אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> 9 חודשי מאסר בפועל למעסיק שביצע מעשים מגונים בעובדת כבת 18

9 חודשי מאסר בפועל למעסיק שביצע מעשים מגונים בעובדת כבת 18

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 21/02/2013 12:47:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' ינקלוביץ

בית משפט השלום בנתניה גזר עונש של 9 חודשי מאסר בפועל על מנהל חנות צעצועים, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בעובדת צעירה כבת 18, תוך ניצול סמכותו. בגזר הדין הודגש הצורך להגן על עובדים מפני פגיעה מינית במקום העבודה ולספק להם סביבת עבודה בטוחה.

בכתב אישום שהוגש נגד מנהל חנות צעצועים בשרון, נטען כי בשנת 2008, בשלושה מקרים שונים, ביצע מעשים מגונים בעובדת צעירה כבת 18.5, תוך ניצול יחסי המרות בעבודה. הנאשם, שכפר במעשיו, הורשע לבסוף בשני אישומים מתוך השלושה.

על פי הכרעת הדין, במסגרת אישום אחד, קרא הנאשם לעובדת לבוא למחסן, ולפתע חיבק אותה בחוזקה, לחש לה כי הוא רוצה לנשק אותה, ולפת את החזה שלה עד שהשמיעה זעקת כאב. בערב המקרה, פנתה אליו העובדת ודרשה שלא יחזור על מעשיו, ולאחר שהתנצל והבטיח שהדבר לא יקרה שנית, היא שבה לעבודה.

אולם, מספר חודשים לאחר מכן, כך על פי האישום השני, נצמד הנאשם לעובדת בעת שסידרה סחורה ושאל אם הוא יכול לנשק אותה. זו הייתה המשמרת האחרונה שלה.

בטיעוניה לעונש, הדגישה המדינה את העובדה שמדובר באדם מבוגר, כבן 60, שניצל את סמכותו, וערער את תחושת הבטחון של העובדת, בפרט כשחזר על המעשים, תוך הפרת הבטחתו כלפיה. לטענתה, מדובר במעשים מכוערים, שפגעו בזכות העובדת על גופה ופגעו בה עמוקות, ועל כן העונש המינימאלי שיש להטיל על הנאשם הוא 24 חודשי מאסר בפועל, בנוסף למאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלוננת.

הסניגורית של הנאשם, לעומת זאת, ביקשה להסתפק בעונש של עבודות שירות בלבד, וזאת בהתחשב בעדויות האופי החיוביות של מכרי הנאשם ועובדיו, ובכך שהוא איש משפחה נורמטיבי, נטול עבר פלילי, שתרם רבות לחברה אם במסגרת הצבא ואם בהתנדבות.

הנאשם עצמו, ביקש גם הוא התחשבות בפגיעה הקשה במשפחתו, אך עם זאת, עמד על כך שלא היו דברים מעולם ומדובר בנקמה על שתפס את העובדת מועלת בכספי החנות.

מקום העבודה צריך להיות מוגן ובטוח

"יש להזכיר את הצורך המובהק לספק לכל אישה וגבר הגנה מפני פגיעה בעלת אופי מיני...", כתב השופט חגי טרסי בפתח גזר דינו. הוא הזכיר, כי מדובר בנאשם כבן 60, שניצל את תמימותה של נערה שזה עתה הגיעה לגיל הבגירות, ערער את תחושת הבטחון שלה, הפר את שלוותה, וחזר על מעשיו, למרות התחייבותו, מאחר שלא הצליח לשלוט ביצריו.

הגם שלא מדובר במעשים מאד חמורים, קבע השופט, כי אין לשכח כי מדובר במעסיק שניצל את מרותו וסמכותו, והפר את חובתו לספק לעובדיו סביבת עבודה בטוחה ומוגנת.

עם זאת, קבע השופט, כי יש להתחשב בכך שלאורך שנות חייו הלא מעטות ניהל הנאשם אורח חיים נורמטיבי ותרם לחברה, וכי עצם ההרשעה כבר פגעה ממשית בו ובמשפחתו. כמו כן, הזכיר השופט כי המעשים בוצעו לפני כ 4 שנים, ומאז לא חזר הנאשם על מעשים דומים.

לפיכך, החליט השופט, לגזור על הנאשם עונש של 9 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי של 12 חודשים, קנס של 2,000 שקל ופיצוי של 8,000 שקל למתלוננת.

עו"ד סדובניק: 'הפיצוי הנמוך- מסר מרגיע לעברייני מין'

"לפנינו גזר דין נוסף שקיים בו פער אדיר בין חומרת העבירות בהן הורשע עבריין המין, לבין הפיצוי המעליב והמשפיל לקורבן העבירה, אשר במקרה זה תקבל 8,000 שקל בלבד", מציינת עו"ד רוני סדובניק, אשר עוסקת בייצוג נפגעות/י תקיפה מינית.

לדבריה, "בתי המשפט בישראל משדרים מסר מרגיע לעברייני המין- בעוד שהחוק מאפשר לשופט לחייב את הפוגע בפיצוי של 298 אלף שקל, אין בנמצא שופט שמתקרב לסכום הקבוע בחוק. בבחירת השופטים לפצות את הנפגעות בסכומים מגוחכים כאלה, המערכת עצמה מייצרת לעצמה עומס בלתי נסבל. כל נפגעת עבירה שניהלה ביגון וכאב הליך פלילי -נאלצת בתום הליך זה להתחיל מחדש הליך לקבלת פיצויים."

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' ינקלוביץ

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ