפסו כשהם מבריחים אלפי ביצים לא מורשות מהשטחים. הביצים הוחזקו במשך יומיים במשאית ללא קירור, ואילו היו מופצות לשיווק בישראל, היה יכול להיגרם נזק אדיר לבריאות הציבור. לאחר שהודו במעשיהם והורשעו, הוטלו על השניים קנסות בסך כולל של 16 אלף שקל.

בכתב האישום שהוגש כנגד שני הנאשמים, נטען כי השניים נתפסו על ידי שוטרי משמר הגבול, כשהם מובילים 23,040 ביצים משטחי יהודה ושומרון לישראל. אחד מהם שימש כנהג, ואילו השני, ששכר אותו למשימה, ביצע אותה, לטענתו, עבור מעסיקו. אותו אדם עוד לא נתפס.

הביצים, אשר הוטבעו עליהן חתימות מזויפות של משווקים מורשים כמו 'הולנדר' ו'עשת שי', הובלו במשאית ללא קירור, בה הוחזקו במשך יומיים שלמים.

שני הנאשמים הודו במעשיהם והורשעו בעבירות של עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה, שימוש במסמך מזויף, שיווק ביצים שלא כדין, הובלת ביצי מאכל שאינן מוחתמות וללא תעודת משלוח וייבוא מוצרים מבעלי חיים ללא היתר.

בטיעוניה לעונש, הדגישה המדינה, כי הסכנה הממשית בהובלת ביצים בתנאים אופטימאליים להתפתחות חיידקים, כאשר הטמפרטורה במשאית הייתה למעלה מ- 20 מעלות. לטענתה, גם אם הם הועסקו על ידי אחר, היה עליהם לדעת כי הובלת ביצים מהשטחים לארץ אינה מורשית. עוד הזכירה את הצורך להרתיע מפני ביצוע עבירות כאלה, בהיותן רווחיות וקלות לביצוע.

המדינה הבחינה בין הנאשמים, בשל העובדה שאחד מהם רק נהג, אשר ביצע את העבירות עבור השני. לפיכך, עתרה להטיל על הנהג קנס של 10,000 שקל ואילו על הנאשם השני קנס של 15,000 שקל. בנוסף, ביקשה כי יוטלו על שניהם 5 חודשי מאסר על תנאי והתחייבות שלא יבצעו בעתיד את העבירות בהן הורשעו.

הנהג טען, כי נשכר לשם הובלת הביצים, שכלל לא ידע כי הן מזויפות. הוא ביקש להתחשב בנסיבותיו האישיות, בהיותו המפרנס היחיד של משפחתו, בת 5 הנפשות.

הנאשם הנוסף, ששכר את הנהג למשימה, ביקש להתחשב בכך שהיה קורבן לשימוש שביצע בו מעסיקו, וכן בכך שעבר הליך גמילה מסמים, הוא בן 48 ומפרנס בדוחק משפחה בת 7 נפשות.

עבירה חמורה, הקנס נמוך

השופט ד"ר עמי קובו ביקש להטיל על הנאשמים קנס משמעותי, אך זאת, תוך התחשבות בנסיבותיהם האישיות ובכך, שבכל זאת, ביצעו את העבירה עבור מעסיק, אשר טרם בא על עונשו.

לדברי השופט, מצד אחד, מעשי הנאשמים פגעו חמורות בערך של שמירה על בריאות הציבור, ויש צורך להרתיע מפני מעשים כאלה, בהיותם קלים לביצוע ונושאים בצידם רווח כלכלי.

מצד שני, לעומת זאת, ציין השופט כי יש לקחת בחשבון, שהנאשמים נטלו אחריות על מעשיהם והודו בהם ולהתחשב בנסיבותיהם האישיות ובכך שביצעו את העבירה עבור אחר.

לכן, החליט השופט להטיל עליהם קנס ברף הנמוך של מתחם הקנס העונשי, שלקביעתו נע בין 7,000 ל- 20 אלף שקל.

לפיכך חייב השופט את הנהג בקנס של 7,500 שקל ואילו את הנאשם השני, בקנס של 8,500 שקל. על שניהם נגזרו בנוסף, גם 3 חודשי מאסר על תנאי והתחייבות של 10,000 שקל שלא יעברו את העבירות בהן הורשעו בשנתיים הקרובות.

על הפרקליטות להזדרז

"אילו הייתה העבירה יוצאת מהכוח אל הפועל, היקף הנזקים שהיו נגרמים בעקבותיה לציבור אינו ניתן לשיעור", מציינת עו"ד מיטל אור-שלם, העוסקת בתחום הפלילי.

היא מוסיפה, כי "הפרקליטות הגישה את כתב האישום כשנתיים לאחר ביצוע העבירה. עובדה זו גם היא השפיעה על העונש הקל שנגזר על הנאשמים. מן הראוי שלהבא, תעשה הפרקליטות מאמץ להגיש את כתבי האישום בסמוך לביצוע העבירה, ולא כפי שאירע במקרה זה".

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' בן חור ואח'

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
ליקוי מאורות בדין הפלילי בישראל: קריאה דחופה לשינוי
עו"ד פז יצחקי-וינברגר (צילום: שחר שטרן)
ששת תפקידי הסנגור: משלב ביצוע העבירה ועד להגשת כתב אישום
עו"ד יעקב שקלאר |אילוסטרציה: Helloquence on Unsplash
"עד לא ידע": שתיית אלכוהול – איפה, מתי וכמה?
עו"ד ליבת אביטל אזולאי. צילום: הילה אסייג

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ